recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopier TDC TV optagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKopier TDC TV optagelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thomasjensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Kopier TDC TV optagelse
    Sendt: 05-December-2008 kl. 14:15

Jeg har en del TV optagelser på min TDC TV (IPTV) boks, som jeg gerne vil have over på min almindelige computer. Er der nogle, som har hørt om et program, som kan læse boksens optagelser?

Jeg har prøvet at sætte boksens harddisk over i den almindelige computer, men optagelserne er ikke umiddelbart tilgængelige, da harddisken indeholder nogle få store filer alle på samme størrelse (mener det var ca. 10 GB pr. fil). Optagelserne ligger altså inde i disse store filer, men hvordan tager jeg optagelserne ud? Og mon optagelserne er krypteret på harddisken?

Thomas
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 14:40
optagelserne er krypteret på harddisken, tror ikke der er nogen løsning.
byg en htpc med dvb-c kort. Eller køb en almindelig recodere til at optage på. Du kan også vælge en pvr boks med mulighed for at hente dine optagelser ud.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 14:58

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

optagelserne er krypteret på harddisken, tror ikke der er nogen løsning.
byg en htpc med dvb-c kort. Eller køb en almindelig recodere til at optage på. Du kan også vælge en pvr boks med mulighed for at hente dine optagelser ud.

Et DVB-C kort vil jo ikke kunne bruges til IPTV. Der skal man have fat i en anden løsning.

Det samme gælder for dine øvrige forslag. Der er, såvidt jeg ved, ikke nogen andre muligheder end TDCs egen boks, når vi snakker IPTV - desværre.



Redigeret af jonaskp - 05-December-2008 kl. 14:59
Til top
thomasjensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

optagelserne er krypteret på harddisken, tror ikke der er nogen løsning.
byg en htpc med dvb-c kort. Eller køb en almindelig recodere til at optage på. Du kan også vælge en pvr boks med mulighed for at hente dine optagelser ud.

Et DVB-C kort vil jo ikke kunne bruges til IPTV. Der skal man have fat i en anden løsning.

Det samme gælder for dine øvrige forslag. Der er, såvidt jeg ved, ikke nogen andre muligheder end TDCs egen boks, når vi snakker IPTV - desværre.

Jeg er faktisk i gang med at bygge en HTPC og det er derfor jeg gerne ville have mine IPTV optagelser flyttet over på HTPC'en, så jeg kan nøjes med én boks under fjernsynet.

I samme ombæring skifter jeg også fra IPTV til DVB-C signal.

Håber nogle har kendskab til IPTV boksens måde at gemme optagelserne på.

Thomas
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 10:18

Det kræver indgående kendskab til programmellet i boksen at få dataerne ud. Det er ikke nemingen man skal kunne det!

Måske kunne en vej være at modtage direkte i HTPC-en via et ekstra netkort...

IPTV er i princippet blot en netforbindelse...
Men når man ikke kan få kendskab til, hvordan der kommunikeres, ja så er det svært at løse...

Det ser ud til det kan lade sig gøre i forhold til nogle af elselskabernes fibernet (ikke krybteret kanaler) med programmet DVBviewer

Altså noget med at prøve at finde ud af, hvad der sendes frem og tilbage (netsnif).
Men hvis det er krybteret vil det nok være en død sild....

En anden mulighed er www.streamtv.dk, det kan modtages via VLC...
Men heller ikke det,  kan indpasses i de gænge HTPC-programmer umiddelbart...

Se også:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41633& KW=iptv



Redigeret af avh - 08-December-2008 kl. 10:21
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 10:29
Jeg havde lige over set IPTV, så bliver jo ved med at komme nye løsninger. men med et DVB-C signal, er der masser af muligheder via en HTPC. bare søg her på recordere
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu