recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi messen på Scandic Hotel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHi-Fi messen på Scandic Hotel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rudbeck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Emne: Hi-Fi messen på Scandic Hotel
    Sendt: 06-Marts-2005 kl. 10:13

Er der andre end mig der har været en tur forbi Hi-Fi messen? Jeg så på Best-Seats sammenligningsopsætning af 3 projektorere, men der var nok ikke brugt mange minutter på kalibrering. Udenfor test-biografen talte jeg med en Best-Seat ansat om Panasonic plasmaskærm 50PHW7EKJ de også havde opsat, men han virkede ligeså vidende som El-Gigantens skole-fritidssælgere. Jeg spurgte derfor ikke yderligere om JVCs 42" plasmaskærm ved siden af.

Pioneer havde en flot 61" plasmaskærm (615EX) + surroundsound til en samlet værdi af ca. 250.000 kr. men at vise en koncert med Robin Williams på et sådan sæt er som at læse Salman Rushdie foran den hellige sorte sten, Kabaa'en, i Mekka. I mine øjne virkede skærmen heller ikke kalibreret, da hudfarverne var voldsomt røde.  Pioneer havde desuden udstillet 3 andre skærme, bl.a. 505HDE, som så fantastisk ud. Men det var en demo DVD der kørte, så det er svært at sige noget konkret udfra en sådan visning. Desuden stod denne skærm vinkelret på den store opsætning, så hvis man skulle have en ordenlig betragtningsvinkel måtte man stille sig lige midt foran den store skærm i lokalet og blokere udsynet for alle de andre mennesker.

Jeg synes jeg blev vildledt af reklamen med "større fokus på fladskærme". OK, Pioneers opsætning var flot, men ikke kalibreret ordenligt. Lyden var imponerende, men jeg er heller ikke typen der kan høre, om en højtaler er blevet ordenligt spillet til.

Jeg fik ikke set demostrationen af Thule systemet, men det virkede som om det var en demo af surroundsound og ikke af den store skærm de også havde.

Loewe havde 2 skærme udstillet, men stående ude ved indgangen i dårligt lys. Ved T3-standen (eller var det Gear?) var der en Yamaha plasmaskærm. På første sal var der demo af HDTV via projektor.  

Jeg er muligvis gået glip af nogle ting, men jeg er da glad for at jeg ikke var der sidste år, hvor der var mindre fokus på fladskærme.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2005 kl. 12:42

Hej Rudbeck

Tak for resumeet. Lækkert for os som ikke kan kigge forbi messen

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu