recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - På udkig efter ny bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPå udkig efter ny bærbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ziggy Starman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Emne: På udkig efter ny bærbar
    Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 17:44
Hey folks, jeg er på krigsstien efter en ny bærbar, da min 6 år gamle Acer Travel Mate 2300 med 1,3 GHz Intel Celeron og 480 MB ram er ved at være godt og grundigt langsom og useless (power-on til mulighed for at surfe er ca. 20 minutter og batterilevetiden er maks 45 minutter!)

Mit budget er aller-, allerhøjst 4000 kroner, men jeg ville klart foretrække at kunne finde noget til omkring 3000 måske.

Grunden til dette lave prisniveau er, at jeg virkelig ikke skal bruge den bærbare til det store; jeg spiller INGEN spil på computer (det foregår på mine 8 konsoller ;)), jeg foretrækker at se film på fjernsynet, jeg laver ikke hjemmesider og så henter jeg ikke musik, så det er ikke nødvendigt med sindssygt meget HDD plads.

Egentlig skal jeg bare bruge den til surfe rigtig meget og streame det musik jeg ripper over fra CD'er.

Indenfor min prisklasse findes der jo et hav af små, lirede netbooks, fx én på udsalg i Aldi i denne uge til 2999,- (http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_32/OFF01.SHTML)
Er noget i den stil værd at bruge penge på, eller er det til at smide ud efter kort tid? Jeg er lidt splittet mht. om jeg har lyst til at gå efter små netbooks eller jeg bør sigte efter en "almindelig" bærbar. Netbooks ser super cool ud, men er der nogen af jer, der kan dele erfaringer om dem? Bliver skærmstørrelsen irriterende lille i længden, og hvordan er det at leve med at skulle have eksternt CD-ROM drev?

De eneste gode fif, jeg har fået af en ven er, at jeg skal holde mig fra Intel Celeron processorer, at HP, Dell og Fujitsu Siemens er gode mærker og at Dual Cores og DDR2 RAM er hvad man skal gå efter.

PS: Jeg har aldrig prøvet andre styresytemer end Windows (2000 og nu XP). De fleste modeller, jeg har kigget på, har Vista Home Edition med i pakken, men nogle af notebooks'ne har Linux installeret... Hvad kan I sige om Linux, og er Vista stadig den største joke her på Internettet?

Kan I hjælpe mig på vej? :)
Til top
kong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 18:08
Jeg har en Zepto 6214w du kan købe for 3800,-
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu