recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Antenneforstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Antenneforstærker?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ronster Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Antenneforstærker?
    Sendt: 31-Marts-2008 kl. 23:10
Hej Rec brugere

Jeg har en YouSee kabel-TV forbindelse i et 3 plans hus (1. sal med 20 m ledning - Kælderrum med 8 m. ledning). Hovedledningen kommer ind i stuetagen, hvor min Samsung HD-boks står og skal have det bedst mulige signal.
Signalet til 1. sal og kælder, er som man kan forvente ikke det bedste, så derfor skal jeg skal bruge en antenneforstærker (linieforstærker) med min. 3 udgange. (Alternativt en 1 udgang med et 3 fordelerstik)

Jeg er blevet anbefalet en af disse forstærkere:
http://www.amel.dk/?iframe=http%3A%2F%2Famel%2Edk%2Fdetalje% 2Easp%3Fvarenr%3D340%2D004
http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=364

http://www.antennelageret.dk/
Kig under "Forstærker med flere udgange" Comega m. 4 udgange. Den ser faktisk ret spændende ud!!!


Er der nogen af Jer der har en lignende løsning, som virker godt eller vil anbefale en god linieforstærker?

Jeg ser frem til at høre fra Jer :-)

v.h.
Ronster
Til top
Ronster Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 11:44
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 17:41
Kan fortæle dig at jeg bruger Triax 202 IFA.  Den er jeg godt tilfreds med. Jeg er på stofa, men skal dele signal med 3 tv. Men den comega som du også henviser til, ser rigtigt spændene ud. Men jeg kender den ikke. Triax´en kan jeg godt anbefalde.

Redigeret af cccd - 01-April-2008 kl. 17:44
Til top
Ronster Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 19:31

Hej cccd :-)

Jeg takker for svaret. Fedt at høre at de rent faktisk også virker de linieforstærkere.

- Ved du hvad det vil sige at der er "returvej" på linieforstærkeren???

- Hvor mange meter ledning fordeler din Triax ud til pr. TV?

Jeg er netop også lige fået anbefalet en Comega MC20A af en ven som er hos TDC kabel-TV, så den skulle man også gå ud fra at virker!!!

 

v.h.

Ronster

Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 20:39

"returvej". Det bruges i det tilfælde hvor man gerne vil have sit internet/data, til at være efter forstærkeren. Når der så er returvej i forstærkeren, så kan internettet ikke kun modtage, men også sende uden der bliver blokeret for det.

Min forstærker har 2 udgange, hvor af den ene går direkte til min pio og der er ca 10m. Den anden går over loftet og deles i 2. Og der ved jeg ikke lige hvor mange meter, ca. 15m. Og til det sidste tv ca.10m.

Men jeg syntes også den Comega ser rigtig god ud. Jeg er næsten sikker på at kunne jeg have købt den da jeg skulle bruge en forstærker var det nok blevet den.

Men som sagt jeg har først fået kendskab til den via dit link idag. Det der tiltaler mig er at den fås med 4 udgange og helt op til 8 som går direkte til de forskellige tv´s



Redigeret af cccd - 01-April-2008 kl. 20:40
Til top
cos68 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 00:05

Jeg har netop købt sådan en Comega forstærker med 4-fordeler og returvej (model DA-4PMR) og bruger den med YouSee kabel TV. Jeg monterede den i forgårs og indtil videre ser den ud til at fungere rigtig godt. Jeg købte den hos Krogh's Eletronik, der ser ud til at være noget biligere med den end Antennnelageret. Se her:

http://keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=694

Mvh.

Claus

Til top
Ronster Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 09:04
Hej cos68

Tak for svaret :-)

Ja jeg kan godt se at den er væsentlig billigere hos Kroghs Elektronik end
hos antennelageret (kr. 890,-)!

Hvad er grunden til at du har valgt en Comega med 4 udgange istedet for
f.eks. den Comega med 1 udgang + en 3-4 fordeler?

- bliver signalet forstærket lige meget ved 4x8db kontra 1 udgang med
20 db?
- er det bedre at kunne justere forstærkningen end slet ikke?

v.h.
Ronster
Til top
cos68 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 12:25
Hej Ronster

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

Hvad er grunden til at du har valgt en Comega med 4 udgange istedet for f.eks. den Comega med 1 udgang + en 3-4 fordeler?

Jeg havde læst godt om netop den forstærker, og da jeg alligevel skulle have delt signalet ud til fire stik i huset, passede den godt. Nogen egentlig teknisk begrundelse har jeg ikke, men jeg har en idé om, at det er en fordel at have både forstærker og fordeler integreret i en samlet skærmet enhed for at minimere forstyrrelser udefra.

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

- bliver signalet forstærket lige meget ved 4x8db kontra 1 udgang med 20 db?

Det tør jeg ikke svare på, men hvis du vælger en forstærker med 1 udgang med 20 db, må det må vel afhænge af dæmpningen i din efterfølgende 4-fordeler?

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

- er det bedre at kunne justere forstærkningen end slet ikke?

Man kunne jo risikere at få et overstyret signal, hvis den ikke kunne reguleres, men det har jeg nu ikke haft problemer med, men Coemga'en kan dæmpes 5 eller 10 db vha. en switch, hvis det bliver et problem.


Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 22:17

Jeg købte en 30db forstærker hos www.avexperten.dk sidste år.

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenneforstaerker/a ntenneforstaerker-30-db.asp

Kablede alt op med F-connectorer og fordeler signalet ud i 6 forskellige rum. Længst væk her jeg nok et antennekabel på 30 meter (hvor der er en analog modtager).

Det forbedrede signalkvaliteten i ALLE rum. Kan absolut anbefales til prisen (300kr). Eneste bekymring er at den bliver lidt varm og jeg frygter den bruger lidt rigeligt strøm - og ungerne er ikke begejstrede når jeg slukker for den :)


Ceefive

Til top
Ronster Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 21:08

Hejsa

Så fik jeg bestilt en linieforstærker og det blev en Comega DA-4PM efter en god snak med en medarbejder hos Krogs Elektronik.
http://keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=723

Jeg skulle gerne modtage den i morgen fredag og så må vi se om jeg kan få signalerne til at virke til 3 skærme (ellers skal I nok høre fra mig igen )

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om der er andre der også har en YouSee HD boks og som bruger en Comega linieforstærker til signal til den og om det kører optimalt?

Tak for Jeres gode forslag

v.h.

Ronster

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu