recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bitsetting forbedres hvordan ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbitsetting forbedres hvordan ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
runo18 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Emne: bitsetting forbedres hvordan ?
    Sendt: 13-Marts-2005 kl. 22:41

 

 

Hvordan gør man dette snyderi som er nævnt nedenfor ?

 

Kompatibiliteten mellem de nye skiver og eksisterende DVD afspillere er meget lav men med en snydeteknik der hedder bitsetting forbedres kompatibiliteten og kommer op på ca 70 %
2,4x = 3,324 MB/sek

 

læst på http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2005 kl. 23:11

Jeg vil nu ikke kalde det et snydetrick. De fleste DVD-brænder fabrikanter leverer selv værktøjer med til at ændre bitsetting/booktype identifikationen. Nero kan også sættes til at skifte booktype for mediet når det brændes (gælde visse brændere).

Alle CDRInfo anmeldelser gennemgår altid muligheden for ændring af booktype. Du kan også læse mere på dvdplusrw.org.

Opdatering: Glemte at skrive, at DVDInfoPro indeholder værktøjer til at sætte booktype for de fleste DVD brændere på markedet.

/Lars



Redigeret af laursen
Redaktør, recordere.dk
Til top
runo18 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2005 kl. 07:17

Ok jeg har selv prøvet at brænde en Verbatim dvd +r dual layer 8,5 gb, brændte 7,0 gb på den, i typen Booktype dvd rom, men efterfølgende, kan filmen sagtens ses i min Philips dvd afspiller, men når der skal skiftes lag, hopper den 1 kapitel over.

 

Min brænder er en Plextor 716

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2005 kl. 10:04

Hej runo18,

Hvilken Philips optager har du?

Bitsetting tricket ændrer jo ikke på læsbarheden af mediet - blot at visse DVD læsere ikke afviser mediet pga. identifikationen.

Hvis du har en nyere Philips optager kunne man håbe på, at der blev frigivet en firmware der retter op på problemet (Philips er trods alt udviklerne bag Double Layer). Prøv at kontakte Philips - det kan være de allerede har en firmware klar.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2005 kl. 12:36

Når jeg kalder det en snyde teknik er det fordi man fortæller afspilleren at det er en DVD-Rom skive selv om det er en DVD+R DL skive. Det er efter min mening snyd. Men det gør ofte at skiven kan afspilles og det er da det vigtigste! Wink

Bitsettningen laves af brændeprogrammet eller specielle programmer som Lars skriver.

Det at den hopper et kapitel over har jeg hørt før og da skyldtes det en fejl i Nero der var brugt som brændeprogram.

Hvis du også bruger Nero, så opdater til nyeste 6.6.o.8a (kom i går).

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu