recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til højttaler til harman
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag til højttaler til harman

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til højttaler til harman
    Sendt: 29-November-2008 kl. 19:06

Da jeg overvejer at købe et sæt andre fronter til min harman kardon reciver, ville jeg lige høre om der var et par,eller flere gode forslag til mit valg.

Jeg har intet imod at købe brugt, bare tingene er iorden. Jeg har selv leget lidt med tanken om noget system audio, men kender ikke ret meget til div. modeller, de to modeller jeg har tænkt lidt på er 3070 og Ranger. Jeg ved heller ikke hvor meget "power" system audio kræver, kan jo være både 3070 og Ranger kræver vildt meget kraft, så jeg skal ha eff. blok på. Så er det ikke dem det skal være..    

Men skriv gerne om de to system audio modeller, eller andre gode forslag da intet er sikkert endnu.

vh. zk

ps: for en go ordens skyld er det til denne reciver.

http://www.harmankardon.com/specifications.aspx?cat=REC& ser=&prod=AVR%207300/230&sType=S

Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 12:04
*bump* ingen ?  ?
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 13:28

Jeg har haft 1730, og er ikke særligt imponeret af hverken den eller SA generelt, mine 1730 viste sig at fravige de opgivne specifikationer med mere end 48db på frekvenskurven.

Skal det død og pine være SA, så er 3070 helt klart den bedste de nogensinde har lavet.

Nu skriver du ikke noget om budget, men JBL's LS serie er fantastisk vellydende, helt klart den bedste konsum højttaler de sidste 10 år.

Alternativt kan du smække et sæt JBL 4412a på, de burde kunne findes brugt til en rimelig penge.

Crown - there is no substitute.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 13:53

- Oprigtig talt, så synes jeg at du skal gå ud og finde/lytte til de højtalere som du simpelthen finder spiller godt. At decideret ( prøve på at -) finde højtalere som passer til en HK, er i mine øjne noget vås. Det er jo helt afhængig af hvilke "former" for lyd du ønsker, og derfor kan nogle synes om een kombo, en anden noget helt andet.

Men OM du spørger til SA og HK, så ville jeg tænke "nej" - men ikke så meget i sammenhængen mellem tingene, mere fordi jeg synes at SA er en meget "indelukket" højtaler ( som samtidig er temmelig svær at drive)

 

Mvh

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 15:28

Har selv haft Harman Kardon AVR 7000 med Infinity (Som vist også hører under Harman Kardon gruppen) og det var fantastisk.

Jeg har stadig fronthøjttalerne samt en sub som jeg ikke bruger.

Der er Infinity alpha 40 som jeg gav 8000 kr. for og så en sub som jeg gav 4000 kr for.

Send en "post" hvis du vil vide mere.   Er til at snakke med (Det er jo snart jul ) 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 16:55

Hej

Lige lidt info, der er ikke overhovedet besluttet at det skal være sa, jeg vil bare gerne ha en der går godt med harman. Når det så er sagt er det self. afhængig af hvilket musik man høre.

Jeg har skam også selv tænkt infinity,jbl,revel da det er jo i familie med harman. Og den der ls serie ser spændene ud, kan dog ikke lige ved første blik finde en dk forhandler....

Jeg må nok bare smutte ud og få lyttet til en masse forskelligt, for at pejle lidt ind på hvad det skal være, det var faktisk også meningen fra starten, ville bare gerne have nogle forslag med i bagagen.

Men flere/andre forslag modtages også gerne. Dog skal det lige nævnes at det eneste jeg med sikkerhed kan sige ikke har min smag/interesse er dali.

Budget er meget flydene, kan godt jeg vælger et nyt sæt til 20.000 men kunne helt sikkert ógså finde på at købe et brugt sæt til 6-10.000 hvis det lige er det jeg falder for, så budget er svært at fastslå.

vh zk

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 19:39

Hej Zulukonge.

Hvis du kunne være interesseret i mine Infinity Alpha 40 samt evt. sub finder jeg en god pris da det er synd at de bare står inde på gæsteværelset uden at blive brugt.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 20:45
alle forhandlere af jbl/harman kardon kan skaffe LS serien, de er dog vist nok først på lager i det nye år da alle de hidtidige eksemplarer var solgt på forhånd.
Crown - there is no substitute.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu