recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - De nye Sony 2005 modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDe nye Sony 2005 modeller

 Besvar Besvar Side  <1 91011
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2005 kl. 07:58
  1. Er der være flydende afspilning af optagelser overspillet til DVD? (Ingen kort frysning af billedet ved redigerede punkter). Dvs. – Freezeless redigering som på JVC?
  2. Frame-præcis redigering er det muligt?? Som på JVC?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2005 kl. 08:18

Hej Thorvald,

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

  1. Er der være flydende afspilning af optagelser overspillet til DVD? (Ingen kort frysning af billedet ved redigerede punkter). Dvs. – Freezeless redigering som på JVC?
  2. Frame-præcis redigering er det muligt?? Som på JVC?

 

Sikke mange steder du kan spørge om det samme (måtte du bare have et svar her og nu?)

 

Den tidligere modelserie af Sony optagerne (HX900/1000) opførte sig nok mest identisk til JVC optagerne. Dvs. der redigeres meget præcist på billed (frame) niveau. Når optagelsen overføres til DVD kan enten hurtig-kopieres, hvor redigerings-punktet bliver unøjagtigt på op til 12 billeder (længden af en GOP - Group of Pictures), eller 2-pass indkodes (real-time kopieres) hvor nøjagtigheden bevares.

 

Jeg er ikke i tvivl om, at redigerings-nøjagtigheden er bevaret ved real-time overførsler, men om Sony har valgt at følge Pioneer's tidligere teknik (som på x20 optagerne) med at indføre 'Seek' for at få nøjagtighed med i hurtig overførsler (mod til gengæld en lille pause under afspilningen) er tvivlsomt.

 

Lad os høre fra nogle Sony x10 ejere - bliver klippenøjagtigheden nu bevaret når der overføres til DVD

  1. Ved at have redigeret med Playlist på HD
  2. Ved real-time overførsel (Variable Bit Rate)
  3. Ved hurtig (fast) overførsel

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2005 kl. 08:03

hej,

Har også lige fået mig en HX710, men der er visse ting jeg ikke er helt

tilfreds med - f.eks.

1) er ca 20-30 sek. om at loade en DVD disk. (Min 6 år gamle Sony afspiller er kun ca 5-10 sek om at loade en DVD)

2) Kapittelskift (både alm. DVD og HDD ) er forholdsvis langsom

3) Optagelse fra TDC KabelTV's Selector (RGB) bliver ofte stemplet som "Copy-Once", hvilket bla betyder at man ikke kan overføre til en DVD-skive. Heller ikke en DVD-RW i VR mode som der står i manualen.

Kun hvis jeg slukker/tænder Selector kan jeg optage normalt igen, men det virker som om at HX710 misfortolker nogle signaler fra Selectoren.

Har HX900 også denne 'copy-protection' indbygget?

Har I andre mon samme erfaringer ?

/filmfreak

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2005 kl. 08:44
Ovenstående indlæg er meget relevant, specielt eftersom jeg bstilte en HX 910 i går og skal bruge den med Selector. Nogle andre har kender problematikken?

VH Claus
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2005 kl. 13:05

Oprindeligt skrevet af </FONT><FONT face=Times New Roman, Times, serif>laursen laursen skrev:

Sikke mange steder du kan spørge om det samme (måtte du bare have et svar her og nu?)

Ja...

Ja, jeg vidste ikke rigtig om jeg skulle spørge om det, det ene eller det andet sted. Men ja, jeg synes spørgsmålet er enddog meget interessant. Fordi JVC hidtil har været de eneste, der har kunnet lave disse ting ordentligt - Dvs. freezeless redigering til DVD og framepræcis redigering. Disse ting har været årsag til, at jeg holder fast ved JVC. Nu begynder det så at lyde til, at Sony måske også kan.

Og efterhånden vil det jo nok gå sådan, at teknikken udvikler sig således at alle mærker kan lave freezeless og frame præcis redigering til DVD - selv ved anvendelse af high-speed kopiering. Så vil det ikke være sådanne ting, de forskellige mærker kan konkurrere på - men andre ting som harddisk størrelse, optagelse af JPEG, MP3, CD-musik osv. på HDD, internet forbindelse, HDMI, brugerinterface osv. osv. - som bliver konkurrence parameter.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Petlinds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-April-2005
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2005 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Optagelse fra TDC KabelTV's Selector (RGB) bliver ofte stemplet som "Copy-Once", hvilket bla betyder at man ikke kan overføre til en DVD-skive. Heller ikke en DVD-RW i VR mode som der står i manualen.


Kun hvis jeg slukker/tænder Selector kan jeg optage normalt igen, men det virker som om at HX710 misfortolker nogle signaler fra Selectoren.



Hvilken type Selector har du ?
Kan jo håbe på at det ikke er dem alle der problemet
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2005 kl. 15:51

Hej Thorvald,

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

jeg synes spørgsmålet er enddog meget interessant. Fordi JVC hidtil har været de eneste, der har kunnet lave disse ting ordentligt - Dvs. freezeless redigering til DVD og framepræcis redigering. Disse ting har været årsag til, at jeg holder fast ved JVC. Nu begynder det så at lyde til, at Sony måske også kan.

Sony har hele tiden kunne lave freezeless og frame-accurate redigering - akkurat som JVC.

Eneste forskel er, at på Sony (HX900/1000) kan brugeren 'vælge' at frame accurate skal nedprioriteres i forhold til høj hastighed på overførslen (overgangen bliver dog stadig freezeles på det færdige resultat).

Muligvis MichaelS' anmeldelse er årsag til forvirringen (han havde vist problemer med at billed-nøjagtigheden nogle gange glippede), det har jeg dog selv aldrig haft problemer med (og jeg har lavet rigtig mange overførsler af redigerede optagelser på min HX900).

Pioneer er stadig eneste som tilbyder frame accurate nøjagtighed selv ved høj-hastigheds overførsler (men prisen er, at der kan opleves en lille pause ved klippestedet - alt afhængig af afspilleren).

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Og efterhånden vil det jo nok gå sådan, at teknikken udvikler sig således at alle mærker kan lave freezeless og frame præcis redigering til DVD - selv ved anvendelse af high-speed kopiering.

Tjaee... måske (der skal endog en meget kraftig processor til at lave ordentlig MPEG2 indkodning i 50x hastighed) - men andre teknikker er nu set i PC programmer, som f.eks. TMPGEnc MPEG Editor der blot forkorter GOP'en og ænder et par headers i den klippede strøm. Det kunne være en løsning at bruge TMPGEnc's Smart Rendering teknik til at få meget høj hastighed ved overførsel af redigerede optagelser mens billed nøjagtigeden og flydende afspilning bevares (lytter i Sony, JVC og andre? ).

Noget af det interessante på de ny Sony modeller er iøvrigt Playlist faciliteten på HDD optagelser (en facilitet som JVC hele tiden har haft). Håber at en bruger kan få beskrevet oplevelserne med overførsel af redigerede optagelser med playlist (frame accurate/freezeless).

/Lars



Redigeret af laursen
Redaktør, recordere.dk
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2005 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Petlinds Petlinds skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Optagelse fra TDC KabelTV's Selector (RGB) bliver ofte stemplet som "Copy-Once", hvilket bla betyder at man ikke kan overføre til en DVD-skive. Heller ikke en DVD-RW i VR mode som der står i manualen.


Kun hvis jeg slukker/tænder Selector kan jeg optage normalt igen, men det virker som om at HX710 misfortolker nogle signaler fra Selectoren.



Hvilken type Selector har du ?
Kan jo håbe på at det ikke er dem alle der problemet

Det er den helt gamle model (sagem).

Det er iøvrigt uafhængig af hvilken kanal (digital) den står på. Når først den (Selector eller HX710 ??) er gået i 'COPY-protektion mode', gælder det alle kanaler. Kun hvis jeg optager via antenne-indgangen bliver der ikke sat 'COPY-ONCE' på! Den eneste måde jeg kan få det fjernet på er at genstarte Selector. (Selectorens TV-udgang (RGB) er sluttet L3 indgangen på HX710 som er sat til RGB/Video.)

Det er som om at 'problemet' først opstår efter et stykke tid, hvor Selectoren har været tændt  - måske efter 1-2 timer ???? Skal teste noget mere. Men det er møg irriterende da man normalt først opdager det efter optagelsen og så er det jo for sent  

 

Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2005 kl. 16:03
Jeg har haft de samme problemer med den gamle dekoder som du har. Men kun hvis jeg var på DR1 og DR2 på 4:3-kanalerne. Så låste den fast på alle kanalerne. Og jeg måtte som dig slukke dekoderen og holde mig fra de to kanaler.  Men med den nye dekoder har jeg ikke haft de problemer. Og så har problemerne kun været på min harddiskrecorder, ikke på min DVD-recorder.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 91011
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu