recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Electronics Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Electronics Center

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bonielse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: DK-2500 Valby
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Electronics Center
    Sendt: 22-Maj-2008 kl. 10:55
Hejsa,

Er der nogle der har erfaringer med Electronics Center (www.bbec.dk) ?

Egenligt vil jeg helst købe "lokalt" (bor i København) a.h.t. evt. returnering. Men de reklamerer for at have IKKE parallel importerede Sony'er. Det tiltaler nu også lidt. Så er det "spøgelse" da fjernet.

De skriver bl.a. vedr. fortrydelsesret:

12.3 Varer med tilbehør skal tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, som de blev leveret. Varerne og tilbehøret skal være ubrugte, i mangelfri stand, i original præsentabel emballage og smudsfri.

12.5 BB Electronics Online forbeholder sig retten til at opkræve et gebyr på 5% af købesummen, såfremt at køberen vælger at returnere varer indenfor fortrydelsesrettens periode, som specielt er fremskaffet til kunden om som ikke kan anses for værende lagervarer.

Lidt kedeligt hvis man ikke man afprøve fjersynet.
Desuden kan jeg ikke se om varen er specielt fremskaffet. Kan se den er på lager, men er det det ?

Nu køber jeg selvfølgelig ikke for at returnere, men det er da rart lige at vide hvor man står.

Jeg har sendt mail Electronics Center, men hvis nogle har erfaringer in real life ...

/Bo
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 14:33

Jeg har købt tv der første gang. Anden gang kostede det det sammen lokalt.

Han fjumrede lidt i afsendelsen, men ellers er han ok. Forstår ikke han kan holde de priser, som ikke parallel import.

Hans regler hænger ikke helt sammen med nethandel. Men hvis du er 100% sikker på dit køb så skal det jo ikke tilbage.

Det bliver reppet hos ham selv, så ved fejl skal du sende det til esbjerg.

Det sidste jeg købte lokalt bliver afhentet af en bil der kører for elektronikcenteret i kbh.

MVH

Til top
JayBee36 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 15:25
Mine erfaringer med Bo, er at han er faglig kompetent. Jeg har dog haft en mindre reklamationssag (en dvd-brænder), som trak ud i 16 uger.  Hvorefter han  byttede den til en andet fabrikat. Jeg rykkede naturligvis for brænderen flere gange og fik at vide at manglede jeg en, kunne jeg købe en ny.  Jeg har ikke handlet der siden og gør det heller ikke.
Samsung PS50C7705
Marantz SR7005
Front Monitor Audio GS20
Focal Sib+Cub2
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 15:40

Oprindeligt skrevet af bonielse bonielse skrev:

De skriver bl.a. vedr. fortrydelsesret:

12.3 Varer med tilbehør skal tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, som de blev leveret. Varerne og tilbehøret skal være ubrugte, i mangelfri stand, i original præsentabel emballage og smudsfri.

12.5 BB Electronics Online forbeholder sig retten til at opkræve et gebyr på 5% af købesummen, såfremt at køberen vælger at returnere varer indenfor fortrydelsesrettens periode, som specielt er fremskaffet til kunden om som ikke kan anses for værende lagervarer.

Disse bestemmelser er i strid med loven, så forhandleren kan ikke kræve overstående. Så hvis man bare er det mindste i tvivl om sit køb, ville jeg vælge en anden forhandler.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu