recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af en 710’ til sonyforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutning af en 710’ til sonyforstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af en 710’ til sonyforstærker
    Sendt: 04-Juni-2005 kl. 21:35

Hej Boyser,

Jeg håber at der sidder et unikum derude som kan hjælpe mig. Jeg overvejer kraftigt at købe en 710, men er dog en smule i tvivl om tilslutning og skal høre om nogen kan hjælpe.

Jeg har en Sony forstærker STR-DB870 og er lidt i tvivl om hvordan jeg tilslutter en 710'er. Jeg har allerede en dvd afspiller tilsluttet til stærkeren via coaxial tilslutning som jeg ønsker at bibeholde (dvd lyden kommer ud af forstærkeren ved tryk på dvd på forstærkeren). Der er umiddelbart ikke flere dvd tilslutningsmuligheder, men der 3 video tilslutninger på forstærkeren. Hver video har tilslutningmulighed videio in og out samt audio in og out (til audio in og out er der for hver 2 stik udgange).

Vil jeg kunne anvende en video indgang på forstærkeren til den nye dvd afspiller og få optimalt udbytte af lyden eller kan du eventuelt hjælpe med hvordan jeg ellers kan tilslutte 710'ere.

Nedenstående er et direkte ling til brugermanualen til forstærkeren:

http://esupport.sony.com/perl/model-documents.pl?mdl=STRDB87 0&LOC=3

Håber at nogen kan hjælpe.

Mvh

Michael

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2005 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Wonderl@nd Wonderl@nd skrev:

Hej Boyser,

Jeg håber at der sidder et unikum derude som kan hjælpe mig. Jeg overvejer kraftigt at købe en 710, men er dog en smule i tvivl om tilslutning og skal høre om nogen kan hjælpe.

Jeg har en Sony forstærker STR-DB870 og er lidt i tvivl om hvordan jeg tilslutter en 710'er. Jeg har allerede en dvd afspiller tilsluttet til stærkeren via coaxial tilslutning som jeg ønsker at bibeholde (dvd lyden kommer ud af forstærkeren ved tryk på dvd på forstærkeren). Der er umiddelbart ikke flere dvd tilslutningsmuligheder, men der 3 video tilslutninger på forstærkeren. Hver video har tilslutningmulighed videio in og out samt audio in og out (til audio in og out er der for hver 2 stik udgange).

Vil jeg kunne anvende en video indgang på forstærkeren til den nye dvd afspiller og få optimalt udbytte af lyden eller kan du eventuelt hjælpe med hvordan jeg ellers kan tilslutte 710'ere.

Nedenstående er et direkte ling til brugermanualen til forstærkeren:

http://esupport.sony.com/perl/model-documents.pl?mdl=STRDB87 0&LOC=3

Håber at nogen kan hjælpe.

Mvh

Michael

Hej Michael,

Jeg vil ikke anbefale dig at benytte videoindgangene på Sony Recieveren, da det kan give anledning til forringet billedkvalitet (støj). Tilslut videoingangene direkte til TV.

Men du kan forbinde den optiske lydudgang fra Sony HX710 til den ledige MD/DAT indgang på Recieveren og dermed udnytte DD/DTS lyd fra HX 710.

Alternativ kan du eksperimentere med at forbinde HX710 til den optiske DVD-indgang på Recieveren. Mener man kan prioritere hvilken DVD-indgang (Coax eller Optisk) der skal benyttes, hvis både din DVD-afspiller og HX710 er tændt samtidig ?

 

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2005 kl. 09:46
Min første tanke var, at tilslutte DVD-optager 710 til receiver med digital optisk kabel. Jeg har selv en Sony receiver (1080), hvor jeg har gjort det samme. Jeg kan dog ikke huske om det er dvd-afspiller, der har den coaxiale forbindelse eller omvendt, men det er jo principielt lige meget.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2005 kl. 12:15

Hej Filmfreak & Thorvald,

Mange takker for jeres svar, men det giver lige andledning til yderligere spørgsmål:

Filmfreak: Såfremt jeg anvender optisk MD/DAT, skal jeg så bare anvende to optiske kabler - Et til md/dat optisk in og et til MD/dat optisk ud - Og kan du foklare mig forskellen på coaxical og optisk tilslutning. Er der eks noget tab på lydkvaliteten ?

Thorvald: Såfremt jeg vælger at tilslutte dvd optageren til dvd optisk indgang, vil jeg så hver gang jeg af spiller fra en af dvd maskinerne skulle indstille audio spilt så den alt afhængig af maskinerne kommer til at stå op coaxial audio out henholdsvis optisk audio out ?

Ser frem til at høre fra jer

Michael

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2005 kl. 12:31

Coaxial og optisk: Det er begge digitale forbindelser og jeg tror forskellen på de to er minimal, hvis der er en forskel.

Jeg har aldrig helt regnet ud, hvordan receiveren finder ud af hvilken dvd-maskine jeg vil høre, hvis de begge er tændt. På min fjernbetjening er der jo kun én DVD/LD kanal. Så hvis det er den forkerte, så plejer jeg, at skifte til f.eks. video 3 og derefter tilbage til DVD - men om man kan lave en automatisk opsætning på receiveren ved jeg ikke, men det skulle måske undre mig om man ikke kunne. Det er jo rimeligt avancerede de Sony receivere vi har.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2005 kl. 12:41

Hej igen Thorvald,

Jeg læser det som om du både har lavet en coaxial og optisk tilslutning din dvd indgang - I manualen som jeg sidder med står at man enten skal gøre det ene eller det andet. -Og det er rent faktisk det der leder mig hen til spørgsmålet om tilslutning af mere end en dvd afspiller :o)

Mvh

Michael

Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2005 kl. 15:02
På min Sony receiver med 3 indgange på samme input, har de følgende prioritet: optisk>coaxial>analog.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2005 kl. 18:32

Øøøh, altså - min receiver har både en "DVD/LD optisk indgang" og en "DVD/LD coaxial indgang" - så det kan man altså godt, med mindre der er noget jeg har misforstået....

Sig mig lige en gang - en tanke slår mig lige - er det derfor at jeg ved nogle original DVD-film får forkert lyd - dvs. der er lyd (musik) men talen forsvinder. I nogle tilfælde kan jeg klare det ved at vælge DTS på DVD-filmens opsætning, men det er ikke alle film hvor jeg kan det. Men nej det har jo ikke noget med sagen at gøre?, fordi det problem kan også opstå, hvis jeg kun har DVD-afspilleren tændt...

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2005 kl. 19:11

Hej igen Thorvald,

Hvis du ligger inde med manualen til forstærkeren kan du se at der står at man enten skal vælge optisk eller coaxial, men ikke begge to. Derfor har jeg det ikke for godt med at tilslutte to dvd'ere til henholdsvis den optiske og coaxiale indgang.

Ved du om lyden bliver ligeså hvis man tilslutter den md/dat indgangen ?

Mvh

M. 

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2005 kl. 21:02
Det er lige meget hvad jeg gør - det er det samme. Lige nu har jeg så sat DVD-afspiller med coaxial og DVD-optager med optisk i MD/Dat in.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 18:34
Ok, nu har jeg fundet ud af det - jeg gik ind i "Jaspers Radio / Expert" hvor jeg har købt receiveren - rigtig god og venlig og kompetent betjening! Forklaringen var, at jeg skulle vælge "sound field" til "2 ch st" = 2 channel stereo - fordi jeg kun har stereo højtalere sat til - så virker det perfekt. Og jeg vil mene der ikke er forskel på lyden meg hensyn til MD/dat & DVD/LD.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2005 kl. 08:11

Hej Thorvald,

Jeg prøver mig frem og vil til at starte med anvende MD/DAT indgangen :o)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu