recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til opsætning af system

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
anden1980 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-April-2005
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af system
    Sendt: 30-April-2005 kl. 02:08

Jeg har lidt problemer med at få mine højtalere/forstærker til at fungere med mit fjernsyn.

Jeg har netop købt 2 fronthøjtalere som jeg gerne vil have tilsluttet mit fjernsyn, men jeg kan ikke få nogen lyd ud af dem.

Jeg har efterhånden prøvet mange løsninger, men uden held. Hvis jeg sætter phono-kabler mellem min forstærker og min parabol eller dvd, så virker lyden helt fint, men hvis jeg forsøger det samme mellem min forstærker og mit fjernsyn, så kommer der ingen lyd. Problemet er, hvis jeg sætter forstærkeren/højtalerne til min dvd eller parabol, så får jeg kun lyden fra den enheden som er tilsluttet, og ikke det som der er på skærmen . Jeg har et 32" Widescreen Phillips der er ca. 3 år gammelt, og et ca. 12-15 år gammelt anlæg.

Nu er spørgsmålet så, om jeg kan sætte forstærken gennem min dvd eller parabol, og få det til at virke på den måde, så det der er på skærmen, er det der kommer lyd fra? eller om i evt. har en anden løsning på, hvordan jeg får lyd på fjernsynet ??

Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2005 kl. 09:35

Hvis jeg forstår dig korrekt, har du forbundet phonoudgangen på dit tv med en passende indgang på din forstærker, og det burde jo også virke.

Har du checket manualen til fjernsynet og set, om der skulle være en eller anden indstilling, der gør, at fjernsynet ikke sender signal ud?

På mit Philips-tv har nogenlunde samme alder virker det fint, uden at jeg har gjort noget specielt.

Thomas

Til top
anden1980 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-April-2005
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2005 kl. 11:31
Jeg synes at jeg har tjekket alt. Kan det være fordi mit anlæg er så gammelt? Jeg har prøvet at teste, men der kommer ingen lyd ud. Mine trådløse baghøjtalere virker fint når jeg tester. Håber der er nogen der kan hjælpe.
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2005 kl. 12:05
Ellers kan en løsning måske være den jeg bruger på mit lo år gamle Grundig. Et scartstik med 2 yderligere phone out kabler som kan købes hos de fleste forhandlere, inkl. Bilka Odense. hvor mit stammer fra. Man kan i mange situationer have glæde af dette kabel i disse surroundtider.       Hilsen Allan
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
anden1980 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-April-2005
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2005 kl. 13:06
Nu virker det, jeg fandt fejlen. Det var fordi jeg havde sat mit fjernsyn på ja til ekstra fronthøjtalere, det skulle åbentbart stå på nej (hvorfor har jeg stadig ikke forstået), men nu virker det endeligt efter lang tid, men ellers tak for de gode råd.
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2005 kl. 13:19
Lykke til her fra Odense, Fyens hovedstad
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu