recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Begynderhjælpe søges (højttalere)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBegynderhjælpe søges (højttalere)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lupo8 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2005 kl. 00:15
Er det sådan et kabel her jeg skal bruge mellem DVD-optageren og Receiveren: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=75 772&item=7514435810&rd=1  ?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2005 kl. 06:11

Oprindeligt skrevet af Lupo8 Lupo8 skrev:

Vil ens TV, DVD, computer osv. så have større sandsynlighed for at overleve i forbindelse med lynnedslag, som jo kan medfører "elektrochok" i den slags elektronik?

Måske, det afhænger nok af omstændighederne. Hvis lynet slår ned i en el-mast lige udenfor huset, så hjælper den næppe noget.

Men 2 elledninger som dasker mod hinanden i stormen vil den sikkert beskytte imod.

En del følger af lynnedslag rammer vist også igennem antennen.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2005 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af claes claes skrev:

Øj, så er den her igen den med kabler.kabler i den dyre ende er noget for lydfreaks, jeg har selv svært ved at høre forskel på højtalerkabel til 100kr meteren og almindelig 0,75 kvadrat lampeledning. Personligt synes jeg det er bedre at ofre pengene på cola og popkorn når en god film skal nydes. Prøv den billige løsning først og se så om du ikke er tifreds med lyden, det er trods alt kun et "allmindeligt husmands anlæg" du har investeret i og ikke højtalere til mange tusinde kroner stykket.

Claes

 

De nævnte højttalerkabler er da ikke i den dyre ende ?? Ca. 10 kr m, og jeg vil gætte på de kvalitetsmæssigt passer OK til mandens højttalere.

Jeg kan nu sagtens høre forskel på .75 kvadrat og noget til 100 kr/m og dyrere, og jeg ville aldrig vælge .75 kvadrat, men det kommer jo ligesom an på hvad man ellers har af udstyr.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu