recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af plasma?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af plasma?!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wanksta Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af plasma?!
    Sendt: 22-Marts-2005 kl. 19:07

Hey!

Nu er det snart tid for mig, til at investere i en ordenlig plasma skærm, men da jeg ikke er særlig meget inde i plasma skærme, skal jeg bruge jeres hjælp.

Jeg har ca. 20.000 at købe for & det skal være en 42" eller større. - Desuden ser jeg temmelig mange film, så det er nok en selvfølge, at den skal have godt billede & lyd kvalitet (Gerne Surround).

Hvis i kan anbefale et eller flere skærme, så skriv endelig hvilket, samt jeres begrundelse for valget....På forhånd tak!

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2005 kl. 19:26

Forventer du at handle i DK eller i Tyskland ?

Der er let op til 10k at spare i Tyskland, så der kan du få en god skærm til ca 20.000.

F.x. Philips Plasma top model 42pf9966 med PP2, ambi-light til ca 22k. Koster de fleste steder i dk ca 35000.

Du kan sikkert også få en Pioneer, Panasonic eller sony top skærm i Tyskland til ca 20.000

Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2005 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af wanksta wanksta skrev:

Hey!

Jeg har ca. 20.000 at købe for & det skal være en 42" eller større. - Desuden ser jeg temmelig mange film, så det er nok en selvfølge, at den skal have godt billede & lyd kvalitet (Gerne Surround).

Surround tror jeg ikke du finder i nogle skærme. Der skal du have en Surround forstærker/reciever i stedet. Men det kan du let få til under 3000 i en rigtig god kvalitet. Se f.eks. på www.tapeconnection.dk efter en Yamaha eller Pioneer.

Der er i øvrigt ikke mange tv eller fladskærme, der har rigtig god lyd, hvis du ser meget film, og dermed godt vil have den fede filmlyd og effekterne med - så skal du over i surround.

mvh

Henrik
Til top
wanksta Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2005 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Forventer du at handle i DK eller i Tyskland ?

Der er let op til 10k at spare i Tyskland, så der kan du få en god skærm til ca 20.000.

F.x. Philips Plasma top model 42pf9966 med PP2, ambi-light til ca 22k. Koster de fleste steder i dk ca 35000.

Du kan sikkert også få en Pioneer, Panasonic eller sony top skærm i Tyskland til ca 20.000

Har i nogen gode erfaringer med at handle i tyskland? Jeg tænkte på, hvis nu skærmen skulle blive defekt, kan man så henvende sig i Dk, for at få den rep. under garanti? Det burde man ihvertfald....

Men det er da klart, kan jeg spare 10.000.- så vil jeg gerne det.

Har i nogen gode sider, hvor man kan finde plasma i Tyskland?

Skærmen skal forresten være en Phillips, Pioneer el. Panansonic - Hvad hedder deres top modeller? Hvad er iøvrigt de vigtigste ting ved en Plasma? Den skulle helst gerne være fremtidssikret, hvis i forstår hvad jeg mener....? 

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2005 kl. 20:52

Noget af det vigtige ved en fremtidssikker fladskærm er opløsningen, som skal være over 1000 x noget med 700 så vidt jeg husker.

Desuden bør skærmen have DVI eller HDMI for optimal udnyttelse af digitale billedekilder (som DVD, harddisk optagere o.lign.)

Andre ting er kontrast og lysstyrke hvor tallene skal være så høje som muligt. Men dette er ikke stensikkert, da fabrikanterne måler disse ting på forskellig vis, samtidig med at billedkvalitet kan opfattes subjektivt. Derfor bør man se den skærm man overvejer, at købe, med forskellige billedkilder (analog/digitale), evt. sammenligne med andre skærme - for at vurdere om man er tilfreds med kvaliteten.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2005 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af wanksta wanksta skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Forventer du at handle i DK eller i Tyskland ?

Der er let op til 10k at spare i Tyskland, så der kan du få en god skærm til ca 20.000.

F.x. Philips Plasma top model 42pf9966 med PP2, ambi-light til ca 22k. Koster de fleste steder i dk ca 35000.

Du kan sikkert også få en Pioneer, Panasonic eller sony top skærm i Tyskland til ca 20.000

Har i nogen gode erfaringer med at handle i tyskland? Jeg tænkte på, hvis nu skærmen skulle blive defekt, kan man så henvende sig i Dk, for at få den rep. under garanti? Det burde man ihvertfald....

Men det er da klart, kan jeg spare 10.000.- så vil jeg gerne det.

Har i nogen gode sider, hvor man kan finde plasma i Tyskland?

Skærmen skal forresten være en Phillips, Pioneer el. Panansonic - Hvad hedder deres top modeller? Hvad er iøvrigt de vigtigste ting ved en Plasma? Den skulle helst gerne være fremtidssikret, hvis i forstår hvad jeg mener....? 

Hej

inden du handler i Tyskland bør du lige undersøge hvordan de forskellige mærker håndterer garanti.
Ved Philips og Sony kan du sende dit udstyr på dansk værksted det første år, derefter skal det vist sendes ned til forhandleren.
Jeg kan ikke helt huske hvordan de andre håndterer garanti men det er vist lidt mere bøvlet.....

Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2005 kl. 11:21
Jeg har selv lige handlet i Tyskland - jeg kan varmt anbefale http://www.preissuchmaschine.de - det er en genial søgeside, og du vil blive overrasket over, hvor meget højere danske forhandleres priser er.
 
Jeg er selv gået efter Pioneers 435'er - den billigste model kan du få til omkring 24500 - i forhold til den danske udsalgspris på omkring 40K. Skærmen har bl.a. følgende fordele:
 
- HD-kompatibel opløsning (1024*768)
 
- HDMI-indgang. Skal du bruge 20K+ på en ny skærm vil det være synd ikke at få denne feature med.
 
- Nok det mest cool design p.t. - kun overgået af Beovision 4 (men det er trods alt også til en hel anden pris!)
 
Men held og lykke i jagten på dit nye grej - og for nu at citere Søren Kierkegaard: Af alle Glæder er Forventningens Glæde den største.
 
Mvh Søren
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2005 kl. 11:24

Søren hvilken forhandler kunne du få til at sende til DK ?

Hvad koster det ca i fragt ?

Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2005 kl. 11:40
Hej Lahan
 
Jeg har handlet hos mediadeal24.de - fragten for plasma+receiver+hdd-recorder er 199 Euro -  knap 1500 kroner. Forhandleren ligger kun omkring 350 km syd for grænsen, og eftersom jeg også har en forkærlighed for diverse tysk truckermad (såsom Zigeunerschnitzel m.m. ) så har jeg valgt selv at køre derned og hente det.
 
Mvh Søren
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2005 kl. 11:45
Det lyder da som en fair pris, må bestemt overveje mediadeal24.de når bestillingen skal sendes afsted.
Afventer dog lige de nye produkter/priser som kommer denne sommer inden der skal bestilles.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu