recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opsætning af GBPVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketopsætning af GBPVR

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Emne: opsætning af GBPVR
    Sendt: 22-April-2005 kl. 16:10

Jeg har problemer med at få GBPVR til at virke mht kanalopsætning og EPG. Jeg har installeret XMLTV og grabbet kanal info fra TV2 med xmltv tv_grab_dk og gemt resultatet i en .xml fil. under GBPVR config "peger" jeg så på .xml filen, men når jeg trykker update EPG sker der ikke noget den hænger bare med beskeden "reading XMLTV file" og så sker der ikke mere før jeg giver op og trykker cancel. Burde den ikke læse kanalnavnene ind hvorefter jeg så kunne assigne dem til en fysisk kanal? Er der nogle der har dette til at virke, ville det være super med en lille vejledning eller et par hints til at komme videre.

 

Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2005 kl. 17:04

nå nu virker det efter at jeg reducerede antallet af kanaler i XMLTV config filen. underligt?

Har imidlertidigt opdaget et andet problem:

Når jeg ser TV under live TV og trykker pause på remoten, går den i timeshift mode. og skriver "please wait" og derefter er GBPVR "not responding i windows task manager?

Til top
dknia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2005 kl. 01:02
Hej Thoma2.

Jeg er selv glad bruger af GBPVR siden engang i oktober sidste år.

Jeg kan ikke umiddelbart genkende dine problemer. Hvilket TV-kort bruger du?

Jeg kan anbefale at stille dine spørgsmål i GBPVR forumet. Der er der som regel hurtig, god og konstruktiv feedback.

Held og lykke med projektet. Det er IMHO stadig det mest robuste og bedste bud på en PVR-app.

/Niels
Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2005 kl. 20:28

Hej Niels

Jeg syntes også at GBPVR ser meget lovende ud, EPG virker super med download af program beskrivelse fra TV2.dk. Jeg har bare det problem med timeshift?!?

Her er specs på mit system:

-EPIA MII10000 bundkort med 1GHz processor

-512MB RAM

-PVR-250 TV kort

-Haupage remote og MCE remote som evt alternativ

-WIN XP MCE (bruger ikke MCE delen da det ikke virker med det integrerede grafik kort der er på VIA bundkortet.

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu