recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs overførsel fra PC til anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs overførsel fra PC til anlæg

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Ja. Den har jeg også kigget efter, men kan ikke finde den nogen steder. Kun ekstra modtager stationer.

Selvom det strider imod min religion, så lader det til at Apples løsning fører-


Den er faktisk rigtig god. Har den selv...  Dog står jeg og skal til at udskifte noget af systemet. Så hvis du er frisk, så kan vi sikkert finde ud af en god handel...

EDIT: Du kan se mere her =

http://www.t3danmark.dk/index.php?module=Pagesetter&func =viewpub&tid=16&pid=282

Redigeret af Asklepios - 06-Juli-2008 kl. 20:41
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 08:45
Hvis vi snakker om apples airport, så jo, det kan vi sikkert godt

Logitechs løsning er nu også rigtig rigtig smart. Det kan være at når man bliver lidt mere dannet at det blive sådan en løsning
Til top
Mogens L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 18:26
Har lige bestilt en Airport Express. Som nævnt ovenfor kan den bruges sammen med Winamp (kræver bare et plugin til Winamp).
Der fås også et stykke software, Airfoil, som kan sende lyd til Airport Express fra alle programmer (ikke kun iTunes eller Winamp) http://rogueamoeba.com/airfoil/windows/

Ulempen ved ovennævnte Logitech-løsning er at der skal en "dims" i computerens usb.

Jeg vender tilbage med en lille review når jeg har modtaget Airport Express.
Jeg er især spændt på lydkvaliteten.

Venlig hilsen
Mogens
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 00:02
Det lyder bare rigtig godt! Ser jeg frem til 
Til top
Mogens L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 16:57
Jeg har nu haft Airport Express i en lille uges tid. Og jeg må sige, at jeg er ganske tilfreds med den.
Boksen er hvid, og fylder ikke ret meget. Den er koblet op på mit eksisterende hjemmenetværk ca. 1 minut efter den er tændt. Den virker både på PC og Mac. Den bliver hurtigt meget varm, så den sluger nok en del strøm. Købte den hos Proshop til kr. 742,00 (meget hurtig ekspedition).
Opsætningen til netværk/trådløst netværk foregår med et medfølgende program, som guider én igennem. Dog ville programmet ikke lade mig vælge min aktuelle krypterings-metode (wep). Men det kunne fixes via manuel indstilling.

Meningen er jo, at boksen skal bruges sammen med iTunes. Og den virker da også upåklageligt sammen med iTunes, som kan afspille iTunes eget fil-format samt mp3. Men desværre ikke vma, hvilket jeg bruger mest, til afspilning af TDC Play.

Men jeg har fundet 3 alternativer til iTunes:

1. Airfoil, http://www.rogueamoeba.com/airfoil/
Programmet kan “hijacke” lyden fra forskellige programmer, eksempelvis Winamp (også Shoutcast). Man kan også lytte til dansk radio, ved f.eks. at bruge Firefox og gå ind på DR. Man skal så bare vælge Firefox i Airfoil-programmet. Udmærket lydkvalitet.
Desværre kan Airfoil ikke tage lyden fra MS Mediaplayer og Mediecenter.
Men eftersom Winamp kan afspille vma, så kan denne kombination bruges.

2. oEAP, http://www.ovesens.net/default.asp?PageId=8
Er freeware, og virker ved at ”optage” lyden, som går til PC’ens højtalere. Kræver at lydkort og driver understøtter denne type optagelse. Men der skal fifles en del med afspille/optage-lydstyrker. Jeg fandt aldrig den optimale opsætning, hvilket resulterede i en forvrænget lyd. En ulempe er, at lyden i PC’ens højtalere er aktiv samtidig med lyden på stereo-anlægget. Det duer ikke, da lyden over netværket er lidt forsinket.
Men fordelen er jo, at al lyd fra PC’en bliver sendt ud på netværket, uafhængigt af hvilket program lyden kommer fra.

3. Winamp plugin, http://emilles.dyndns.org/software/out_apx.html
Plugin til Winamp. Men understøtter ikke afspilning af wma. Lydkvaliten er udmærket.
Pris, 10 dollars.

Så til mit brug har jeg valgt Airfoil.

Uanset hvilket program man bruger, så er der en kort forsinkelse inden lyden når stereoanlægget (iTunes hurtigst – oEAP langsomst). I praksis synes jeg ikke det har nogen betydning.

Venlig hilsen
Mogens
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 17:56
Lyder rigtigt godt .

Har selv overvejet denne prisbillige løsning. Har dog tøvet lidt, da jeg har læst om at nogen personer ikke kunne få det til at fungere med deres WEP kryptering - samt et par andre småproblemer. Måske de bare ikke har prøvet manuel opsætning!

Kan i øvrigt fås på Apple's WebStore for DKK 719,00 inkl. forsendelse. Ja ja, DKK 23,00 har også noget at sige .

/Nils
           
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 18:03
Jeg er også selv super tilfreds med min. Og nu efter at 2.o software til iPod touch er kommet er det sindssygt fedt. Nu kan jeg styre min iTunes fra hvor som helst hjemme via min iPod og få musikken ud gennem anlægget.
Apple er altså gode til at få deres tigt til at spille sammen!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu