recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hardware overvejelser - MCE PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHardware overvejelser - MCE PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
EmilG Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Hardware overvejelser - MCE PC
    Sendt: 06-Marts-2005 kl. 20:47

Hej

Jeg er nybegynder på MC feltet og ønsker derfor assistance i forbindelse med bygning af en Windows MCE 2005 Computer.

Jeg har valgt på forhånd, at der skal være 3 stk. tv-tunere, Hauppauge WinTV PVR 150 MCE, skulle være af de bedre? samtidigt med at de er forholdsvis økonomiske.  

Af processer har jeg valgt en P4 2.4 Ghz, da støjen ikke er alt afgørende, men dog stadig relevant.

RAM bliver 2 x 512 MB, DDR.PC 3200.

Mit spørgsmål drejer sig primært om valg af grafikkort, samt om der findes bedre og billigere komponenter?

Af grafikkort har jeg på forhånd fundet :Palit GeForce FX5700.

Kommentarer til HW valg? Ville en Celeron D CPU være fordelagtig? Help....

 

Til top
JorgenR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2005 kl. 23:05

Hej EmilG

Jeg mener kun MCE 2005 understøtter TO tv-kort. Prøv evt. at kigge på PVR-500, som har to tunere på eet PCI-kort. Resten ser OK ud - kører selv med et FX5200 kort og det kører fint.

 

Til top
EmilG Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2005 kl. 07:18

Hej Jorgen

Jeg har læst i Alt Om Data, at det understøtter op til tre tunere, men samtidigt har jeg læst et sted, at en hw gruppe har fået 6 stk op og køre på en maskine!
Har dog besluttet mig for at tage et 500, måske senere udvide med en tuner mere.

Mht CPU, Celeron D ser da lovende ud? Mindre varme = mindre støj, men den yder stadig nogenlunde?

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2005 kl. 11:14

Jeg mener at de 3 tunere er 2 x analog og en hdtv tuner. Det du har set med 6 tunere er nok på myth tv

 

Jacob

Til top
JorgenR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2005 kl. 23:59

Jvf. http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/evaluation/fe atures.mspx

Understøttes to tunere uden for US og to analoge + 1 HDTV tuner i US:

Supports up two (2) analog, one (1) DTV/HDTV tuner for local channels via over-the-air signal, US only. All other supported regions can support up to two (2) tuners per computer.

JR

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu