recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg købe plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal jeg købe plasma

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Emne: Skal jeg købe plasma
    Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 11:31

Jeg har netop haft en tråd hvor jeg ytrede ønske om hjælp til valg af lcd-fladskærm, men blev af flere rådet til at købe plasma-skærm istedet, nærmere Panasonic 42PZ80 som passer til mit behov for størrelse og pris.

Jeg har dog et par spørgsmål:
Jeg skal bruge tv'et til også at spille PS3 på, og hvordan nu med indbrænding, som kan forekomme på plasma. Kan jeg bruge en plasma-skærm til PS3, da XMB'en jo ofte blot står på skærmen og passer sig selv.

Jeg har ligeledes en søn på 3, som engang imellem sætte sine fedtfingre på min nuværende lcd-skærm. Kan en plasma tåle berøring?

Hvilket vægophæng skal benyttes?

Håber I kan hjælpe mig med min uvidenhed?!

 

 

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 11:43

Plasma har frontglas, så der burde ikke umiddelbart være problemer med at der bliver rørt ved skærmen. Det er ikke noget selv praktiserer, så jeg ved det ikke med sikkerhed.

Jeg har ikke oplevet Burn-in på trods af massivt forbrug af Xbox 360 på min Samsung plasma. Da vi havde haft det i en uge, sad mig og vennerne og spillede Fifa08 i 7-8 timer, uden problemer. Hvis jeg efterfølgende skiftede over på hvid skærm, så kunne jeg godt se retention efter menuerne (scoreboard og spillernavne), men der var intet når jeg havde billede på skærmen.

Efter at have kørt break-in dvd'en i nogle timer (omkring 10 tror jeg) var det helt væk, og har ikke set noget lignende siden. Grunden til at køre break-in var ikke for at fjerne det, men bare for at indkøre skærmen. Jeg er sikker på at det var forsvundet af sig selv efterhånden alligevel.

Nu ved jeg ikke hvad XMB'en er, men har som sagt også haft min del af statiske elementer på skærmen - uden indbrænding til følge.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Kan jeg bruge en plasma-skærm til PS3, da XMB'en jo ofte blot står på skærmen og passer sig selv.



Selvfølgelig kan du dét. Jeg har f.eks. brugt min PS3 på mit plasma-tv siden jeg fik PS3'en for halvandet år siden.

Men du styrer jo selv hvor meget krydsmediebaren får lov at stå og passe sig selv Ikke at det ville være et problem at have den der i længere tid, men PS3'en har jo en pauseskærm der sænker lysstyrken drastisk, når man bare lader den stå.

Kort sagt: Køb et plasma tv hvis du vil have god billedkvalitet på både spil og alt det andet. Man kan SAGTENS spille alle mulige forskellige spil på et plasma tv; det går IKKE i stykker af en længere omgang PES, Gran Turismo, Metal Gear Solid eller lignende.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 11:51

Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Kan jeg bruge en plasma-skærm til PS3?

Du kan roligt benytte en plasma skærm til spil. Risikoen for burn-in er i dag så lille, at du skal mishandle din skærm for at få det.

Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Kan en plasma tåle berøring?

Plasma har en front af glas, som er nem at rengøre med en let fugtet klud, så ingen problemer.

Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Hvilket vægophæng skal benyttes?

Det kommer an på, hvilken type ophæng du ønsker. Hvis du vil have det skal hænge fladt mod væggen, så skal du bare købe et billigt universalophæng, men hvis du vil have et der kan trækkes ud fra væggen, vil jeg anbefale dig at kigge på ophæng fra Vogels. De kan bl.a. købes her:

http://www.av-connection.dk/?ML=200

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 13:02

Jeg har en PZ85 som bliver brugt meget til PS3. Spiller ofte 4-5 timer nogle gange endnu mere ad gangen. I spillene er det jo også mere eller mindre samme skærm billede. Omend billedet skifter lidt i spil da man jo går frem og tilbage i menuer og selve spillet.

Jeg har ikke engang rentention på min skærm efter jeg er færdig.

Jeg er dog en smule øm over for min. Jeg lader den ikke ligefrem stå i XMB'en i længere tid af gangen. Enten slukker jeg den, eller ofte starter jeg bare lidt musik, og så lader jeg den køre med den screensaver der laver alle de der underlige farver og mønstre.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 13:20

Jeg har et ældre plasma og oplever heller ingen problemer - jeg er endda ikke "øm" længere over det så fordi XMB står en time det bekymrer mig ikke og har endnu heller ikke udmøntret sig i burnin.

Ang. det at røre ved skærmen så er der heller ingen problemer der som de andre fint fortæller MEN... så langt tilbage jeg kan huske har jeg fra tidlig alder lært at man ikke ser med fingrene.. forstået på den måde at man ikke behøver røre ved en skærm for at vise Far den fine figur.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu