recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Motorola Settop Boks + Energimidt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMotorola Settop Boks + Energimidt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
WooPes Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: Motorola Settop Boks + Energimidt
    Sendt: 07-November-2008 kl. 21:59
Hey

har lige været ude ved min onkel som har fået fiberbredbånd fra engergimidt. Tilhørende var der en settopboks fra motorola. Er der nogen som har nogle erfaringer med denne?

Jeg synes virkeligt den er sløv og fjernbetjeningen er ret dårlig. Andre der har samme problem og kan man evt få en anden type?
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 23:36
Ja jeg har en del kunder der har de bokse magen til skidt, skal du lede længe efter.
Jeg har brugt et hav af timer på at få IR koderne til den boks, så vi kunne programmere en multifjernbetjening, men jeg måtte opgive og bruge learn funktionen, den hvor man lægger dem over for hinanden.
Jeg endte op på højeste tekniske niveau hos Motorola og de kunne ikke give mig de 4 til 5 cifre jeg skulle bruge for at programmere den anden fjernbetjening.

Så en lille ting, boksen kunne godt ønske sig en HDMI udgang i julegave

Jeg forstår ikke at de bredbånds selskaber ikke er mere krævende når de shopper set top bokse.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 01:04

 

Det er nu ikke noget større problem at sætte denne Motorola boks op til en Harmony one fjernbetjening.

De Motorola bokse som Energimidt p.t. sender ud til nye kunder er med HDMI udgang....vist nok den samme som Zaptor boksen....jeg har en med hdmi udgang fra Energimidt som jeg fik da jeg bestilte deres HD kanaler ( de er nu godt nok afmeldt igen )

Det eneste problem jeg har med boksen er at den ikke er ordentlig skærmet for støj... så der skulle trykkes mange gange på fjernbetjeningen før den reagerede. Problemet har jeg fixet v.h.a. gaffa-tape ( tro det eller ej )  

 

 

 

Til top
WooPes Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 17:18
Hvordan med gaffe tape for det har jeg også problemer med?og kan jeg styre båede boks og mit tv med en Harmony one fjernbetjening..?

Redigeret af WooPes - 16-November-2008 kl. 17:19
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 17:26

Udover remote-probs så synes jeg det er et kanon signal man får derfra. Det rene antennesignal fra fiberboxen har jeg dog aflyst; det var i mit tilfælde ringe.

mvh. Per

PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 17:42

Jeg har også den "Nye" boks fra Energimidt og den leverer et rigtigt godt digitalt billede , det samme gælder HD-kanalerne som står skarpt og klart .

Til gengæld er det analoge signal fra vægboksen ikke noget at råbe hurra for , der var væsentligt bedre med antennen på taget .

Men Energimidt (Smile Content) kommer snart med en ny boks hvor der er harddisk i , det bliver spændende hvad sådan en fætter kommer til at koste .

Til top
WooPes Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 17:51
Ja okay Ole, håber da de laver en bedre og mere overskuelig fjernbetjening til dem samtidigt.
Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 18:15

Oprindeligt skrevet af WooPes WooPes skrev:

Hvordan med gaffe tape for det har jeg også problemer med?og kan jeg styre båede boks og mit tv med en Harmony one fjernbetjening..?

Nogle tv giver sender åbenbart noget støj ud og hvis settop boksen ikke er ordentlig skærmet...ja så har man problemet. Nedenstående billed viser et stykke gaffa-tape sat på en eller anden komponent som jeg ikke ved hvad er, men i mit tilfælde virker det. Billedet er for længst sendt til Energimidt så de er klar over problemet, man har åbenbart ikke fået nogen løsning fra Motorola. Det tog ca. 5 min at løsne skruerne og fjerne fronten og på-montere tapen.

På billedet sidder gaffa-tapen øverst i venstre hjørne

 

Ja, du kan styre både boks og tv med en Harmony one

 



Redigeret af BRAS - 16-November-2008 kl. 18:17
Til top
WooPes Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 18:59
Okay, det lyder godt! :P
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu