recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bose eller ej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBose eller ej?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thomas aar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Bose eller ej?
    Sendt: 26-Juli-2008 kl. 15:19

 

Står over for indkøb af hjemmebiograf og dertilhørende fladt tv!

Er lidt forelsket i Bose lifestyle 28 og et 40" LCD fullhd tv som har en købspris på knap 43000,-kr, og har fået prisen 33400,-kr på det hele med div beslag.

mit spørgsmål er, hvad andet kan der være af alternativer når diskretionen af anlæget er vigtig, gerne god lyd, surround og små højtaler, så det hele ikke ses, men nydes med lyden.

Ville gerne have harddiskoptager på anlægget men skal smide ca. 15000,-kr mere efter det ( så kan det så også lidt mere!)

Anlægget skal med andre ord, ikke fylde ret meget men have god lyd, LCD fullhd tv max 40".

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 15:39
Hej Thomas,
Først velkommen til...

Det ser ud til at du skal investerer både i et lydsystem og i et TV...!?

Føst til tv'et, så vidt jeg kan se så drejer det sig om et Loewe tv, ville jeg gætte på? Jeg syntes personligt, at det er ALT for dyrt for det TV. Kvaliteten er simpelthen for dårlig. Jeg har tidligere været stor tilhænger af Loewe, men jeg er efterhånden blevet skuffet gang på gang når jeg har set deres TV. Prisen taget i betragtning, ville jeg næsten kalde det utopi (undskyld )...
Dertil vil jeg tillade mig at stille 2 "frække" spørgsmål:

1: HVorfor SKAL det være LCD, der findes også plasma i 37" som er RIGTIG gode - bedre end LCD IMO. Fx. Panasonic PX80. Ellers ville jeg tage et kig på Sony eller Panasonic LCD som jeg mener laver de bedste LCD tv lige nu. Evt. kunne et af de nye KURO fra Pio være en mulighed. Otto mener i hvert fald at det leverer det bedste billede...

2: Hvorfor lige FULL HD?? Du får, med stor sandsynlighed, alligevel ikke noget ud af det, når fjernsynet er så "lille"?


Så til lyden... Igen et dyrt alternativ som bare ikke leverer. Her ville jeg kigge efter en seperat reciever og nogle små højtalere.
Her kunne nævnes Gallo, KEF samt nogle af Elacs mindre højtalere. Her får du virkelig vellyd for pengene.
Recieveren kunne være noget Marantz eller Onkyo, eller nogle dyrere alternativer når du alligevel er oppe i det prisleje. Her tænker jeg på Densen eller Primare, som også har en høj WAF.

Jeg syntes det er et stor budget du har lagt for dagen, og med det budget så syntes jeg også du burde forvente mere, end hvad de komponenter du har i tankerne leverer. De slår sig op på brand og design, men meget mere er der ikke i det.

Nå, men det var bare mine 5 cents, håber du finder hvad du søger...

Mange hilsener
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
thomas aar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 15:56

Tak for det hurtige svar.

Grunden til FullHD er at vi har fået lagt lyslederkabel ind i huset, og vil gerne have det bedste billede muligt.

LCD er ikke et MUST, men ved forhandleren fik jeg af vide at det var fremtiden, og ved det snart forestående HD tv kommen, var LCD tv bedre end plasma.

Men jeg er slet ikke en ekspert, men er meget lydhør overfor andres mening, og derofr også min indtræden i dette forum.

Nu kommer jeg nok til at lyde som komplet idiot eller helt uforstående, og det er jeg nok også, men igen, jeg får ikke noget svar hvis jeg ikke spørger!!

De mærker du nævner Gallo, KEF og Elcacs som højtalere, hvem har forhandlingen af dem?

Marantz, onkoy forhandling?

Har du evt. forslag til hvad det kunne være, hvis str. på anlæg og højtalere skulle være som på Bose??

Tak for din hjælp indtil nu.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af thomas aar thomas aar skrev:

Tak for det hurtige svar.

Grunden til FullHD er at vi har fået lagt lyslederkabel ind i huset, og vil gerne have det bedste billede muligt.

LCD er ikke et MUST, men ved forhandleren fik jeg af vide at det var fremtiden, og ved det snart forestående HD tv kommen, var LCD tv bedre end plasma.

Men jeg er slet ikke en ekspert, men er meget lydhør overfor andres mening, og derofr også min indtræden i dette forum.

Nu kommer jeg nok til at lyde som komplet idiot eller helt uforstående, og det er jeg nok også, men igen, jeg får ikke noget svar hvis jeg ikke spørger!!

De mærker du nævner Gallo, KEF og Elcacs som højtalere, hvem har forhandlingen af dem?

Marantz, onkoy forhandling?

Har du evt. forslag til hvad det kunne være, hvis str. på anlæg og højtalere skulle være som på Bose??

Tak for din hjælp indtil nu.



Hej igen...

Først, LCD er IKKE fremtiden. Det er plasma heller ikke for den sags skyld. Det er fis i en hornlygte, og ren sælgersnak!! Hvis jeg var dig ville jeg tage ud og kigge på nogle TV, LCD som plasma. Alle de venner jeg har haft med ude, mente også det skulle være et LCD tv de ville have. Men de endte alle med at vælge plasma, undtagen 1...
Og ser du i TV-foraet, vil du se hvor mange der har plasma...

Jeg ville personlingt kigge på Panasonic plama/LCD, sony LCD eller Pioneer LCD (de kommer snart på markedet, men kan ikke huske hvonår). Det er de bedste tv jeg kender til.
De bedste til prisen må være Panasonic 37" PX80 eller Pioneer 428XD (42" plasma), hvis det da er til at få nogle steder...

Nu til FULL HD, det betyder altså INTET. Et godt TV og billede signal handler om MEGET mere en FULL HD. Og i en prioriteret rækkefølge, ligger det langt nede af rangstigen efter mine bedste overbesivninger.
Når vi snakker ca. 40" vil du ikke kunne se forskel på HD og FULL HD, der er enkelte der mener de vil se en bedring i billedet. Men den bedring sidder mellem ørene, ikke i øjnene - det jeg i fagsprog ville kalde placebo!


Så til lyd... De mærker jeg kender, og som laver nogle vellydende små højtalere er:

KEF:

http://www.kef.com/ht3000/index.htm
http://www.kef.com/kht/KHT5005/home-5005.htm

Hvor i sær sidstnævnte 5005 serien er populær.

A. Gallo:

http://www.kf-scanaudio.dk/gallo.html

Som kunne være Micro eller Diva. Også rigtig vellydende højtalere.

Elac:

http://www.elac.com/en/index.html

Ligner mere en egentlig højtaler, spiller bedre end ovenstående, men er også dyrere og lidt størere.
Her kunne CINEMA serien måske være interessant, set ud fra et design synspunkt. Mens BS203.2 og BS204.2 samt BS243 kunne være interessante set ud fra et mere audiophilt synspunkt. Jeg har selv 243, se evt. min signatur, som er super gode!!

Dertil skal jo så være en reciever der trækker det hele! Og der er mange muligheder.

Men hvis du fortæller lidt mere om hvad du skal bruge lydsystemet til, musik/film? Hvad du hører af musik og lign. så er det nok lidt lettere at hjælpe...

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af thomas aar thomas aar skrev:

Tak for det hurtige svar.

Grunden til FullHD er at vi har fået lagt lyslederkabel ind i huset, og vil gerne have det bedste billede muligt.

HD Kanalerne sender alligevel ikke med mere end 1080i - så det kan være ligemeget med 1080p hvis det er til HD-tv kanaler.

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu