recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV forsvundet under reparation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV forsvundet under reparation

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
4321 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: TV forsvundet under reparation
    Sendt: 03-April-2008 kl. 14:51

Jeg har d. 10. marts fået afhentet mit Sony KDL-40W3000 af Elektronik Centret pga. hyletone fra højttalerne (Sony garanti reparation).

Fjernsynet var repareret d. 25/3. hvorefter jeg kontakter Elektronik Centret for at få apparatet returneret. Levereing bliver aftalt til d. 31/3. mellem kl. 14 og 19, men fjernsynet bliver ikke leveret. Morgenen efter, d. 1/4., kontakter jeg Elektronik Centret igen De undskylder mange gange og lover levering d. 2/4. mellem kl. 14 og 19. Apparatet dukker heller ikke op denne dag.

I dag har jeg så, efter at have talt med forskellige mennesker hos Elektronik Centret fået at vide at mit fjernsyn er udleveret til en person ved navn XXX XXX, som jeg ikke kender (hun har skrevet under med et navn, men det vides ikke om det er hendes eget). Den ansatte hos Elektronik Centret vil nu forsøge at finde ud af hvem personen er, men når jeg søger på personens navn kommer der ingen resultater op (krak.dk).

Jeg ligger inde med kvittering på at fjernsynet er hentet på min adresse.

Hvad kan jeg forvente der sker nu, og hvad har jeg af retigheder?

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 15:21

Er den leveret på din adresse hos en som har åbnet døren i din bolig?

Så tror jeg nemlig den er svær, for så er den afleveret det rigtige sted, og så tror jeg faktisk du hænger på den. Men hvis de bare har ladet en tilfældig person skrive under må det absolut være fragt firmaets/ Ekektronik centrets hovedpine

Til top
4321 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Er den leveret på din adresse hos en som har åbnet døren i din bolig?

Så tror jeg nemlig den er svær, for så er den afleveret det rigtige sted, og så tror jeg faktisk du hænger på den. Men hvis de bare har ladet en tilfældig person skrive under må det absolut være fragt firmaets/ Ekektronik centrets hovedpine

Hos Elektronik Centret kan de ikke fortælle hvor det er leveret. Jeg har været hjemme i begge de perioder de har meddelt de ville levere fjernsynet i, og de eneste personer der har nøgle til min lejlighed er min kæreste og jeg - vi har fået kodet låsene om for 5 mdr. siden. Samtidig blev jeg lovet at der ville blive ringet til mig 30 min. inden levering, men dette skete ingen af gangene.

Jeg synes det virker meget mystisk at de bare kan finde på at udlevere mit tv uden at tjekke at adressen i det mindste er korrekt.

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 16:17
Jeg synes absolut ikke du skal finde dig i, at de ikke har styr på deres transport. Du skal forlange at få dit tv udleveret, hvis ikke de kan fremskaffe det igen, så må de betale for et nyt. Kontakt dem igen og spørg hvad de vil gøre ved det. Lad dig ikke blive spist af med, at det kan de ikke gøre noget ved. Du skal hold dem fast på, at de har et problem, som de skal løse.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 16:21
Det er deres problem at bevise, at TV'et er udleveret, samt hvem det er udleveret til.

Kan de ikke det, så hænger de selv med håret i postkassen...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
4321 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 16:24

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Jeg synes absolut ikke du skal finde dig i, at de ikke har styr på deres transport. Du skal forlange at få dit tv udleveret, hvis ikke de kan fremskaffe det igen, så må de betale for et nyt. Kontakt dem igen og spørg hvad de vil gøre ved det. Lad dig ikke blive spist af med, at det kan de ikke gøre noget ved. Du skal hold dem fast på, at de har et problem, som de skal løse.

Det vil jeg også forlange. Jeg har netop kigget nærmere på den kvittering jeg fik da jeg fik afhentet fjernsynet, og der står: "Denne kvittering skal afleveres ved afhentning af apparat." Jeg går ud fra at der står ...ved afhentning... pga. man også selv kan afhente på deres adresse.

Til top
MAMs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 16:24

Så nemt kan EC vel ikke slippe. Jeg mener en langfingret medarbejder kunne i så tilfælde lave krudseduller og så skulle problemet være dit (tænkt eksempel). Næppe.

Jeg går ud fra at bolden stadig ligger hos EC ?

Sony 46Z4500
Sony STR-DA3400ES
Sony BDP-S550
Philips 5330H
Til top
4321 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 13:49

Opdatering: Mit tv er nu blevet fundet. Det var af uvisse grunde blevet leveret til Sony Danmark, som selvfølgelig ikke havde noget at bruge det til.

Jeg er glad for at det lykkedes at finde mit tv, men er dog stadig skuffet over at Elektronik Centret ikke har mere styr på deres reparationer, samt det faktum at jeg har været nødt til at tage fri fra arbejde 3 gange for at modtage et tv fra reparation.

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 14:17

Godt at høre du har fået dit tv tilbage, men man kan jo ikke lade vær med, at tænke sit, når de kan lave sådan et numme.

Hvad laver de ellers rundt og laver med folks ting, uden at  vi ved af det.  

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af 4321 4321 skrev:

Opdatering: Mit tv er nu blevet fundet. Det var af uvisse grunde blevet leveret til Sony Danmark, som selvfølgelig ikke havde noget at bruge det til.

Jeg er glad for at det lykkedes at finde mit tv, men er dog stadig skuffet over at Elektronik Centret ikke har mere styr på deres reparationer, samt det faktum at jeg har været nødt til at tage fri fra arbejde 3 gange for at modtage et tv fra reparation.

de burde give dig noget, for tabt arbejdsfortjeneste.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 20:28
Det var da en uheldig sag, men fejl sker - også på et værksted. Så ja, det er
da træls at opleve men at skrive "... Elektronik Centret ikke har styr på deres
reparationer" er måske en generalisering der er lidt i overkanten, taget i
betragtning at det - i hvert fald til nu på dette forum - kun er dig der har
oplevet det.
An  a day...
Til top
saaby Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 22:51

Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Det var da en uheldig sag, men fejl sker - også på et værksted. Så ja, det er
da træls at opleve men at skrive "... Elektronik Centret ikke har styr på deres
reparationer" er måske en generalisering der er lidt i overkanten, taget i
betragtning at det - i hvert fald til nu på dette forum - kun er dig der har
oplevet det.

Nu er 4321 ikke den eneste der har haft problemer med EC. Har haft brug for dem to gange ifm. rep. under garantien af et Philips fjernsyn med DVD samt et Sony kamera, og ingen af gangene gik det som det skulle.

Philipsen kom tilbage efter rep. på DVD'en og ved første forsøg på afspilning var der en ny fejl. Til deres ros skal det så siges at de sendte en reparatør forholdsvis hurtigt, som ikke kunne lave det og han tog det derfor med tilbage. Det endte så med at jeg skulle have pengene tilbage, hvilket dog først lykkedes efter et par besøg hos den lokale Fona og et par mails og tlf. samtaler med servicechefen. Ikke fordi de var uvillige (det var jo også Philips penge), men fordi pengene først blev sendt til Roskilde i stedet for Hillerød, og efterfølgende fordi Fona Hillerød ikke havde fået besked om noget.

Sony kameraet kom efter den første "reparation" tilbage med besked om at bruge genopladelige NIMH der var størrer end 2100mAh. Prøvede så med tre forskellige sæt (2 genopladelige og et nyt sæt alkaline), men lige meget hjalp det og kameraet kunne praktisk taget ikke starte op uden fejlen - som jeg så efter at have sendt en lille klagemail - fik af vide at den kunne de ikke konstaterer ved den første rep. De fik derfor endnu engang kameraet til rep., hvorefter det blev sendt til Ungarn og fik skiftet et printkort, og nu starter det op uden problemer og holder batteriet som aldrig før :-)

To personer der har haft problemer ud af de mange tusinde reparationer EC udfører er selvfølgelig ikke mange, men jeg må så bare være dobbelt så uheldig som 4321 mht. EC

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu