recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - In wall surround system..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIn wall surround system..

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af fissan fissan skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af fissan fissan skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af fissan fissan skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af fissan fissan skrev:

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Jeg vil også give Elac et forsøg, de koster 3200kr. stykket og spiller hamrende godt, rammerne males i vægens farve og gitrene sprøjte lakeres.

Hehe, lugter bare en lille smule af egen interesse, kender en del der har B&W, kan godt være de er dyrere, men de skulle også gerne levere det mere



Hvorfor går din tråd ikke på det SKAL være B&W ?

Du kan jo få Elac demonstreret, så kan du jo afgøre om det er noget for dig.


Det er jeg tilgengæld enig i, tråden er netop oprettet for at få nye input og idéer til bedre løsninger. Men når ham der har sitet der forhandler mærket skriver, så er det da klart man lige tænker en ekstra gang



Hej fissan...
Jeg skiftede selv fra B&W til Elac, jeg syntes klart lyden er bedre i Elac end B&W. MEn det er jo en smagssag, men syntes helt sikkert du burde give det et lyt.
Samtidig giver det jo mulighed for at få en bedre center (større hvis den skal stå i et skab?), og det er klart at foretrække. Af reciever så er Denon 3808 bestemt god, men Onkyo 805 og Yamaha 3800 burde du også kigge på. Der findes MEGET andet uden for HFK, og som regel siger mine erfaringer mig at det er bedre og billigere...

Helt sikkert at der er meget udenfor HFK, men kan godt lide at købe alt samlet et sted hvis muligt. Har også kigget lidt på Onkyo 805 i forvejen, men er ik meget for stikflammer Men vil da lige give Yamaha et kig også.

Hvilke højtalere havde du før du skiftede til Elac? Modelmæssigt. For det er jo klart hvis du har haft deres mindste modeller inden du skiftede, at der er en forskel.

Jeg tror dog at jeg vælger en integreret center højtaler så kun sub'en er fremvist (på gulv selvfølgelig).



Jeg havde B&Ws S600-serie, osm har været MEGET rost, og som jeg også garanterer spiller bedre end deres indbygningshøjtalere...
B&W var faktisk en meget stor stativ højtaler, hvor Elac er en mindre stativ højtaler... Den spiller bare meget bedre!!
f.eks. CSO og Hifi Forum, er f.eks. ret glade for Elac/Onkyo kombinaitonen, de sælger dem også!

Du skal ikke være så bange for stikflammer, der har ikke været nogle tilfælde af danske modeller der er gået. Det har været amr. og tyske modeller! F.eks. kan du se en tråd, af -C5-, hans 3808 er nået op på over 50 grader C - så recievere bliver noget lune... Også andre end Onkyo!

Med venlig hilsen

Jeg tror jeg vil prøve at tage kontakt til csn-teknik, man kan jo altid se om man kan blive overbevist når man hører skidtet

Så kan man jo altid vælge B&W som centerhøjtaler



Nej for sa*** da Fissan, den tror jeg ikke går. Der er ALT for stor forskel i lyden mellem Elac og B&W til at det vil blive godt!
Så det ville jeg passe på med!

Hvorfor ville du gerne have B&W som center, hvis du vælger Elac til front og bag?
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
XERYUS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af fissan fissan skrev:

Hej,1 stk Sub (Der er så vidt vides ikke lavet nogen ordentlige inbygnings til dags dato - Så gerne en som designmæssigt er fed og samtidig spiller som en drøm)
 

Tak et kig på denne indbygnings sub fra velodyne til indbygnin i væg

http://www.velodyne.com/products/product.aspx?ID=18&sid= 924m859m

de laver også subs til indbygning i gulv eller loft

Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 22:36
En af mine venner har netop bygget nyt hus og har fået indbygningshøjtalere fra Dynaudio. Det lyder da for super fedt og er samtidig en yderst elegant løsning - De var måske også værd at overveje
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Hej fissan...
Jeg skiftede selv fra B&W til Elac, jeg syntes klart lyden er bedre i Elac end B&W.

Ja ja, nød lærer som bekendt en vis kone at.... Nej indrøm det bare, du skulle bruge pengene til noget nyt 



Faktisk så tjente jeg jo ingen penge, det kostede mig tilgengæld en pæn sjat...  

Ja så forstår jeg da ingenting 



Elac var bare en bedre højtaler IMO, ISÆR til musik... Men også til film!
Så da jeg fik et godt tilbud slog jeg til, og det har jeg været MEGET glad for!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
bonogo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Hej fissan...
Jeg skiftede selv fra B&W til Elac, jeg syntes klart lyden er bedre i Elac end B&W.

Ja ja, nød lærer som bekendt en vis kone at.... Nej indrøm det bare, du skulle bruge pengene til noget nyt 



Faktisk så tjente jeg jo ingen penge, det kostede mig tilgengæld en pæn sjat...  

Ja så forstår jeg da ingenting 



Elac var bare en bedre højtaler IMO, ISÆR til musik... Men også til film!
Så da jeg fik et godt tilbud slog jeg til, og det har jeg været MEGET glad for!

 

Hej blev lige lidt nysgerrig da jeg læste noget om et godt tilbud - hvor godt et tilbud var det, og hvor var det henne??

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af bonogo bonogo skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Hej fissan...
Jeg skiftede selv fra B&W til Elac, jeg syntes klart lyden er bedre i Elac end B&W.

Ja ja, nød lærer som bekendt en vis kone at.... Nej indrøm det bare, du skulle bruge pengene til noget nyt 



Faktisk så tjente jeg jo ingen penge, det kostede mig tilgengæld en pæn sjat...  

Ja så forstår jeg da ingenting 



Elac var bare en bedre højtaler IMO, ISÆR til musik... Men også til film!
Så da jeg fik et godt tilbud slog jeg til, og det har jeg været MEGET glad for!

 

Hej blev lige lidt nysgerrig da jeg læste noget om et godt tilbud - hvor godt et tilbud var det, og hvor var det henne??



Det var ved CSN-Teknik, han har også nogle fælleskøb kørende her på siden med nogle gode tilbud. Det er en fornøjelse at handle med ham, men det kan godt blive dyrt - i længden...  

Redigeret af Asklepios - 16-Oktober-2008 kl. 13:32
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af bonogo bonogo skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Hej fissan...
Jeg skiftede selv fra B&W til Elac, jeg syntes klart lyden er bedre i Elac end B&W.

Ja ja, nød lærer som bekendt en vis kone at.... Nej indrøm det bare, du skulle bruge pengene til noget nyt 



Faktisk så tjente jeg jo ingen penge, det kostede mig tilgengæld en pæn sjat...  

Ja så forstår jeg da ingenting 



Elac var bare en bedre højtaler IMO, ISÆR til musik... Men også til film!
Så da jeg fik et godt tilbud slog jeg til, og det har jeg været MEGET glad for!

 

Hej blev lige lidt nysgerrig da jeg læste noget om et godt tilbud - hvor godt et tilbud var det, og hvor var det henne??



Det var ved CSN-Teknik, han har også nogle fælleskøb kørende her på siden med nogle gode tilbud. Det er en fornøjelse at handle med ham, men det kan godt blive dyrt - i længden...  

Sådan er det jo med tilbud! Det får en til at købe mere end godt er

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 14:40

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Du skal ikke være så bange for stikflammer, der har ikke været nogle tilfælde af danske modeller der er gået. Det har været amr. og tyske modeller!

Laver Onkyo virkelig en model til Tyskland og en model til Danmark - Det lyder da meget usandsynligt i mine øre - Mon ikke det bare er sådan, at der er solgt flere Onkyo'er i Tyskland end i Danmark, så derfor er chancen for at en fejler i Tyskland noget større?

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 15:46

Jeg har selv surround med inwalls (Monitor Audio Silver RS) og det er ganske fornuftigt og ser diskret ud hvis jeg selv skal sige det

Nu ved jeg ikke hvad du har af muligheder og hvad ambitionsniveauet er - men udfra de B&W du har linket til ser det ikke ud til det er øknomien der er den afgørende faktor.

Jeg vil mene den mest elegante og diskrete løsning er KEF´s in-CEILING: http://www2.kef.com/GB/Custom/Ceiling/Ci3-80QT

http://www.ceiling-speakers.co.uk/Kef-Ci3-80QT-Speaker-52.as p

Pics:

http://www.avland.co.uk/kef/ci380qt/lifestylelrg.jpg

Det er simpelthen alt for cool, de er med 12v trigger du forbinder med din forstærker og så vipper de selv ned fra loftet når der kommer signal fra receiveren.

Jeg opdagede dem desværre først efter vi havde lavet in-wall løsningen i mit nye hus, ellers havde det helt klart været mit valg.



Redigeret af oo27 - 16-Oktober-2008 kl. 15:48
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu