recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion MD8386 vs. PowerCinema fra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedion MD8386 vs. PowerCinema fra

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BilligGPS.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2005
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Medion MD8386 vs. PowerCinema fra
    Sendt: 19-April-2005 kl. 22:47

Hejsa,

Jeg har købt MD8386'eren fra Aldi og må sige at jeg er ganske godt tilfreds indtil videre. Det er en god og kraftfuld maskine - ikke helt lydløs men det bliver den forhåbentligt når jeg får monteret det støjdæmpningskit jeg har bestilt til maskinen (omtalt andet steds i dette forum)

Jeg ville dog gerne kunne benytte den til at optage video og gerne med EPG styríng.

Det medfølgende program PowerCinema fra CyberLink er sådan set fint nok - det er tilpas simpelt og let at betjene - så selv små børn kan lære hvordan man får det til at spille. Desværre understøtter dette programs EPG system kun NextView der så vidt jeg kan finde ud af - ikke benyttes i DK.

SPØRGSMÅL - kan dette tweakes - findes der en vej udenom eller er der nogle alternative forslag til at få EPG med det medfølgende software.

Som alternativ til det medfølgende program har jeg været inde og downloade MediaPortal - det er et ret avanceret program der efter min vurdering (udfra det helt utrolige mængde setup muligheder) kan tilpasses alt hardware - det burde kunne køre på maskinen. Desværre er det endnu ikke lykkedes mig at få et billede på skærmen med denne software - jeg har brugt timer på at søge på nettet, men så vidt jeg har kunnet nå frem til er det folk er mest intereserede i at sætte TV kortet fra Medion op til digital TV - og det giver jo ingen mening i DK - hvis man kun har en antenne på taget til at modtage de danske kanaler.

SPØRGSMÅL - Er der nogen her der har erfaring med Medion MD8386 maskinen og MediaPortal, som kan give gode råd omkring hvordan dette sættes op så det faktisk kommer til at virke også med EPG.  

Jeg håber på nogle gode råd og kloge ord.



Redigeret af BilligGPS.dk
http://www.BilligGPS.dk
Danmarks største udvalg i navigationsudstyr
Til top
BilligGPS.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2005
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2005 kl. 10:12

Her er hvad CyberLink's support svarede på mine spørgsmål - i to omgange !

Spørgsmål

Internet EPG on PowerCinema 4.0 OEM

Hi guys,
I just bourght a Medion MD8386 with a
software package from CyberLink
included. Amoung other programs there
is also a PowerCinema 4.0.
I have been trying to get to EPG
workin and the manual mentiones that
both NextView and Internet EPG should
be available - however I only see
NextView in the
dropdown "setup/TV/guide-settings/EPG-
source". I have tried to scan for EPG
providers but nobody shows up here
either.

How can I get the EPG part to work
properly ?

Svar:

Thank you for contacting Cyberlink Online Support.

I understand that You want to use Internet EPG.

This option would be available only if your cable service provider support this service.

Please feel free to contact us back for any further clarification in this issue or for any assistance related to Cyberlink products.

Nyt spørgsmål

As far as I know NextView is not
supported in Denmark where I live -
I'm using an antenna for receiving the
TV signal and ADSL for my
webconnection - I guess that means
that internet EPG is not supported
either.
Is there any chance that eg. XMLTV or
similar systems will be supported in
future - in Denmark this will be
supported by medio may - which is
indeed soon enough.
Any other suggestion or should I start
looking for a product from a
competitor to you :)

Nyt svar:

Thank you for contacting Cyberlink Online Customer Support.

The internet EPG option is given by cable service provider.As of now we donot support XML TV and are not sure about the future release.

Please feel free to contact us back for any further clarification in this issue or for any assistance related to Cyberlink Products.

Alt ialt ikke noget man bliver specielt klog af !!! Håber der er andre der kan hjælpe evt. med at få MediaPortal op at køre på min Medion PC.

Hilsen Henrik



Redigeret af BilligGPS.dk
http://www.BilligGPS.dk
Danmarks største udvalg i navigationsudstyr
Til top
håkon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2005 kl. 10:23

Hej BilligGPS.dk

Jeg har i mange år kørt med Medion Pc'er, og Power Chinema, og det er endnu ikke lykkedes mig at få den til at funke med EPG - heller ikke med andet software, og stor hjælp fra Medion support, så jeg " lytter " med hvis d u skulle finde en løsning .

  / Arne

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu