recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox360: blæser/DVD-støj?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox360: blæser/DVD-støj?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox360: blæser/DVD-støj?
    Sendt: 15-Maj-2008 kl. 15:12

Hejsa

Jeg overvejer at investere i en xbox - mest for spillenes skyld, men også fordi den kan streame fra en NAS-boks. Jeg har læst, at den larmer noget mere end en PS3, men er det ikke mest DVD-drevet, der lyder som en jetjager, eller er det også blæseren, der absolut skal køre på den store klinge hele tiden?

Til top
Ebolaebola Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 15:25
Blæseren larmer psykopatisk meget hele tiden, synes jeg.
William Faulkner, mit nemesis.
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Status: Offline
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 16:59
Blæseren i xbox kører konstant i et niveau hvor du kan høre det i en sofa 4 meter væk. Den larmer en hel del mere, når den læser fra drevet, hvis der er spil i. Hvis det er film eller andet media på dvden i drevet, så er det ikke helt ligeså slemt.
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 19:48
Den larmer ekstremt meget under spil.
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 21:21
Hvis du ikke har nogen speciel præference for XBox 360 spil fremfor PS3 spil (men der er da bestemt stadig et langt større udvalg af førstnævnte), så vil du med næsten hundrede procents sikkerhed blive langt mere tilfreds med en PS3 som samlet mediesystem.

1. Den er langt mere støjsvag. Blu-ray drevet er fuldstændig lydløst (DVD drevet i 360'eren larmer ganske forfærdeligt under spil), og selv blæseren i de tidlige 60 GB modeller - og de variationer der tilsyneladende også er i mellem nogle af 40 GB maskinerne (min er stort set komplet lydløs selv under spil) - er jeg ret sikker på slet ikke når op i nærheden af støjen fra 360 blæseren.

2. Hvis du har et HDTV kan du sikkert hurtigt blive glad for muligheden for at se Blu-ray film.

3. Mediestreaming er lige så let at sætte op på en PS3 som på en XBox 360. Og du kan også tilslutte en ekstern USB harddisk eller memory stick hvis du skulle få lyst til at afspille video/musik/billeder fra sådan en i stedet.

4. PS3 interfacet er efter min mening noget bedre og mere elegant end det noget klodsede og reklamefyldte GUI i 360'eren.

Jeg har selv begge maskiner, og jeg tror min XBox 360 har været tændt i alt omkring to timer de sidste to måneder. Min PS3 står tændt det meste af dagen.
PS3 spilkataloget er nu godt nok til at jeg fremover kun kommer til at bruge min 360'er til interessante eksklusive spiltitler - og jeg kunne aldrig nogensinde drømme om at bruge den til mediestreaming fremfor min PS3. Dertil er den bare for støjende og klodset når man har prøvet alternativet.
Til top
Ebolaebola Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:



1. Den er langt mere støjsvag. Blu-ray drevet er fuldstændig lydløst (DVD drevet i 360'eren larmer ganske forfærdeligt under spil), og selv blæseren i de tidlige 60 GB modeller - og de variationer der tilsyneladende også er i mellem nogle af 40 GB maskinerne (min er stort set komplet lydløs selv under spil) - er jeg ret sikker på slet ikke når op i nærheden af støjen fra 360 blæseren.



Jeg har en af de trælse PS3ere og den larmer næsten ligeså meget som 360eren... nederen!
William Faulkner, mit nemesis.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 03:35
Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:


Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:


1. Den er langt mere støjsvag. Blu-ray drevet er fuldstændig lydløst (DVD drevet i 360'eren larmer ganske forfærdeligt under spil), og selv blæseren i de tidlige 60 GB modeller - og de variationer der tilsyneladende også er i mellem nogle af 40 GB maskinerne (min er stort set komplet lydløs selv under spil) - er jeg ret sikker på slet ikke når op i nærheden af støjen fra 360 blæseren.

Jeg har en af de trælse PS3ere og den larmer næsten ligeså meget som 360eren... nederen!


Når den larmer mere end nødvendigt kunne det være en ide at sende den til rep - min PS3 siger på ingen måde noget ift. en 360'er!

Evt. prøvet at lave blæsertesten hvis den er beskidt indeni?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu