recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee kanal skanning VMC og dvbviewer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketyousee kanal skanning VMC og dvbviewer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henry64 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Emne: yousee kanal skanning VMC og dvbviewer
    Sendt: 26-December-2008 kl. 16:03

Hej Alle

Jeg slogs med at få HD kanalerne vist i mit VMC med TV Pack 2008 men det er jo ikke bare lige.

Så jeg har prøvet at installerer dvbviewer og har så søgt efter kanaler i dvbviewer. Der er bare en del forskellige indstillingsmuligheder som jeg ikke ved hvad betyder.
F.eks. indstillingerne på denne side.

hvad betyder QAM 256 f.eks. og hvilken transponderliste er den "rigtige" når jeg har kabel-tv / yousee i nyborg?

 

 

når jeg har fundet HD kanalerne, kan man så ikke lægge dem ind manuelt i VMC et eller andet sted, for VMC finder ikke HD kanalerne selv, og der er også andre kanaler den ikke finder f.eks. 2Film.
Hvor kan man lægge dem ind? Er det i registry eller en eller andet ini fil et sted?

Henry
Til top
pip4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 17:28
Hejsa

Du skal bruge den nyeste betadriver fra Digital-Everywhere og være sikker på, at din Firedtv er opdateret med den nyeste firmware før du kan finde HD kanalerne i Vista Medie Center.
For at få dem vist i Medie Centeret, skal du finde MSDTVVDEC.DLL i den Beta udgave, som tillader dekodning af HD kanaler. Derefter virker det perfekt
Det hele kan findes, hvis du søger lidt på nettet
Torben W. P.

Samsung LE26M51B
Yamaha RX-V650
Yamaha DVD-S657
Til top
pip4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 17:31
Forresten.....

Når du søger efter kanaler, skal du bruge TDC og ikke Yousee. Ellers får du ikke HD kanalerne med.

Med den nye driver, kan du bruge DVB Viewer sammen med MCE driveren. Så skal du bare vælge den transponder liste, når du søger efter kanaler i DVB Viewer. 
Torben W. P.

Samsung LE26M51B
Yamaha RX-V650
Yamaha DVD-S657
Til top
Everex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 17:35

Bare lige som en lille tilføjelse til Pip4’s indlæg: det er ikke nok bare at finde MSDTVVDEC.dll, du skal finde den version der populært hedder TGB (the Green Button), for den er cracket – den oprindeliga havde en tidsbegrænsning på hvor længe den virkede med H264, som udløb sammen med Fiji-betaen.

Til top
pip4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 17:52
Yes - det er helt rigtigt 

Det glemte jeg
Torben W. P.

Samsung LE26M51B
Yamaha RX-V650
Yamaha DVD-S657
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu