recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Feedback til nyt udstyr søges :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFeedback til nyt udstyr søges :)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
$tærk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Feedback til nyt udstyr søges :)
    Sendt: 01-November-2008 kl. 22:35

Hej

Jeg vil gerne have skiftet mit gamle surround udstyr fra 1900 tallet ud med et nyt mellen-klasses udstyr.

Jeg har i forvejen:

  • Sony Playstation 3
  • Samsung 37" LE-37M86 (Full HD)
  • Stofa Zaptor
  • Acer Aspire One (XP m. bluetooth)

Jeg har udset mig følgende udstyr

Hvad er jeres mening om dette udstyr? noget der kan gøres bedere? noget i kan anbefale? noget i ikke kan anbefale?

Håber på noget feedback :)

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 23:51
Smut ud og lyt til det, eller endnu bedre, find en seriøs forhandler der låner dig udstyret med hjem, så du kan teste det, da akustikken mm. i dit rum spiller meget kraftigt ind, så det er der der skal lyde godt
Husk nogle ordentlige kabler til dit udstyr
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
$tærk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 00:16

Tak, har hørt højtalerne, både i Tape Connection (Århus) og hjemme ved en kammarat :) og læst en gode anmeldelser af dem. Er helt tosset med lyden og designet :)

Men Tape Connection føre desværre ikke sony, med de vil da helt sikker gerne lade mig teste højtalerne, men kan desværre nok ikke gå ned i sony butikken og overtale dem til at lade mig teste receiveren her hjemme. Men vil da lige prøve :)

Men nogle der har erfarninger med receiveren?

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 00:25
Ja det er en gammel traver, men jeg ville vælge en Onkyo TX-SR606 i stedet for Sony´en.

Til top
$tærk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 00:28

Hvis jeg skal være ærlig har jeg ikke helt sat mig ind i forskællen mellem de to receiver, men valg Sonyen da jeg jo har en playstation og jeg kan tilslutte deres Bluetooth adaptor, så jeg kan afspille musik fra min Acer Aspire One, uden kabel :)

Men hvad er forskællen mellem de to recivere? hvad taler for og imod Onkyoen?

Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 09:51

Kan kommentere på højtalerne, har dem selv godt nok de store r270 og 225 som center, men de gør det skide godt, spiller rigtig godt og så er de ikke værst at se på :-)
Ang. subben, så var jeg lidt bekymret for om sådan en lille en kunne levere noget bas, var lige ved og afbestille den og så gå efter den store 720, men jeg gav den en chance og da jeg fik den hjem og spillet til. Så blev jeg posetivt overrasket over hvad sådan en bette sub kan yde, og når man bor i lejlighed så er den MERE end rimelig.

ang. reciever så kender jeg ikke noget til sony, men hvad med de nye marantz 4003/5003 eks. dem har de også ved tapeconnection.

http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro dCat&cont=eu&bus=hf&type=avr&series=comp

Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 12:34
Hvad med en Sony STR-DA2400ES
Til top
$tærk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af DonBirger DonBirger skrev:

Kan kommentere på højtalerne, har dem selv godt nok de store r270 og 225 som center, men de gør det skide godt, spiller rigtig godt og så er de ikke værst at se på :-)
Ang. subben, så var jeg lidt bekymret for om sådan en lille en kunne levere noget bas, var lige ved og afbestille den og så gå efter den store 720, men jeg gav den en chance og da jeg fik den hjem og spillet til. Så blev jeg posetivt overrasket over hvad sådan en bette sub kan yde, og når man bor i lejlighed så er den MERE end rimelig.

ang. reciever så kender jeg ikke noget til sony, men hvad med de nye marantz 4003/5003 eks. dem har de også ved tapeconnection.

http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro dCat&cont=eu&bus=hf&type=avr&series=comp

Det er nemlig også fordi højtalerne ser godt ud ;) og jeg bor i lejlighed, så de passer godt til størlsen af rummet. (ikke at det er en super lille stue)

Jeg vil se nærmere på Marantzen men den er jo lige et par kr. dyere. Mener du man får det ekstra for pengene? Har set Sony'en helt ned til 1895,- ved happii.dk (Godt nok først på lager igen i december)

Til top
$tærk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 15:36

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Hvad med en Sony STR-DA2400ES

Kan se du selv er udstyret med en, er du glad for den?

Hvad er forskelden mellem den og DG820?

Til top
$tærk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 15:36
Og tak til alle for det indtil videre super gode feedback
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af $tærk $tærk skrev:

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Hvad med en Sony STR-DA2400ES

Kan se du selv er udstyret med en, er du glad for den?

Hvad er forskelden mellem den og DG820?

Jeg ved ikke hvad forskelden er. Men min 2400ES`er spiller rigtig godt og har et godt menu system. Jeg har kun haft den et par dage så har ikke prøvet alle de ting den kan, men god lyd

Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af $tærk $tærk skrev:

Oprindeligt skrevet af DonBirger DonBirger skrev:

Kan kommentere på højtalerne, har dem selv godt nok de store r270 og 225 som center, men de gør det skide godt, spiller rigtig godt og så er de ikke værst at se på :-)
Ang. subben, så var jeg lidt bekymret for om sådan en lille en kunne levere noget bas, var lige ved og afbestille den og så gå efter den store 720, men jeg gav den en chance og da jeg fik den hjem og spillet til. Så blev jeg posetivt overrasket over hvad sådan en bette sub kan yde, og når man bor i lejlighed så er den MERE end rimelig.

ang. reciever så kender jeg ikke noget til sony, men hvad med de nye marantz 4003/5003 eks. dem har de også ved tapeconnection.

http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro dCat&cont=eu&bus=hf&type=avr&series=comp

Det er nemlig også fordi højtalerne ser godt ud ;) og jeg bor i lejlighed, så de passer godt til størlsen af rummet. (ikke at det er en super lille stue)

Jeg vil se nærmere på Marantzen men den er jo lige et par kr. dyere. Mener du man får det ekstra for pengene? Har set Sony'en helt ned til 1895,- ved happii.dk (Godt nok først på lager igen i december)

Hvis deet skal være i det prisleje så er sonyen nok bedre, har faktisk ikke hørt de nye, men dem jeg har hørt har gjort det rigtig godt, og efter hvad jeg har læst så får de også en del ros. Men sony er nok bedst til prisen..

Husk at bruge lidt penge på rimelige kabler til dine højtalere..

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu