recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-out på skærmkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV-out på skærmkort

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Timmay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Marts-2005
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: TV-out på skærmkort
    Sendt: 24-Marts-2005 kl. 13:56

Jeg har lidt problemer med at finde en god måde at tilslutte mit ATI Radeon kort til tv. Kortet har en 4-pins S-Video udgang, men hvis jeg sætter den ind i en SCART-converter, får jeg en stæk flimren på hvide områder. Går man over til sort-hvid er den væk - det samme gælder, hvis jeg bruger en S-Video -> Composite converter.

Nogen, der har en ide, hvor farve-flimmeriet kommer fra? Jeg har prøvet med 2 forskellige kabler og 2 forskellige tv'er og været samtlige instillinger i driveren igennem (og opdateret driveren). Eneste konstant er S-Video->SCART-converteren (har kun 1 af dem), men den burde være i orden.

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2005 kl. 14:15
Prøv at justere lidt på kontrast og lysstyrke og evt. farve på dit grafikkort.
I øvrigt skal du holde dig til at bruge S-video, og ikke composite, da det giver et utroligt dårligt billede iforhold til S-video, så undgå S-Video -> Composite converteren.
Hold dig til dit scartstik, og husk at tjekke på TV'et, at det scartstik du vil bruge, og S-video indgang.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu