recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - komplet Surround-setup til max 20.000,-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkomplet Surround-setup til max 20.000,-

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 22:16
Hvis det var mig, der havde 20K jeg skulle bruge på lyd, ville jeg nok kaste mit blik en anelse syd på, og klikke ind på teufel.eu.  Så ville jeg kigge lidt på Teufel THX 5 med en Onkyo 706 til. Så er du dælme godt kørende. Hop ind og læs lidt af alle de anmeldelser, der har været på dette system. 
Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Houmoller Houmoller skrev:

Vil spille film-højt. Der er et vindue og to døre. Ikke det helt vilde.


Så er jeg tilbage!

Med det kravet, at spille film, højt, i et rum der er op i mod 30m2, da vil du med stor fordel kunne vælge en mere højtydende subwoofer end 610XP. En lille, lukket 10" vil ikke kunne levere de lydtrykkene som du ønsker, og specielt ikke i de dybeste frekvenserne.

Der har endnu ikke kommet nogle målinger af 610XP, men dens forgænger ASW675 findes der en måling af, og den finder du her:

ASW675

Det er på ingen måde hverken en dårlig sub eller måling, men konstruktionen har nogle begrænsninger der kommer tydeligt frem.

Der hvor at forskellen er størst sammenlignet med de bedre subwooferene er ved "the holy grail of 20hz" hvor at ASW675 kan levere 82db@19%THD

Sammenligner du det med den subben der kan levere mest i den prisklassen, PB12-NSD så kan du se at den kan levere 99db@9%THD. Forskellen på 17db er ca 7x, dvs at du skal ha 7stk ASW675 for at kunne opnå samme lydtryk som en PB12NSD ved 20hz.Selv om forskellen i resten av frekvensområdet er mindre, er den aligevel stor nok til at den leverer omkring 4x så meget i snit.

Så er da spørgsmålet, har du plads for en fysisk stor subwoofer?
Til top
Houmoller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 23:09
får helt sikkert problemer med damen, hvis jeg prøver at smugle den sub ind i stuen :D
Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 12:02
Hehe, nej, det kan selvfølgelig blive meget dyrere om du på kontoen for subwoofer også skal føre op udgifter til blomster og sko 

Skal du ha noget der er kompakt, og som kan levere høje lydtryk, da koster det penge, mange penge. De eneste der kan levere de samme lydtrykkene som en sådan sub, uden at være voldsomt store er JL Audio F112 og F113. Så vidt jeg ved har de dog ingen dansk forhandler, og de koster alligevel mere end hele dit budget.

Der er et paradigme omkring subs der går noget sådant som at der er tre faktorer; størrelse, pris og ydelse, den perfekte sub kan levere to af de.

Så det bliver da et spørgsmål om å finde den kompakte subwooferen der leverer bedst ydelse uden at sprænge budgetet. Der er da to veldokumenterede alternativer

SVS SB12-Plus
BK XLS300PR

Du finder målinger af begge her

Men se også på PC12-NSD. Nesten nøjaktigt samme ydelse som PB12, men lidt mindre og i en anden formfaktor der gør at den feks kan stå/ligge bagom en sofa, eller stå inde i et hjørne bagom en plante. Eller, PB10
Til top
Houmoller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 10:53
må sige at den PC12-NSD cylinder sub ser interessant ud. Findes der nogle danske forhandlere til den?
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 11:13

Har du prøvet at kigge på MK Sound?

http://mksoundsystem.com/default_2.htm 

Det er det studierne bruger.

Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Houmoller Houmoller skrev:

må sige at den PC12-NSD cylinder sub ser interessant ud. Findes der nogle danske forhandlere til den?


Det er L-Sound der er forhandleren for hele det kontinentale Europa. Jeg kan se at siden for PC12-NSD endnu ikke har kommet op der, men jeg har læst at den vil komme på lager i løbet af februar.

Kontakt de om du har nogle spørgsmål. Servicen der er second to none, og de svarer hurtigt
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:49
Lige en hurtig en.... den her, PB12-NSD vil du vurdere den som værende bedre end Jamo D6SUB, da jeg påtænker at udskifte den med en der er lidt mindre men måske yder bedre?
Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 19:59
Først, så er PB12-NSD ca 66% større end D6 

Og den forskellen i størrelse er så også en del af grunden for PB12's ydelse.

Jeg har aldrig hørt D6, har aldrig set en måling af den, men om den yder som de fleste andre subs fra rundt om årtusindskiftet, så vil PB12 kunne levere væsentligt højere lydtryk, og jo længere ned i frekvens, jo større vil forskellen være

Men mindre er den ikke
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 00:01

Nu skal man jo også huske at der er andre egenskaber i en sub end hvor højt den kan spille ved 20 Hz.

Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 08:43

Ja det er den sørme også.... men D6 er 15" så jeg gik ud fra en 12" var mindre i volumen.... så skal jeg jo ned i en PB10 eller i en SVS SB12-Plus for at få noget der er mindre i volumen.

Mht. Jamoen så produceres den stadig og sælges til en pris der er dobbelt så høj som SVS'en, så helt skidt er den vel ikke eller?

Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 11:19
Jeg vil ikke anbefale dig at bytte den ud med en SB12. Et 15" element har ca 55% mere overfladeareal end et 12" element, og selv om SB12 har mere slaglængde nok til at den alligevel kan flytte mere luft, så vil en eventuel forskel i lydtryk være for lille til at jeg vil anbefale et bytte til en lukket 12".

PB10 vil pga dets design med et stort, portet kabinet med dyb tuning, kunne levere højere lydtryk end D6 i de dybeste frekvenserne. Men i de øvre vil D6 kunne levere mere.

Om det er et bytte som jeg vil anbefale afhænger af hva du skal bruge subben til, og hvor stort dit rum er.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu