recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - parabol signal til 2 fjernsyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketparabol signal til 2 fjernsyn

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jimmer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: parabol signal til 2 fjernsyn
    Sendt: 25-Januar-2005 kl. 18:39

hej

jeg har nu fundet ud af (til min store skuffelse) at jeg skal se det program som jeg optager på min philips dvdr 75 fra min parabol (nokia 220s), men mit andet problem har jeg ikke fundet ud af endnu og jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Hvordan får jeg parabolsignal til 2 fjernsyn (stue, soveværelse) jeg ved godt at det skal være samme program på begge 2 og hvis der er nogen der kan hjælpe må de meget gerne skære det ud i pap, så jeg fatter det

hjælp jette

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2005 kl. 18:43
TV 1 Sat.reciver til TV via Scart.  TV2 Sat reciver til TV via RF Out. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jimmer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2005 kl. 19:08

ok vi vender lige tilbage til det med papet for jeg kan ikke finde nogen rf out. Bagpå sat receiveren er der et tv scartstik, et aux scartstik, en digital audio, en l audio, en r audio, en serial til computer, et stik til tlf/modem og et antenne stik. Bagpå fjernsynet som jeg har problemer med er et scartstik og et antenne stik (det er et gammelt fjernsyn med indbygget video). Håber du eller en anden har mod på at tage kniven frem og skære stykkerne endnu mindre, jeg ved det jeg er fatdum sorry jette

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2005 kl. 09:24

RF out er det samme som antenne ud.

Flemming

Til top
jimmer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2005 kl. 16:53
øhh jeg kan altså ikke finde noget rf out/ antenne ud bagpå min sat receiver mvh            jette
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2005 kl. 17:59
Så må du lade signalet gå via en video og gennem antennekablet til det andet TV. Eller også må du købe et langt Scartkabel som kan nå ind til det andet TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2005 kl. 08:26

Du skrev at der var antennestik bag på receiveren. Hvis der er er antenneindgang (lille rundt hunstik) så må der også være antenneudgang (lille rundt hanstik).

Flemming

Til top
butch Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2005 kl. 09:19

Den bedste løsning for at distribuere et A/V signal er at bruge en "trådløs scart" dvs. en video-sender. Jeg har brugt denne løsning med tilfredstillende resultat i årevis. Sat.tuneren er tilsluttet til TV i stuen og video-senderen tilsluttet til sat.recieveren og TVet i soveværelset. Som en ekstra detalje skal nævnes at videosenderen sender fjernbetjeningens signaler til bage til sat.recieveren.

butch

Butch
Til top
jimmer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2005 kl. 17:45

hej

jeg har nok skrevet det lidt forkert det jeg kaldte et antenne stik er der hvor parabolen er tilsluttet ikke et han/hun stik.

Angående det trådløse scartstik, kan det også lade sig gøre når det er en dvdoptager ?. Hvis ja, hvordan skal det præcis kobles sammen og hvad koster sådan en dims ???

mvh jette 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2005 kl. 18:02

Et trådløst sæt koster alt efter model mellem 400 og 1500 kr. Senderen kobles til en af udgangene på DVDen og modtageren kobles til TV nr. 2.

Flemming

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu