recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multimedie installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMultimedie installation

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lebon1971 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Emne: Multimedie installation
    Sendt: 26-Maj-2005 kl. 21:26

Hej alle sammen!

Jeg har brug for lidt assistance. Min bedre halvdel og jeg overvejer at bygge nyt hus - og vil i den forbindelse indrette det med central-server, således at webadgang, TV, DVD o.s.v. kan ses/kontrolleres fra hele huset.

Ideen er også, at der skal kunne kobles op udefra til webcams, IHC-styring o.s.v.

Er der nogen der har erfaringer med dette - evt. links til sider der berører dette emne.

Tusind tak på forhånd!

Klaus

Til top
Kermit the Frog Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2005 kl. 01:35

Det er efter min opfattelse et spørgsmål der ikke lige er til at besvare enkelt, da der findes mange løsningsmodeller. Lige fra den helt enkle med  et lille netværk - til den forgyldte med nøgleløse døre, web-styret lys og varme, osv.

Mit råd er, når i nu skal bygge et nyt hus at få lavet grundinstallationerne ordentligt fra bunden. Det bliver godt nok dyre på kort sigt, men så er I sikre på at det forholdsvist let kan udviddes.

Alt efter hvor meget i vælger (tør) basere lys, mv. på en computer skal i vælge en server, der er klippestabil, og den skal altså ikke købes i Bilka, men af et anerkendt fabrikat, som f.eks fujitsu siemens, HP eller lign. I kunne evt. prøve at snakke med IT folkene på jeres arb. hvis de er til at snakke med.

Tænk derudover på hvor mange muligheder der egentlig er. I kunne have "tynde klienter" der kører på en terminalserver rund om i huset. Evt. de trådløse media extenders, mv.

I skal bare huske på, at det kræver en - undskyld udtrykket - røvfuld kræfter, hvis i skal kunne se video/fjernsyn/høre musik/ tjekke mails på én gang.

Men...Når alt kommer til alt får man meget server for 20.000

BTW: Det kunne da være meget skægt at sammensætte sådan et hus - Gid min kæreste var med på det.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu