recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internetradio/wi fi radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternetradio/wi fi radio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
saksuk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juni-2007
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Emne: Internetradio/wi fi radio
    Sendt: 23-Maj-2008 kl. 07:16

Godmorgen allesammen :-)

Håber der er nogen, der kan hjælpe med valg af internetradio.

Har undersøgt lidt om Tangent Quattro - blandt andet læst en god anmeldelse her på siden.

Men synes at Tangent'en umiddelbart mangler slot til sd-kort og fjernbetjening.

Er der andre alternativer - eller er Tangent'en det bedste køb?

På forhånd tak

Ha en god dag :-)

Til top
saksuk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juni-2007
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 23:06
Ingen der kan hjælpe...??
Til top
hors Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-April-2006
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 23:50

Hej saksuk

Har du overvejet SqueezeBox model 3 eller Duet fra Logitech.

Udover internetradio kan den sammen med feks en udtjent bærbar erstatte dit hifi anlæg og afspille musik i bedste kvalitet (flac istedet for mp3)

Duet fjernbetjeningen er så enkel at bruge så selv fruen i huset vil syntes om den.

mvh Peter

Til top
saksuk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juni-2007
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 07:00
Oprindeligt skrevet af hors hors skrev:

Hej saksuk

Har du overvejet SqueezeBox model 3 eller Duet fra Logitech.

Udover internetradio kan den sammen med feks en udtjent bærbar erstatte dit hifi anlæg og afspille musik i bedste kvalitet (flac istedet for mp3)

Duet fjernbetjeningen er så enkel at bruge så selv fruen i huset vil syntes om den.

mvh Peter

Tak for svar Peter :-)

Men jeg søger en transportabel internetradio. For ellers kan jeg kun benytte den i stuen

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 07:31
Oprindeligt skrevet af saksuk saksuk skrev:

Håber der er nogen, der kan hjælpe med valg af internetradio.

Har undersøgt lidt om Tangent Quattro - blandt andet læst en god anmeldelse her på siden.

Men synes at Tangent'en umiddelbart mangler slot til sd-kort og fjernbetjening.

Er der andre alternativer - eller er Tangent'en det bedste køb?



Hejsa,
Jeg kender en der har købt en Tangent Quattro. Jeg synes den spiller ret godt, men jeg synes stadig ikke den var optimal. Det skal siges at jeg kun har prøvet internetradio-funktionen og ikke afspilning af MP3.
Når man vil finde en internetradiokanal kan man enten søge på genre eller land. Genre indeholder alle tænkelige musik-genrer (jeg vil skyde på der er mere end 100).
Hvis du vælger land kan du vælge på en liste der er ca. lige så lang som denne. Dvs. hvis du skal hen til Denmark skal du forbi omkring 30 andre lande. Det hele foregår ved hjælp af en drejeknap og et en linjes display.
Jeg kunne forestille mig at det er ca. ligeså bøvlet hvis man skal rode rundt efter en sang/et album i en stor MP3-samling.
Min bedste anbefaling er at købe en radio et sted med mulighed for at returnere den hvis du ikke synes det fungerer godt nok.
Min umiddelbare vurdering af de almindelige WiFi-radioer (med den begrænsede kendskab jeg har) er at de ikke er tilstrækkeligt gennemtænkt.
Hvis du vil have en transportabel radio, vil jeg anbefale at købe en med DAB og evt. kortlæser i stedet - du får garanteret heller ikke hørt alle de ca. 11000 kanaler der kan modtages på Tangent'en.

/Peter
d

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
saksuk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juni-2007
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

Oprindeligt skrevet af saksuk saksuk skrev:

Håber der er nogen, der kan hjælpe med valg af internetradio.

Har undersøgt lidt om Tangent Quattro - blandt andet læst en god anmeldelse her på siden.

Men synes at Tangent'en umiddelbart mangler slot til sd-kort og fjernbetjening.

Er der andre alternativer - eller er Tangent'en det bedste køb?



Hejsa,
Jeg kender en der har købt en Tangent Quattro. Jeg synes den spiller ret godt, men jeg synes stadig ikke den var optimal. Det skal siges at jeg kun har prøvet internetradio-funktionen og ikke afspilning af MP3.
Når man vil finde en internetradiokanal kan man enten søge på genre eller land. Genre indeholder alle tænkelige musik-genrer (jeg vil skyde på der er mere end 100).
Hvis du vælger land kan du vælge på en liste der er ca. lige så lang som denne. Dvs. hvis du skal hen til Denmark skal du forbi omkring 30 andre lande. Det hele foregår ved hjælp af en drejeknap og et en linjes display.
Jeg kunne forestille mig at det er ca. ligeså bøvlet hvis man skal rode rundt efter en sang/et album i en stor MP3-samling.
Min bedste anbefaling er at købe en radio et sted med mulighed for at returnere den hvis du ikke synes det fungerer godt nok.
Min umiddelbare vurdering af de almindelige WiFi-radioer (med den begrænsede kendskab jeg har) er at de ikke er tilstrækkeligt gennemtænkt.
Hvis du vil have en transportabel radio, vil jeg anbefale at købe en med DAB og evt. kortlæser i stedet - du får garanteret heller ikke hørt alle de ca. 11000 kanaler der kan modtages på Tangent'en.

/Peter
d

Tak for svar :-)

Men derfor jeg ønsker mig en internetradio med indbygget kortlæser - ved de findes, men har bare ikke kunnet finde en i DK. Men foretrækker nu en internetradio, da man netop kan søge på genre og lande :-).

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af saksuk saksuk skrev:

Men derfor jeg ønsker mig en internetradio med indbygget kortlæser - ved de findes, men har bare ikke kunnet finde en i DK. Men foretrækker nu en internetradio, da man netop kan søge på genre og lande :-).



Helt fint!
Så er det selvfølgelig sådan en du skal have
Jeg kender desværre ikke anbefale noget ...

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
Sony Henning Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 10:42

Du kan købe en Amitech 310 hos Expert Radio til ca. 1995 kr. den har internet radio. UpNp, kortlæser, usb port og kan optage radio på disse medier. Den har endda 2 pæne højtaler med der lyder helt fornuftigt. Tag ind og hør den spille.

 

 

Men derfor jeg ønsker mig en internetradio med indbygget kortlæser - ved de findes, men har bare ikke kunnet finde en i DK. Men foretrækker nu en internetradio, da man netop kan søge på genre og lande :-).

[/QUOTE]

Helt fint!
Så er det selvfølgelig sådan en du skal have
Jeg kender desværre ikke anbefale noget ...
[/QUOTE]
sony kld40V2000 sony DAV X1

sony RDR-HX820 ino3 DVDHDR55i

Logitech Harmony 895

venlig hilsen sony henning
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu