recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1080P Upscalering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket1080P Upscalering?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Emne: 1080P Upscalering?
    Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:13
Jeg har nu købt et Panasonix 42PX80, og kan endelig forbinde min Pioneer DV-400 dvd-afspiller med HDMI-kabel. Og det virker storartet.

Men jeg kan nu alligevel ikke lade værd med at undre mig over at DVD-afspilleren kan opskalere til 1080P???? Hvad er idéen med dette, filmen vil jo altid være i 576i og TV'et vil jo alligevel selv skalere til 768, som dette TV kører med.

Så uanset hvad jeg vælger på DVD-afspilleren, skal TV'et alligevel skallere, og fra computeren ved man at jo flere gange man skalere fem og tilbage jo mere taber mand.

Så hvilke indstillinger kører i andre med? og hvad er pointen i at lade afspilleren gøre arbejdet?
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:37

Som udgangspunkt er altid bedst hvis man kun skalerer 1 gang. Om det så er din DVD eller Panny som er bedst til skaleringen...

Umiddelbart ville jeg nok lade DVD køre native og så lade TV klare skalering... men tja prøv dig frem.

Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Som udgangspunkt er altid bedst hvis man kun skalerer 1 gang. Om det så er din DVD eller Panny som er bedst til skaleringen...

Umiddelbart ville jeg nok lade DVD køre native og så lade TV klare skalering... men tja prøv dig frem.



Ja, jeg sad og legede lidt igen igår aftes, og jeg syntes ikke jeg kan se forskel, så nu står den i 576i, så må TV'et tage det derfra!

Anyway, så er jeg jo vildt begejstret, hvor flot billeder man får fra DVD iforhold til den gamle scart-forbindelse.
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Bitnissen Bitnissen skrev:



Anyway, så er jeg jo vildt begejstret, hvor flot billeder man får fra DVD iforhold til den gamle scart-forbindelse.

Ja, nu kører du jo også det hele rent digitalt, i stedet for som mange desværre stadig gør, via scart kabel, hvor det digitale DVD signal udsættes for en D/A konvertering i DVD-afspilleren efterfulgt af en A/D konvertering i tv'et! Det kan absolut ses.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu