recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Overskudslys" fra IN76
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Overskudslys" fra IN76

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
farmand4real Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: "Overskudslys" fra IN76
    Sendt: 30-Marts-2008 kl. 08:47

Jeg blev ejer af en IN76 i fredags. Bruger in mdf plade, ca. str. 211x119, malet med en grå tone. Præcis farvekode fundet i anden tråd. Loftsmonteret projektoren i den højde og afstand der skulle være mest optimal, ingen keystone korrektion. Zoom næsten ud i fuld.

Har endnu ikke besluttet mig for, om jeg skal have en sort ramme, på "lærred" da jeg egentligt er rigtig godt tilfreds med projektors evne til at holde selve billedet inde på lærredet.

Jeg har så opdaget, at selv om billedet holder sig hvor det skal er det som om der er et størrere lysudkast fra projektoren. mere præcist, så kommer der 5-10 cm extra lys omkring billedet´, ikke skarpt hvidt lys, men lys med samme intensitet som det lys der kommer, når der vises en sort skærm. Er det normalt? eller er det projektoren (beskeden pris 8k) eller er det montøren/brugeren(mig) der er noget galt med, kan det afhjælpes uden maskering.

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 11:22
 i det prisleje er det meget normalt.Min sim2 d10 har det også.den sorte maskering går en kæmpe forskel,den må du ikke undlade
Til top
farmand4real Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 11:49
Ok, tak for svaret. Ville bare være helt sikker på at det ikke var andet, inden jeg gik igang. Det med projektor, er en helt ny verden for mig, men for pokker hvor er det godt. Kan ikke forstå, jeg før har kunnet leve uden.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

Har endnu ikke besluttet mig for, om jeg skal have en sort ramme, på "lærred" da jeg egentligt er rigtig godt tilfreds med projektors evne til at holde selve billedet inde på lærredet.

Som p.las skriver, så er det normalt - men du bør ikke undlade den sorte ramme blot fordi projektoren ikke kaster synligt lys ved siden af, den sorte ramme gør en mærkbar psykologisk forskel på hvordan du opfatter billedet.

Til top
farmand4real Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 15:03
Ok, det kan være at det er derfor jeg et kort øjeblik mistede Waou effekten, i de scener hvor der vises lys i den ene side og helt mørkt i den anden. (så var der jo bare et tomt lærred)
Til top
farmand4real Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

Har endnu ikke besluttet mig for, om jeg skal have en sort ramme, på "lærred" da jeg egentligt er rigtig godt tilfreds med projektors evne til at holde selve billedet inde på lærredet.

Som p.las skriver, så er det normalt - men du bør ikke undlade den sorte ramme blot fordi projektoren ikke kaster synligt lys ved siden af, den sorte ramme gør en mærkbar psykologisk forskel på hvordan du opfatter billedet.

Kunne man forestille sig, at jeg ville opnå samme effekt, som den sorte ramme, ved at male bagvæggen helt matsort?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 09:50

Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

Kunne man forestille sig, at jeg ville opnå samme effekt, som den sorte ramme, ved at male bagvæggen helt matsort?

Hvis billedet går helt til kant på dit lærred, så vil det nok fungere, ja. Men jeg er nok den forkerte mand at spørge hvilken billig gør-det-selv løsning der er mindst ringe....

Til top
farmand4real Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:31

He he, ja det er det nok. Men tak alligevel.

Man skal jo starte et sted.

I min situation skulle jeg ud og ha´ fat i det hele fra a-z.

Uden at sprænge budgetet, vel og mærke (og det var ikke så stort)

Fik dog skrabt en IN76, onkyo 705 + 2XSUB10+ 7.1SAT10 fra fælleskøbet+ PS3 40GB, sammen for ca. 22 K. I forvejen havde jeg så YouSee HD box. Xbox360 og en Wii. (så er det også slut med alle de konsoller)

Så må jeg ta det derfra, man bliver jo hele tiden mere og mere bevidst om manglerne i ens opsætning.

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu