recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken recevier?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken recevier?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mojo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-December-2003
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken recevier?
    Sendt: 27-Januar-2004 kl. 10:09

Hej

Jeg skal på et tidspunkt have en reciver den skal kunne klare HiFi og surround. Jeg er grøn på surround området.

Mit anlæg består af Thule Spirit IA, Tuner Teac, JVC DR-M1 og B&W CDM1 højtaler

Hvilken recevier skal man købe ?

Mvh

Morten

mojo
Til top
hedi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2004 kl. 20:52

Uha det er en svær en den der.

Har selv haft en Sony DA 50 ES model til kr. 10.000 den var kanon til surround men knap så god til stereo.

Har efterfølgende skiftet til Harman Kardon signature 2,0 surround forforstærker og signature 1,3 effektforstærker. Det er naturligvis til en væsentligt dyrer pris, men det slår sonyen med flere længder i stereo, noget som jeg vægter meget højt.

Hvis det skal være en receiver,vil jeg se og ikke mindst hører på nogle af de store fra NAD og Denon. Her får du saft og kraft og kvalitet for alle pengene.

Her er det også rigtige watt du får og ikke papir watt.

Enhver kan sige sig selv, at en forstærker på måske 10 kilo umuligt kan yde 5 eller 7 x 100 watt.

Min Signature 1,3 vejer til sammenligning 25 kilo og yder 3 x 100 watt.!

Så kik du roligt på NAD eller Denon, Ellers laver Thule jo også kanon produkter men det er igen til en helt anden pris.

Og frem for alt, lad dine øre bestemme hvad du vælger, og hør det hos dig selv hvis du har mulighed for det.

MVH

Henrik

 

 

 

 

MVH

Henrik

 

 

 

 

 

 

Til top
ManWithNoName Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2003
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2004 kl. 22:21

Hej Morten,

Jeg vil anbefale dig, at hente ca. 2-3 mdr, da der eftersigende skulle komme en hel del nye produkter på markedet med HDMI - High Deffinition Multimedia Interface, som skulle blive helt genialt. HDMI er 100% ukromprimeret digitalt og understøtter optil 8. kanaler og også video signal. Tjeck evt. www.hdmi.org

Mvh

/ManWithNoName

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu