recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PIP/PAP erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPIP/PAP erfaringer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
#Henrik# Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2008
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Emne: PIP/PAP erfaringer
    Sendt: 12-August-2008 kl. 21:49

Som sportsidiot er jeg rigtig glad for mit TV’s ”Picture and Picture” (PAP) funktion, som især under OL er meget anvendelig, hvor der ofte er 2 interessante begivenheder samtidig. Dog har mit TV en række begrænsninger, og idet jeg samtidig overvejer at udskifte det til et Full HD plasma (eller evt. et LCD), efterlyser jeg andres erfaringer med PIP og PAP funktionerne.

Mit nuværende TV er et 42” Samsung Q91 og jeg har både et analogt kabel TV signal og en HD parabol fra Canal Digital. TV’et har både mulighed for PIP og PAP, men PIP er for det meste kun anvendeligt når man skal vente på at en reklame break er overstået. PAP giver til gengæld 2 lige store billeder i en acceptabel størrelse. Funktionen har to svagheder:

  1. Det er kun muligt at aktivere PAP/PIP når inputtet er et HDMI signal. Dvs. det primære PAP billede altid skal komme fra HDMI. Det sekundære signal skal enten være fra den analoge tuner eller fra scart/RGB indgangene. Jeg vil selvfølgelig meget gerne at PIP/PAP virker uanset hvilken ’input source’ man anvender.
  2. Desværre kan jeg ikke skifte mellem PIP/PAP lydkilde direkte via fjernbetjeningen, dette kan kun gøres vha. en besværlig navigation gennem menuen. Det ville være en stor fordel, hvis man med et enkel tryk, kan skifte mellem om lyden skal komme fra det primære eller sekundære signal. Jeg ved at dette kan lade sig gøre på et Sony KDL3500, men så vidt jeg ved, er dette TV endnu mere begrænset i kombinationen af inputkilder.

Er der nogen der har kendskab/erfaring med PIP/PAP på andre fjernsyn? Kan i komme med anbefalinger. Særligt er jeg interesseret i erfaringer med Panasonic PZ800.

Mvh. Henrik

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 01:00

1. Jeg ved ikke hvordan med PZ800. Men mon ikke den er udstyret som min PV600. Pip/pap funktionen er med scart og komponent, ikke HDMI. Kan f.eks have primært billede fra min DVB-T box, og sekundært billede fra HDDens tuner.

2. Lyden kan ikke skiftes til det sekundære billede, men billederne kan bytte plads, så på den måde fåes et lydskifte. Dette gøres med to tastetryk.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 08:41

Pioneer har osse en god PAP.

Du kan vælge 2 lige store, men også en stor og en lille (også sådan at den lille sidder uden for billedet på den store)

Lyden er styret sådan at på det venstre billede har du lydsignalet, men du kan ombytte vinduet ved et tryk på 1 knap direkte fra remoten, så bytter billedet side og derved også lyden.

Man kan iøvrigt bruge dvb-t tuneren i den ene og den analoge tuner i den anden hvis skærmen har det.

Hvis du har en receiver med 2 zoner og bruger feks tv som kilde 1 og en ekstern boks som kilde 2 kan du lade dine front højtalere tage lyden fra venstre billede og dine baghøjtalere trække lyden fra højre billede, det har jeg selv benyttet enkelte gange omend det godt kan blive lidt forvirrende i længden

Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 17:17

Derfor det hedder både PIP og PAP.

PIP er med stort billede med lille ved siden eller i

PAP er med to ens str billeder

PAT (lad os bare tage den med) er med billede og TTV-tekst i to lige store

Til top
Dagger_5 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 11:19

Jeg mangler også lidt info omkring PIP og PAP.

Har selv et 40W4000 og RDR-HXD970 og er kun på analog TV signal indtil videre.
Kan jeg bruge PAP og PIP ved at forbinde mine 2 enheder med HDMI og med mit nuværende signal (Midlertidigt).

Som det er nu bruger jeg ikke HDMI mellem de 2 enheder og jeg kan ikke se PAP menuen etc.

Sony RDR-HXD970
Sony KDL-40W4000
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu