recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blue-ray via gammel forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlue-ray via gammel forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CrimsonLoneWolf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: Blue-ray via gammel forstærker
    Sendt: 02-Juli-2008 kl. 11:05
Jeg er nybegynder mht. blue-ray afspillere. Men jeg har bestilt en Pana BD-50, mest fordi min forstærker jeg købte sidste år ikke kan dekode de nye HD lyd-formater.

Efter at have læst manualerne til min forstærker (Sony HTSF-1100) og pana bd-50 kommer jeg dog i tvivl om jeg overhovedet kan bruge de to sammen på den måde jeg havde forestillet mig. Jeg gik faktisk ud fra at en blue-ray afspiller havde to hdmi udgange, et til fjernsyn (billede) og et til lyd (forstærker), men nu har jeg fundet ud af at der kun er en udgang på en blue-ray afspiller. Min forstærker har dog både blue-ray hdmi-indgang, og hdmi udgang til fjernsyn..

Mit scenario var at få udbytte af de nye HD lyd-formater på mit 5.1 setup via HDMI, hvilket jeg kan læse i manualerne skulle være nemt at sætte op.
Men det ser ud til at jeg skal forbinde alle mine apparater således:

Panasonic BD-50 -> Receiver (lyd) -> Fjernsyn (billede)

Spørgsmål:
1) Kræver det en forstærker der kan "forstå" et 1080/24p signal via HDMI for at kunne afspille billedet optimalt på et Full HD fjernsyn eller bliver signalet sendt videre igennem forstærkeren, til fjernsynet, uden nogen problemer? (Jeg ved at min Sony HTSF-1100 i det mindste kan tage 1080i, men det er jo ikke optimalt)

2) Hvis 1) ikke kan lade sig gøre på min forstærker, ved i om der findes forstærkere der kan klare og videresende et 1080/24p signal.


Redigeret af CrimsonLoneWolf - 02-Juli-2008 kl. 11:07
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu