recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiering af VHS video til DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKopiering af VHS video til DVD

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
julius Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2005 kl. 10:32

Tak til Erik.

Er der ikke andre, der har kommentarer?

Og er der SLET ingen ejere af DVD-optagere, der har haft problemer med synkronisering mellem billed og lyd?

Mange hilsener Svend

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2005 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af julius julius skrev:

Er tilsvarende synkroniseringsproblem at forvente ved konvertering på en DVD-optager? Hvis ikke kunne jeg jo købe en billig DVD-optager nu og en bedre om et par år?



Jeg har ikke oplevet sync probs på min JVC DR-MH30 og jeg har konverteret mere end 100 bånd. Jeg var meget opmærksom på dette da jvc'en var berygtet for sync problemer (FØR den blev opdateret), så jeg brugte i starten megen tid med at studere lyd og billed. En gang imellem bildte jeg mig ind at jeg kunne se/høre et sync problem, men det var mig der var hysterisk. Jeg skiftede så til en tv-kanal (ikke på recorderen) og hvis der var et sync problem på recorderen ......... så var der det også på tv'et - det er det jeg mener, når jeg skriver at jeg var hysterisk. Jeg VILLE se et problem.
Til top
flhansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2005 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af julius julius skrev:

Og er der SLET ingen ejere af DVD-optagere, der har haft problemer med synkronisering mellem billed og lyd?

Jeg har også søgt efter lip-sync problemer på mine optagelser til det nærmest sygelige (SONY 900) - og hvis der er noget er det også før de er blevet overført, så jeg er rigeligt tilfreds! Så nej - ingen problemer --- ud over at harddisken hurtigt bliver for lille

mvh.

Flemming

mvh

Flemming Hansen
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2005 kl. 13:35

Jeg er ikke i tvivl om, at overførsel af videobånd til dvd vha. dvd-optager er den nemmeste, hurtigste og bedste metode - med "bedste", mener jeg at man er sikker på, at få dvd-kopi, der matcher originalen - eller som måske er lidt bedre, hvis dvd-optageren er udstyret med funktioner som TBC og hvad det nu hedder alt sammen. Dette tror jeg er langt mere besværligt at opnå med en computer.

For bedste resultat skal man nok overføre videobåndet til HDD i en kvalitet, der er én eller to kvaliteter bedre end på videobåndet - hvis f.eks. videobåndet er optaget i SEP (super extended play - 12 timer) så skal man nok bruge enten EP eller LP på DVD-optageren (den næstdårligste eller tredjedårligste kvalitet). Jeg vil - i dette eksempel tro at det er overkill, at bruge dvd-optagerens bedste kvaliteter. Men det afhænger jo også af, hvor meget plads man har på HDD. Hvis jeg havde 600 Gb, så ville jeg måske bruge de bedste kvaliteter uanset.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2005 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af julius julius skrev:

Og er der SLET ingen ejere af DVD-optagere, der har haft problemer med synkronisering mellem billed og lyd?

Mange hilsener Svend



Nej, det kan normalt slet ikke forekomme.
En DVD optager direkte i MPEG format og derved bliver lyd-billed synkroniseringen styret automatisk af såkaldte PTS koder.

Det er ved optagelse i AVI format med en PC, at der ofte opstår sync. problemer.

Hvis en PC optager i MPEG format med et ordentlig program, så vil sync. fejlene heller ikke vise sig i den originale optagelse.
Men fejlene bliver synlige hvis filen omkoderes, og den dårlige vane er der mange programmer der har.  (Kommentarer fra Pinnacle brugere forventes).

Erik Helmer Nielsen
Til top
julius Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2005 kl. 16:52

Tak for ovennævnte svar. Jeg har nu mod på at anskaffe mig en DVD-optager (muligvis en JVC MH30, selvom den ikke kan high speede DVDer med DVD-R).

Mht. AVI/MPEG er mit problem dog relateret til MPEG optagelser, idet Pinnacle programmet slet ikke kan optage (importere) i andet end MPEG, og det er allerede her, at synkroniseringsproblemet opstår. Ved den senere redigering og brænding kan man derimod vælge mellem AVI og MPEG.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu