recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tomtom Map share
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTomtom Map share

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Emne: Tomtom Map share
    Sendt: 20-Juli-2008 kl. 00:12

 

Jeg har hørt så meget om Tomtoms mapshare, men hvordan fungerer det i praksis? Kan man f.eks selv tilføje nye rundkørsler, motorveje, boligområder som endnu ikke er blevet opdateret af Tomtom? Eller er det blot eksisterende veje man kan "rette" f.eks en villavej der nu er spærret for trafik?

PS: Det der TMC man kan få indbygget i nogle GPS'er, er det pengene værd, eller kan man godt købe en billigere model uden at savne det?

mvh Jørn



Redigeret af Falcon - 20-Juli-2008 kl. 00:14
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 13:19

Med TomTom Mapshare kan du rapportere en hel del ting, men kun følgende får effekt på dit eksisterende kort:

Tilladte kørselsretninger af vej
Vejnavn
Interessepunkter (tilføj/slet/omdøb/rediger)

Med v8 software derudover:

Tilladt hastighed på vejsegment
Tilladte retninger man kan dreje i et kryds

Man kan ikke tilføje eller fjerne veje eller rundkørsler; de kan rapporteres til TomTom, men de ændres ikke på det nuværende kort.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 19:07

TMC er ikke til at undvære medmindre du gider at holde i kø et par timer,

spec på Vejle kanten er der ofte kø så der kan man nå at køre en anden vej.

Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Man kan ikke tilføje eller fjerne veje eller rundkørsler; de kan rapporteres til TomTom, men de ændres ikke på det nuværende kort.

Det er jeg nu ikke enig med dig i. Det er jo ligesom hele fidusen med Mapshare at de rettelser som TOMTOM modtager senere ændres på brugernes kort. Jeg opgraderer da mit kort med mapshare rettelser i ny og næ.

Men du har ret hvis du mener at rettelserne ikke slår igennem promte.

Rettelserne af nye/fjernede veje og rundkørsler slår ikke igennem på dit nuværende kort, hverken med det samme eller senere.

Rettelserne slår kun igennem hvis du køber nye kort, hvor TomTom (eller rettere Tele Data) har valgt at inkludere rettelsen.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2008 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Hvilke Mapshare rettelser er det så jeg overfører til min TOMTOM når jeg docker den? Jeg skal da ikke købe et nyt kort for at få retteser - så går fidusen da ligsom af.....

EDIT: Du kan jo se hvad de skriver om det her:

http://www.pocketfreak.dk/?p=454

Pressemeddelelser og reklamer er ikke den bedste måde til at få information om, hvordan et produkt rent faktisk virker. At bruge produktet selv og læse på fora om hvad andre har fundet ud af, er en langt bedre måde!

Følgende rettelser, du selv laver eller henter via Map Share, træder i kraft på dit eksisterende kort:

* Tilladte kørselsretninger af vej (lukket, ensrettet, åben i begge retninger)
* Vejnavn
* Interessepunkter (tilføj/slet/omdøb/rediger)

Med v8 software derudover:

* Tilladt hastighed på vejsegment (f.eks. 50 km/t)
* Tilladte retninger man kan dreje i et kryds (højre, venstre, ligeud, U-vending)

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
sslarsen Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 24-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 00:41
Ikke for at sende jer til et andet website, men det lyder til at I ikke kan finde svaret.

Prøv at se på dette website

Der kan I sikkert finde svaret, eller stille spørgsmålet.
Søren
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 19:47

Oprindeligt skrevet af sslarsen sslarsen skrev:

Ikke for at sende jer til et andet website, men det lyder til at I ikke kan finde svaret.

Prøv at se på dette website

Der kan I sikkert finde svaret, eller stille spørgsmålet.

Tak for linket.

Et andet godt dedikeret forum (for de Engelsk-kyndige) er Pocket GPS World som har dekedikered underfora til f.eks. TomTom brugere.

Da jeg allerede selv kender svaret og ikke har behov for at overbevise andre om at jeg har ret, har jeg ikke yderligere at tilføje til diskusionen om MapShare i denne tråd.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu