recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42" på væggen - hvor højt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket42" på væggen - hvor højt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BeeVee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Emne: 42" på væggen - hvor højt
    Sendt: 18-Maj-2005 kl. 20:04

Jeg prøver lige igen....

Skal til at planlægge hvor min Pana 500 skal hænge på væggen 

Er der nogen der har nogle (flere) gyldne regler eller egne erfaringer med hvor højt eller lavt, det er godt at have vidunderet hængende ?

BeeVee

Ejer af:
JVC DR-MH30 (4 ud af 5 stjerner)
Panasonic TH42PV500 (4.5 ud af 5 stjerner)

Personlig vurdering :-)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2005 kl. 20:24
Tror der var noget med,at den nederste trediedel ca skal være i øjenhøjde derfra hvor du sidder.Man har en tendens til,at ville placere plasmaskærme for højt.  
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2005 kl. 22:10
Jeg læste for nyligt et sted at man skal placere fjernsyn sådan, at man ikke skal kigge op for at se fjernsyn. Det betyder vel at midten af fjernsynet skal være i øjenhøjde, hvis man sidder "pænt". Man kan måske godt placere det en smule højere, fordi man måske har en tendens til at sidde mageligt tilbagelænet, når man ser fjernsyn.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2005 kl. 10:28

Flertallet har ikke nødvendigvis ret, men TV-møbler har en vis højde fordi der er en udbredt mening om at det placerer et tv i en passende højde. Jeg vil foreslå dig at placere skærmen i nogenlunde den højde at det ville blive (delvist) dækket af et foranstående tv på dertil indrettet tv-bord. Jeg ved at det er meget lavt, formentlig også lavere end man umiddelbart ville gøre  - men det er for det første ikke et maleri du hænger op, og du vil næppe stå op og se tv - pånær når Janne spiller Morten fri foran mål (og tak for det!) - for det andet er det "vildt anstrengende" at  se opad - som også en anden er inde på. Tænk evt. på biografer og læg mærke til hvor lavt lærredet er i forhold til din placering i salen - ved ca. midt-midt i salen.

Tag en søvnig morgen og læn dig behageligt tilbage i sofaen/stolen. Det punkt på væggen dine øjne slapper af ved, er et ret godt sted at have den øverste tredjedel af skærmen.

/Jesper

Stoltheden er kolossal

 

Til top
Sony-fan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2005 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af BeeVee BeeVee skrev:

Jeg prøver lige igen....

Skal til at planlægge hvor min Pana 500 skal hænge på væggen 

Er der nogen der har nogle (flere) gyldne regler eller egne erfaringer med hvor højt eller lavt, det er godt at have vidunderet hængende ?

Det er måske let nok at finde ud af, da de fleste stande til f.eks. større plasmaskærme giver en højde på 60 cm. Altså skal din skærm sikkert også anbringes på vægges så der er ca. 60 cm. fra gulvet og op til underkanten billedskærmen.

 

 

Til top
John G J Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2005 kl. 15:18

Der er også en anden ting man skal tænke på når man skal placere sit husalter.

Hvis du har børn er det skide irriterende at de render foran TVet, så hæng det i en højde så dine unger ikke kan genere dig.

 

 

john

Pioneer PDP-435fde

Pioneer DVR-440H-K

Pioneer VSX LX51

PS-3

JAMO SW 303E

JAMO 8 Series

APPLE TV
Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2005 kl. 15:20
Hæng dine unger i en højde hvor de ikke generer!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu