recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: Antenne/linie forstærker til DVB-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp: Antenne/linie forstærker til DVB-T

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Way2fast Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp: Antenne/linie forstærker til DVB-T
    Sendt: 07-April-2008 kl. 11:21

Jeg havde et godt signal fra min antenne på taget med signal styrke op til 98% på danske DVB kanaler og omkring 60-70% på de svenske.

Jeg skulle så lige splitte antennen til mit TV i soveværelset og selvfølgelig blev mit signal som forventet dårligere til ca 75% på de danske kanaler og de svenske røg da de kom under 50%.

Jeg købte derfor en 25 db forstærker med to udgange og satte den ind i stedet for min antennesplitter (en meter fra min samlebox på masten, lige under taget). Det analoge billede på begge fjernsyn blev bedre end nogensinde før, men signalstyrken på DBV er lig 0!! Intet signal. Jeg prøvede en ny søgning på STB: Intet signal!! Af med boxen igen og DVB signalet kom igen: Ingen fejl i kablerne.

Båndbredden på forstærkeren er 40 - 862 MHZ og det danske signal er på 714 MHZ.

Det er nok forstærkeren som har en fejl. Retur med denne og få fat en en anden: Triax IFA 213 0-20 dB.

Igen fantastiske analoge billeder, men stadig samme problem med DVB-T: Intet signal overhovedet.

Er der nogen derude som har været ude for det samme eller har en idé til hvad det er som driller. Min lokale antenne-pusher har kastet håndklædet i ringen.

Jeg har henholdsvis 20 og 6 meter kabel efter splitteren/forstærkeren og 1 meter op til filter-enheden på min antenne

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu