recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD og digital tv uden boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD og digital tv uden boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
A. Larsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: HD og digital tv uden boks
    Sendt: 24-Juni-2008 kl. 21:17

Hej "nørder"

Kan en halvgammel pige, som prøver at følge lidt med, evt få svar på et par spørgsmål.

Har kabel-tv (yousee) og Pioneer DVR 530 Harddiskoptager og er glad for dette. Har aftenarbejde og optager jævnligt 2-3-4 forskellige kanaler mens jeg ikke er hjemme. Ser stort set aldrig direkte tv. Skal desværre have nyt tv og det afføder en del tanker om HD og digital tv.

Jeg vil jo gerne kunne bibeholde mit frie kanalvalg, men hvis jeg skal have HD eller digital skal jeg jo have diverse bokse, som kun kan vise een kanal, medmindre der manuelt bliver skiftet. Hvis de overhovedet viser noget.   Er det rigtigt opfattet?

Er der nogen muligheder i fremtidens supersmarte teknologi, der vil kunne give mig en kombination af dette? Vil jeg, når engang harddisk optagere kommer med DVB-C kunne optage 2-3-4 kanaler digital tv uden bokse eller diverse programpakker? Vil jeg kunne det med en HD-DVD optager? Skal jeg have 3-4 harddisk optagere med hver deres HD og/eller digitale boks?   Eller vil jeg skulle leve analogt de næste mange år? Og er det så næsten ikke lige meget, hvilket fladskærms tv jeg investerer i lige nu? Det hele skal vel skiftes om en 5 års tid når kanaludbyderne har fået teknikken ordentlig på plads.

på forhånd tak

A. Larsen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 21:22

 

 Vent lige til August, for da kommer You See med deres PVR box, så er dit problem løst.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
A. Larsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 21:51

Tusind tak for hurtigt svar. Jeg væbner mig med lidt tålmodighed. Man må så håbe at deres PVR box virker bedre end jeg har indtryk af at deres andre boxe gør.

Vil det være nogen fordel for mig at købe et tv med DVB-C? Der er jo ikke så mange af dem. Eller vil det blive overflødig med PVR box især fordi jeg ikke ser særlig meget direkte tv. Hvor kan jeg læse mere om PVR boxen?'

Hilsen

A. Larsen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 21:56

 

 Boxen har 2 Tunere, så du skulle være dækket ind, der er ikke oplysninger om boxen, andet det nævnte + at den har 160 Gb HDD. HDMI, Component, 2 Scart, Toslink, 2CH RCA. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MCE Freak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 22:57

Jeg vil klart anbefale dig at købe en kvalitetsfladskærm, som du skal bruge som en monitor. Hermed kan du købe/leje en box der passer til dit behov. Der er fart på teknologien i øjeblikket og din fladskærm med den ene eller anden tv tuner vil være forældet inden for få år. Fladskærmen holder i mange år, så det vil være billigere at skifte den lille tilhørende box ud. Husk at fladskærmen skal have HDMI indgang.

Hvis dit næste spørgsmål så vil være om du skal købe lcd eller plasma, er mit svar klart plasma. Den mindste plasma skærm er dog på 37 tommer og som tommelfingerregel siger man at man skal side 1 meter per 10 tommer fra skærmen, så du skal ikke sidde for tæt på.

Panasonic TH42PX800E
Hjemmebygget Media Center
Sony Surround anlæg
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu