recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlige service hos elgiganten!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlige service hos elgiganten!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hinna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-November-2008
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlige service hos elgiganten!
    Sendt: 18-November-2008 kl. 17:34

Er jeg den eneste der har oplevet dårlige service hos elgiganten eller er der andre? Hvis ja vil jeg meget gerne høre fra jer:).

Tjek evt dette: http://www.taenk.dk/?sid=1&cid=8092

Til top
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 22:22
Jeg ikke prøvet decideret dårlig service hos dem, men jeg vil nødigt købe et dyrt
produkt hos dem. Det skyldes at jeg for nogle år siden havde en kedelig oplevelse med
en sælger.
Det der er mest irreterende ved dem, er deres "inkompetente" medarbejdere. Ikke fordi
jeg vil stemple nogen, men de har lidt for mange gange prøvet at prakke mig noget på
jeg ikke selv har spurgt om. Det er ok til en vis grænse, men så heller ikke længere.

Det man til gengæld ikke kan sætte en finger på er deres priser. De er godt nok lave
indimellem

Er der ikke noget med at medarbejderne i Elgiganten er provisions lønnede?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 22:32

 

 Jeg er sikker på at det er rigtigt, deres eneste opgave er, at sælge så meget som muligt til alle og enhver, og man kunne få det indtryk, at der er bestemte produkter se får besked på at overtale kunden til at købe, og egentlig ikke det kunden først kom efter.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Fonzelius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2006
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2008 kl. 10:50

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Er der ikke noget med at medarbejderne i Elgiganten er provisions lønnede?

Jeg tror de fleste sælgere i forretninger er provisionslønnede i et eller andet omfang.  Eller har mulighed for at vælge mellem bonus og fast løn. 

Mvh Fonzelius
Panasonic TH42PX80E - Samsung SMT-H3106 - LG RH188B - Sony PS3 - Yamaha RXV620RDS - Cayin CD252 - Cayin 252B - Dynaudio Audience 52SE
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2008 kl. 10:55

Jeg betragter ElGiganten som en af de forretninger, det er fremragende at handle i. Fine priser, returret, you name it. Blot skal man ikke gå derind, med mindre man ved, hvad man vil have. Og aldrig aldrig nogensinde spørge nogen derinde til råds.

Mvh.

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2008 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Jeg er sikker på at det er rigtigt, deres eneste opgave er, at sælge så meget som muligt til alle og enhver, og man kunne få det indtryk, at der er bestemte produkter se får besked på at overtale kunden til at købe, og egentlig ikke det kunden først kom efter.

Det er blevet bekræftet, i hvert fald hvad angår hårde hvidevarer. Der har været en forbrugerudsendelse, hvor tidligere ansatte fortalte, at de skulle anbefale de produkter, forretningen fik størst provision af. Det var i øvrigt ikke altid de dyreste, og det er jo virkelig listigt.

Mvh.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2008 kl. 11:05

Det er der jo ikke noget specielt over.

Jeg kender en der er ansat i en fotoforretning. Da Nikon lanceret deres D70, havde Nikon en konkurrence blandt alle sælger i DK. Den der solgte flest Nikon fik et Nikon D70 gratis af Nikon.

Når du som kune kommer ind og spørger skal jeg købe Canon eller Nikon. Hvad kan man så forvente at svaret bliver?? Der er stor sandsynlighed for at det bliver Nikon, såp sælgeren kan deltage.

Per

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2008 kl. 11:09

Hej PerW

Nu handler det måske ikke så meget om, hvor specielt det er, men om hvor troværdig en sådan "service" er.

Mvh.

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2008 kl. 11:21

Da jeg har kendt en del der arbejder i El-giganten efterhånden, så syntes jeg det en fin butik. Det skyldes også at jeg ca. fik alt til indkøbspris. Lækkert lækkert.

Har aldrig haft nogle problemer med dem.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
HenrikJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2008 kl. 11:35
Der er vel også hos dem enkelte medarbejdere der burde finde et mere interessant job for dem. De er da billige. Men det er lidt for ofte at deres gode tilbud er væk fordi det tilsyneladende tit kun er begrænset antal. Så man skal nok helst dukke op lige efter åbnings tid mandag formiddag. Så giver nu ikke så meget for deres stort opslåede udsalgs tilbud. Men det kan da være nogle af deres butikker er bedre til tingene end andre i deres kæde-
Henrik J
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2008 kl. 12:14

Da jeg arbejdede i Elgiganten var der selvfølgelig varer vi hellere vil sælge end andre varer. det skal så siges at folk 95% kom efter knald tilbudende hvilke næsten altid var skodprodukter alligevel så man kunne med god samvigtighed sælge dem noget bedre man tjente flere penge på.

har dog oplevet at nogle af mine gamle kollegaer ikke gik så meget op i de produkter de solgte, men det var ikke en general tindens.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu