recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pris KONTRA kvalitet - HDMI kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPris KONTRA kvalitet - HDMI kabler

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 16:51

Jeg vil bare lige linke til den der film, som ikke virker tidligere i posten:

http://www.youtube.com/watch?v=tDw2ZSDzlMw

[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top
MJC1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 16:07
Jeg har lige læst hele tråden, og bare for at være på den helt sikre side. Jeg har max en meter mellem mit pz85e og dvdafspilleren. Hvilket hdmi kabel skal jeg vælge? =)
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 16:20

Oprindeligt skrevet af MJC1 MJC1 skrev:

Jeg har lige læst hele tråden, og bare for at være på den helt sikre side. Jeg har max en meter mellem mit pz85e og dvdafspilleren. Hvilket hdmi kabel skal jeg vælge? =)

Det dyreste du kan få .

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af MJC1 MJC1 skrev:

Jeg har max en meter mellem mit pz85e og dvdafspilleren. Hvilket hdmi kabel skal jeg vælge? =)

Hvis det "kun" er en DVD-afspiller, så skal du blot købe det billigste du kan finde.

Hvis din DVD-afspiller opskalerer til 1080p og sender til dit Full-HD TV, så køb et mellem-kategori (måske 100,- for 1-2 meter).

Nøjes du med at opskalere til 720p, så kan du blot bruge det billigste.

Det er KUN ved 1080p og ved STØRRE afstande, at det er nødvendigt at kigge nærmere på kvaliteten af kablet.

Der er selvfølgelig den rent mekaniske kvalitet (falder stikket af ledningen, når du sætter det i og tager det ud igen?), men selve kvaliteten af det leverede signal er 100% identisk på et billigt som på et dyrt.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

jeg taler af erfaring.. man kan tydelig se forskel fra et billig til et dyr hvis kablet er på 5meter... billede flimre meget omkring ansigter osv hvis kablet er i den billigere ende i forhold til et dyrere, har selv prøvet det ;). håber det hjalp lidt på det.

Hvis du kan demonstrere en billedmæssig forskel mellem to forskellige 5 meters HDMI-kabler (hvor begge virker korrekt, dvs. uden sne i billedet), så vil jeg MEGET gerne se det.



Kan man forestille sig, at apparaterne for enderne af kablet har været så intelligente, at de indbyrdes har kunnet forhandle sig til en lavere billedopløsning på det billige kabel, fordi det ellers ikke kunne overføre billedet fejlfrit?


Redigeret af Allan Olesen - 28-Juli-2008 kl. 17:13
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2008 kl. 09:50
Det er sjovt der er ikke nogen som kommetere den video.

"edit"  Det var der også, jeg skulle bare lige læse et par sider tilbage, haha. Godt jeg er vågen

Der står en tekniker, tester signalet på noget udstyr, hvor signalet i det dyre og billige kabel er helt det samme.

Så hvorfor bruge flere hundrede kroner på et kabel, hvis man kan nøjes med et til en hundrede krone seddel ?

Måske over længere afstande, men ellers ikke


Redigeret af Sploink - 29-Juli-2008 kl. 09:55
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2008 kl. 09:56

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:



Kan man forestille sig, at apparaterne for enderne af kablet har været så intelligente, at de indbyrdes har kunnet forhandle sig til en lavere billedopløsning på det billige kabel, fordi det ellers ikke kunne overføre billedet fejlfrit?

Nej. Man kan sagtens forestille sig at der kan være fejl i EDID på apparaterne, så de kører med en lavere opløsning end de egentlig kunne, men det er uafhængigt af kablet. Hvis EDID siger at apparaterne kan køre 1080P, så forsøger de dét, uanset om det virker eller ej.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2008 kl. 09:59

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:



Der står en tekniker, tester signalet på noget udstyr, hvor signalet i det dyre og billige kabel er helt det samme.

Så hvorfor bruge flere hundrede kroner på et kabel, hvis man kan nøjes med et til en hundrede krone seddel ?

Som nævnt mange gange i tråden: Fordi det godt kan betale sig at købe kabler med en vis grundlæggende kvalitet i den tekniske konstruktion, for at sikre sig at man ikke får uforudsete problemer hen ad vejen. Dette er selvsagt ikke noget der koster voldsomt mange penge, så det er ikke et argument for at købe meget dyre kabler, men lige at tage skridtet fra 39,-s kablet af ukendt oprindelse, til et fornuftigt kvalitetskabel, det er ikke nogen dårlig idé. Man skal naturligvis være vågen når man gør dét, for flere penge er ikke _automatisk_ garant for højere kvalitet.

Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2008 kl. 10:02
Måske nægter folk at forstå forskellen på analog og digital. Der er vist også en interesse for forhandlerne i at forsøge at fastholde vores tro på at bedre kabler giver bedre billeder. Prøv at se Hi Fi Klubben, de sælger 2m HDMI kabel til 1500,- kr  Hvem bliver snyt..... Eller hvad med 1,5m DENON AK-DL1 DenonLink kabel, som ligner en alm net kabel til den nette sum af 3.799,-
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2008 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Der står en tekniker, tester signalet på noget udstyr, hvor signalet i det dyre og billige kabel er helt det samme.

Så hvorfor bruge flere hundrede kroner på et kabel, hvis man kan nøjes med et til en hundrede krone seddel ?

Otto har allerede svaret, men jeg synes, det kan siges kortere:

Har man et kabel, som er godt nok til at overføre fejlfrit med den ønskede bitrate, er der ikke yderligere billedkvalitet at hente med et endnu bedre kabel. Det må bare ikke tolkes sådan, at der ikke er forskel på gode og dårlige kabler.

Et godt kabel kan overføre en højere bitrate fejlfrit end et dårligt kabel.

Et godt kabel kan være længere end et dårligt kabel, før det mister evnen til at overføre fejlfrit med en given bitrate.

(Når jeg skriver "godt" og "dårligt" er det med hensyn til signalkvalitet, ikke pris eller finish.)

Edit:
Hov, det fik jeg jo ikke sagt kortere end Otto alligevel. Men i det mindste synes jeg, at jeg fik sagt det tydeligere.



Redigeret af Allan Olesen - 29-Juli-2008 kl. 18:03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu