recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet af FastTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvalitet af FastTV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kazan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitet af FastTV
    Sendt: 22-August-2008 kl. 20:26

Jeg står overfor at skifte mit DBNET abonnement (TV/TLF/INTERNET) ud med FastTV, dels fordi de har et bedre kanaludbud, dels fordi der er lidt penge at spare på deres pakkeløsning. Men nok mest at alt fordi jeg er dødtræt af DBNETs kundeservice, manglende teknologiske udvikling og deres elendige TVbokse.

Jeg ved godt, udfra hvad jeg har læst herinde, at FastTVs kundeservice er mindst ligeså elendig, men alt ialt synes FastTV vinder lidt på pris og teknologi. Og så føler jeg bare at jeg er nødt til at prøve noget andet, for DBNET er bare til b. sig over.

Er der nogen herinde som komme med lidt opdateret viden angående, FastTVs daglige stabilitet på internet, Tv og telefoni? Samt er der noget nyt om deres HDMI/HDTV bokse?
Hvis jeg bestiller TV hos FastTV, er jeg så sikker på at få deres nyeste bokse med HDMI?

Er der nogen som har prøvet at skifte fra en udbyder(DBNET fx) til FastTV, hvordan gik det, efter planen? Eller gik noget galt, og hvor lang tid tog hele processen.

Jeg bor i DONGs område (Nordsjælland).

Mvh
Kazan

-Kazan
Til top
Jesper_M Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2008 kl. 19:53

Hej Kazan,

Jeg ved ikke om du allerede har valgt en ny udbyder, men hvis ikke, så kan jeg ikke anbefale FastTV.  Jeg har gennem de sidste 2 måneder forsøgt at få min ip-telefon til at virke, men uden held.  Jeg oplever også udfald på deres kanaler (pixelfejl, billedet fryser, m.m.).  Jeg har gentagne gange henvendt mig til deres kundeservice; mange gange må man vente mere end en halv time i telefonen, og e-mail besvares enten ikke, eller først efter adskillige dage.  Når man endelig kommer igennem til dem, tager de mod besked om ens problem, og så sker der ellers ikke noget.  Jeg er så træt af dem, at jeg skifter udbyder når min 6 måneders bindingsperiode er slut. 

Mvh. Jesper

Til top
Kazan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 13:42

Hej Jesper

Tak for dit svar.
Nej jeg har ikke skiftet DBNet ud med nogen anden, og selv ikke FastTV. Rygter om deres dårlige kundeservice og total manglende svar på mine mails, har givet mig kolde fødder iforhold til FastTV.

Nu ser jeg tiden an med DBNet, mest af alt fordi jeg ikke rigtigt ser nogen alternativer. Men jeg er ikke tilfreds med DBNet tekniske kvalitet eller deres udvikling. Jeg mangler stadig muligheden for HD-TV og harddisk bokse fra dem, og udsigten til dette er vist meget lang.

Mvh

Kazan



Redigeret af Kazan - 08-November-2008 kl. 13:42
-Kazan
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 15:21

Oprindeligt skrevet af Kazan Kazan skrev:

Jeg mangler stadig muligheden for HD-TV og harddisk bokse fra dem, og udsigten til dette er vist meget lang.

Er det ikke "allerede" i 1. kvartal 2009 den kommer?

Til top
Kazan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 21:14
Jeg tror at jeg første gang hørte fra DBnet at der ville komme STB med harddisk, for 1½-2 år siden, og senere så også nye HD-bokse og mindst 2 gange siden er rygterne løbet med at nye bokse er på vej. Jeg har også hørt det med Jan 09, men jeg ved ikke hvor meget jeg tror på det længere.
-Kazan
Til top
Ivan_38 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Januar-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 02:45

Hejsa.

Nu er tråden godt nok lidt gammel, men syntes nu lige jeg vil svare alligevel, jeg havde FastTV de første 6. måneder efter vi fik vores fibernet, men skiftet grundet deres utallige fejl på både net og TV siden, så fra 1/11-2007 gik jeg så over til DBnet, og var da også nogenlunde tilfreds med dette, udover jeg ikke kunne bruge de 2 tv bokse jeg jeg havde købt ved FastTV  

Men hvad jeg ikke fik læst med småt dengang jeg fik DBnet var at den pris jeg fik kun galdte i 12 måneder, og derefter vil blive sat op til "normal" takst, svarende til at den steg med tæt på 400 kr pr måned, det var nu noget mere end jeg syntes jeg vil give for det, så undersøgte det "nye" Smile Content, og endte da også med at bestille det, men så startet problemerne ellers først, de havde "låst" deres smtp server så den krævet brugernavn og password, dette er jo i sig selv ikke unormalt for at undgå de bliver brugt til spam mm. Men da jeg kontakter deres såkaldte kundeservice for at få brugernavn og PW, svare hun så, jamen det skal du da ikke ha' af os (Smile Content) men derimod af din fibernet udbyder, jeg prøvet så ihærdigt at forklare hende at det havde de nu ikke noget med at gøre, men hun vedholdte at sådan var det nu engang hos dem. Så jeg ringet til Energi Fyn og snakket med dem, han var nær røget ned at stolen af grin da jeg fortalte ham om min samtale med Smile content, og kunne kun bekræfte at det selvfølgelig var dem jeg skulle ha' de oplysninger fra. Så på den igen, og fik fat i en anden hm "servicemedarbejder" som viste lige så lidt om hvorfor hun var taget på job som den forgående, og efter godt og vel 10 - 15 minutter mistet jeg så tålmodigheden med hende og bad hende stille mig om til en der viste noget om det lidt mere "tekniske" det kunne hun så ikke, men vil sende en mail til teknisk afdeling som så vil ringe mig op inden for 2 timer. Da jeg ikke havde hørt noget fra dem 2 dage efter sendte jeg dem en mail om at jeg vil gøre brug af min fortrydelseret da de tydeligvis ikke viste hvad de havde med at gøre, og der gik ikke 10 minutter efter jeg havde sendt den før en mand derinde fra ringet med alle de oplysninger jeg vil ha' men der havde jeg fået nok.

Jeg valgte at give FastTV en ny chance og ringet ind til deres Teknisk support afdeling, og fik fat i en mand derinde som åbenbart havde været der længe, for han viste da en del om deres problemer med dårlig forbindelse på både internet og TV siden, og han var ærlig nok til at indrømme der stadig var små udfald men bestemt ikke i den grad som det havde været tidligere, jeg valgte så at prøve og må indrømme jeg har ikke fortrudt det, har godt nok kun haft det et par uger nu men der har ikke været så meget som et enkelt udfald, ihvertfald ikke jeg har opdaget så vil sige de er kommet MEGET efter det, dog vil jeg råde folk til at gå igennem deres tekniske support afdeling og ikke deres kundeservice, for de er ikke nået stort længere end hos nogen af de andre .

Nu havde jeg så boksene så jeg ringet bare selv til Energi Fyn og bad dem flytte mig til FastTV i stedfor DBnet, så det skete med det samme, hvor langtid det vil tage at få FastTV til at gøre det ved jeg ikke, men de siger selv at det kan tage op til 72 timer.

Dog vil jeg lige tilføje at HVIS du vælger at opsige dit DBnet abb. så vær lige forberedt på at du ikke kun har én måneds opsigelse men helt op til 2 måneder, hvis man ikke lige passer på, da de siger løbende måned + en måned, så det er ikke nok at sige den op den første og så forvente at de lukker den til den næste første - ihvertfald ikke hvis det står til dem - er ikke færdig med at slås med dem endnu, for det står INGEN steder i deres betingelser selvom de nu 3 gange har prøvet at overbevise mig det på mail, men har ikke opgivet dem endnu

Det blev lidt langt men håber I kan bruge det til lidt baggrundsviden.

Mvh

Ivan

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 03:15
Oprindeligt skrevet af Ivan_38 Ivan_38 skrev:

 hvis man ikke lige passer på, da de siger løbende måned + en måned, så det er ikke nok at sige den op den første og så forvente at de lukker den til den næste første -

dette er helt normalt.. man skal altid sige om FØR den 1. i en måned, så dermed bliver den løbende måned måske bare 1 dag + 30dage.

Du kan da sammenligne med en opsigelse af dit job. det er altid : opsig før den 1. i en måned, og så har du den næste måned tilbage i virksomheden..

Så det er da helt almindeligt..

 

Til top
Ivan_38 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Januar-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 10:36

Det kan du ha' ret i, men hvad så når det er lige den første du siger op? er det så stadig løbende måned + 30 dage? ikke i min verden må jeg indrømme. Og har da heller aldrig været udsat for det før, hverken erhversmæssigt eller ved abb.

 

Mvh

Ivan

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 12:40

hvis du siger op d. 1, så har du selv et problem, for vilkårene er optil den 1. +30 dage. ALTID!

så det er rimlig surt og ikke særlig smart at finde ud af , f.eks imorgen d.1 feb, når du kan gøre det idag d. 31 :-)  nå, bare et eksempel.

men ja, det er måske i din verden forkert, men så må du tilpasse din verden for sådan har det været i rigtig mange år, så den kommer du ikke langt med i nogen offentlig instans

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu