recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE spørgsmål: decoder, add-ons etc.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE spørgsmål: decoder, add-ons etc.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ms_dude Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2005
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE spørgsmål: decoder, add-ons etc.
    Sendt: 09-April-2005 kl. 21:06

Jeg har købt et Hauppauge 500 kort, en MS remote og installeret MCE2005. Det spiller bare... næsten da...

Billedkvalitet

Jeg synes billedkvaliteten på min monitor er tvivlsom, dvs. det virker som om der er en del støj i billedet, men er det fordi at opløsningen i tv-signalet bare ikke er godt nok til at blive vist på pc-monitor (1024x1200)?

Nerovision og Nvidia DVD Decoder

Jeg har optaget et tv program i MCE 2005 som kører med Nvidias DVD Decoder. Når jeg prøver at importere det i Nerovision crasher Nerovision. Hvis jeg afinstalerer Nvidia DVD Decoder kan jeg godt få Nerovision til at virke med Nero's decoder, men den ser kun dvr-ms filen som en lydfil.

Hvis der er nogen der har været ude I noget tilsvarende og har fundet en løsning ville jeg meget gerne høre om det.

Hvad bruger I ellers til at redigere og brænde dvr-ms filer til dvd (med menu etc.)?

Hvilke MCE add-ons?

Jeg har installeret "My Movies" som er rigtig godt på trods af en del bugs. Derudover ville jeg gerne installere plug-ins til online nyheder og vejrudsigt. Har kigget på www.mcesoft.nl, men er der nogen der har kendskab til andre der er noget værd? Behøver ikke nødvendigvis at være freeware.

På forhånd tak for hjælp



Redigeret af ms_dude
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2005 kl. 10:41
Hejsa

Hvis du har fladskærm=Lcd så ser det ud som om at signalet er meget dårligt. Hvilket det muligvis også er.  Lcd skærme er for mig at se ikke egnede til tv. Jeg ved hvad jeg snakker om har selv LCD, en god en. Prøv at smide signalet over på dit tv via S-video og så vil du se en mærkbar forandring. En af grundene er blandt andet at dit TVkort parser signalet igennem sin onboard mpeg2 encoder hvis maksimale opløsning (ifølge mpeg2 standarden)ligger på 700x500 eller sådan noget Derefter skalerer dit grafikkort/mpegdecoder  det op  til  1280x1024, hvorfor billedet kan virke gnidret. Skaleringen på et st fjernsyn er kun op til 800X600 derfor vil dette se bedre ud. Selv på plasma skærme på 42" 852x480 er skalering ikke så stor som din og derfor virker kvaliteten bedre. Du kan give dit hauppaugekort noget mere bitrate however med hauppauge tweak tool....Beware det er ikke for begyndere og er ikke særligt veldokumenteret.... Temporal blur har jeg sat til 3 hvilken for mig er det bedste.....prøv dig frem

Derudover, Sørg for at få dig et dobbeltskærmet coax kabel + nogle skærmede stik. Standardstik (bøsninger) er ikke skærmet. Jeg købte et par skærmede i god kvalitet hos en elektronikforhandler (ligner lidt F-connectorer men med coax bøsning).....Sikke en forbedring

De Plugins til MCE, er for de flestes vedkomne værdiløse.  Jeg synes dog at mce Weather er nogenlunde.  Den der store pakke med Myweb news er FANME buggy, hold dig fra den. MCe customizer  hader jeg også.


Held og lykke

Anders
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2005 kl. 10:50
Hej igen
glemte lige at sige at autodvrconvert laver dine filer om til standard MPEG2 fint den på the green button.....Derefter er mulighederne ubegrænset Autogk ulead Nero blabla.

Anders
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu