recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 - DLNA protokolfejl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 - DLNA protokolfejl

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasse2211 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 - DLNA protokolfejl
    Sendt: 06-April-2008 kl. 20:16
Hej.

Jeg har i denne weekend fået en ps3 i huset. Den er blevet koblet til internettet via kabel og det fungerer som det skal. Den har foretaget en opdatering til firmware v.2.20 men jeg har ikke kendskab til tidligere versioner.
Mit spørgsmål er, om der er fejl i den opdatering ?

Problemet er, at jeg vil forsøge at sende billeder og musik fra min Vista pc ind til ps3'eren. Det går ikke helt så godt. som jeg kunne tænke mig.
Gang på gang bliver jeg mødt med: Fejl på medieserveren. En DLNA protokolfejl (2104) er opstået. Den kan nogle gange godt vise 'thumbnails' og hvis jeg er heldig, kan den også vise billedet i fuld skærm, men det er sjældent at det lykkes.

Jeg har prøvet med Tversity, hvilket giver samme problem.

Selvfølgelig har jeg været på jagt på nettet for at finde ud af, hvad der går galt men er ikke kommet til nogen egentlig løsning. Kan der i værste tilfælde være tale om hardware fejl eller er der andre derude blandt jer, der ejer en ps3, som sidder med samme problem ?

Vi har en Xbox 360, som jeg har flyttet ind i stuen og har prøvet med den på selv samme netværkskabel. Den fungerer bare perfekt og så kunne man jo sige, at DER var løsningen. Det er bare ikke den løsning, som jeg er ude efter.
Hvad siger i andre til det ?

På forhånd tak for input.
Mvh, Lasse.

Panasonic TX-P42G10E
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 21:07
Det lyder mystisk - men fuppes virker perfekt hos mig
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 22:08
Jeg har også haft problem med en dlna protokol fejl (7531 mener jeg) efter jeg har opdateret til den nyeste firmware, det fungerede uden problemer før. Jeg kan også få den til at virke fra tid til anden, jeg bruger tversity. Når jeg har søgt på svar på nettet har jeg ikke fundet andre løsninger end folk der siger at man skal vente på næste firmware opdatering

Redigeret af friediger - 06-April-2008 kl. 22:09
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 22:41
Jeg fik ofte protokolfejl (dog tror jeg ikke det var samme fejlkode) da jeg brugte Windows Media Sharing (også på Vista 32-bit) - som regel i forbindelse med hvad der lignede sløv respons fra serveren når der skulle hentes data fra mapper med mange filer.
Som regel fortsatte indlæsningen dog lige efter fejlmeddelelsen - og ofte temmeligt hurtigt, som om serveren lige skulle have et spark i røven .

Efter jeg skiftede til TVersity har jeg dog vist ikke set en eneste fejl - responstiderne er generelt langt bedre.

Det lyder dog naturligvis som om det er et andet netværk/server problem du oplever.
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 08:30
Jeg oplever også problemet, men stort set KUN når jeg har spillet GT5!

Når jeg afslutter GT5, får jeg som regel at vide, at der er sket en DLNA protokolfejl. Så skal jeg lige søge efter mediaserveren igen, hvorefter det igen virker upåklageligt.
Anders
Til top
Lasse2211 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 14:21
Så ser det ud til at virke nu.

Jeg af-installerede TVersity og gik ud og hentede nyeste version bare for at være sikker på, at det VAR den nyeste udgave jeg brugte. Den blev startet op og fik lov til at tygge mediebiblioteket igennem.

Der gik godt nok noget tid inden ps'3eren fandt den på netværket og da den endelig dukkede op, har det kørt lige siden.

At jeg så burde have prøvet det først inden jeg startede denne tråd er en hel anden sag
Panasonic TX-P42G10E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu