recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny HTPC samt kabling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy HTPC samt kabling

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Corbieres Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny HTPC samt kabling
    Sendt: 02-Marts-2005 kl. 23:34

Hej til alle

 

Jeg har gang i et lidt større projekt omkring, hjemmebio med projektor & HTPC, hvor jeg har brug for lidt hjælp.

Det som jeg ikke rigtig kan tackle er hvordan jeg bedst muligt kan forbinde mine forskellige dele både med hensyn til signal og lyd. Jeg er både i tvivl om kabeltype og hvilke stik der er de bedste. Dette gælder for alle apparater.

Det skal her indskydes at det er et nybyggeri vi er i gang med, så der er pt. mulighed for at trække de nødvendige kabler usynligt.

Jeg vil ikke ofre millioner på kabler m.v., men vil heller ikke have det billigste skrammel.

Hvis det virker lidt rodet, skriv endelig og spørg mig.

Først en grundplan over huset med tal for placering af de enkelte enheder:

 

 

1.       Her ønsker jeg at placere min HTPC/Server.

Jeg havde tænkt mig følgende konfiguration, men kom endelig med gode ideer, da ingen af delene er købt endnu.

 

  •  Kabinet: 3R R201 SILVER / MICROTOWER
  •  PSU: CODEGEN 400W. GOLD / LOW NOISE
  •  Bundkort: DFI 855GME-MGF
  •  CPU: INTEL PENTIUM M 1.7GHZ 533MHz
  •  Ram: Kingston ValueRAM  512 MB
  •  Harddisk: MAXTOR DIAMONDMAX 10 / S-ATA / 200GB. - 7200RPM - 8MB CACHE / FLUID  
  •  Grafikkort: Sapphire RADEON 9600 XT ULTIMATE Edition
  • Lydkort onboard
  • TV Kort: Hauppauge WinTV PVR-350
  • Netkort onboard

 

Software: Windows XP & Media Portal

 

Grunden til at jeg vil placere min HTPC her er at teknik skabet findes her, det vil sige min HTPC, skal også fungere som netværks og filserver. Endvidere er det her TV signal, Adsl samt netværket samles.

Min HTPC skal kunne fungere med projektor på placering nr. 2 samt TV på placering nr. 3.

 

2.       Her kommer vores endnu ikke indkøbte projektor til at være placeret, jeg har kigget meget på en Panasonic PT-AE 700 og regner med at det bliver denne.

          Grunden til at jeg har valgt at placere den her er at rummet er en garderobe, hvor jeg vil lave et hul i væggen og her projectere op på et lærred der kommer til at hænge ved placering nr. 3.

          Projektoren skal skal kunne vise indhold fra HTPC, DVD & TV fra placering nr. 3.

 

3.        Her kommer TV, DVD samt surround forstærker til at være.

 

?.       Her ville det være en lille drøm at kunne placere en 15” touch screen der kunne styre min HTPC, jeg ved slet ikke om dette overhovedet kan lade sig gøre, kom gerne med ideer og forslag.

 

Håber I kan hjælpe mig.

 

Med venlig hilsen

 

 

Corbieres

Til top
carlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2005
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2005 kl. 10:12
har du vundet i lotto?
Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2005 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Corbieres Corbieres skrev:

2.       Her kommer vores endnu ikke indkøbte projektor til at være placeret, jeg har kigget meget på en Panasonic PT-AE 700 og regner med at det bliver denne.

          Grunden til at jeg har valgt at placere den her er at rummet er en garderobe, hvor jeg vil lave et hul i væggen og her projectere op på et lærred der kommer til at hænge ved placering nr. 3.

          Projektoren skal skal kunne vise indhold fra HTPC, DVD & TV fra placering nr. 3.

 

?.       Her ville det være en lille drøm at kunne placere en 15” touch screen der kunne styre min HTPC, jeg ved slet ikke om dette overhovedet kan lade sig gøre, kom gerne med ideer og forslag.

 

 

Jeg tror ikke helt jeg forstår din tegning. Hvis du placerer din projektor i rum 3 og blæser billedet ind i rum to, kan jeg se på din tegning at billedet kommer til at ramme ind over to vinduer??? Det lyder ikke særlig smart...

 

Hvor stort har du tænkt dig at billedet fra din projektor skal være? Har du overvejet at købe en LCD eller plasmaskærm i stedet - det giver bedre billede, mindreovervejelser om kabling, ikke behov for at lave hul i en væg osv. osv.

 

Mht. touch skærmen havde jeg også tænkt på en sådan løsning, men jeg fandt på noget smartere som jeg vil implementere. En PDA med wireless netkort...

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu