recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er B&O LCD det bedste?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr B&O LCD det bedste?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
eskimoen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Er B&O LCD det bedste?
    Sendt: 10-Juni-2005 kl. 13:48

Kære Forum,

Jeg er på udkig efter en fladskærm til soveværelset - størrelse ca. 20-22 tommer.

Vigtigste faktorer for valget er: Billed-kvalitet, design og at det skal sort kabinet.

Eftersom vi har B&O i stuen er B&Os 22" LCD oplagt. Og jeg antager at kvaliteten af billedet er noget af det bedste på markedet, pt.

Mit spørgsmål er så: Kan man få noget med lige så godt billede til det halve ift. B&O som pt. koster ca. 25.000 kr.

Evt. erfaringer med ovenstående B&O er velkomne.

Mvh, Ole Jeppesen

Smørum

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2005 kl. 13:55
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2005 kl. 14:05

NAD er kommet frem med et B&O kompatibelt TV, på den måde kan du udnyttet din BEO4 fjernbetjening (mange fabrikanter af TV har en elendig fjernbetjening). Koster iflg ovenstående side kr 20.499,-

Prøv at søge på nettet eftet "beovision 6 test". De har fået nogle gode anmeldelser.

 



Redigeret af kim.t
Til top
Mckay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2005 kl. 14:47

Selv om det ikke står på din "vigtig" liste, så bør lyden også vurderes !

Det er nok og så her Beovision 6 skiller sig ud fra de andre, da mange "små" LCDer lyder ligesom konserveres dåser !

 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2005 kl. 18:15

Jeg vil næppe tro at B&O LCD er det bedste der findes på markedet.

Læste netop en LCD 32" test i morges, B&0 var dog ikke med.

De 2 med de absolut bedste billeder og lyd var Philips og Lowe. Sony lå lige efter men det var også 5k billigere.

B&O laver næppe selv LCD paneler og vil derfor tro de er et skridt bagefter dem som selv laver dem. F.x. har deres tv en responstid på ca 15ms.
Sony, Philips, JVC er nede på det halve med de nye modeller.

LG Philips er den største producent netop nu med fremstilling af skærme.

Om deres skærme så lever op til dit design krav tør jeg ikke vurdere.
Husk på at de nye modeller er på vej, men et væsentligt bedre billede end sidste års modeller.



Redigeret af lahan
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2005 kl. 19:12

 

Beovision 7 har fået super anmeldelser rundt omkring. Specielt højtaleren, men også billedkvaliteten er der mange plusser til.

Om Beovision 6 er af samme kvalitet ved jeg desværre ikke. Har selv overvejet en 6'er til soveværelet og var derfor nede i Fona igår for at se på et. Jeg syndes billedet er på højde med de bedste, men højtaleren er der hvor man virkelig får noget (og selvf. design).

Efter hvad jeg har læst får B&O deres billedrør fra Philips hvorefter de selv tilføjer deres teknologier. Nok lidt samme deal mht. lcd skærme. Responstid er vigtig, men så absolut ikke det eneste man skal kikke efter.

Hop evt. ned i den nærmeste shop og se på nogle forskellige modeller og vælg udfra det. 

 

 

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2005 kl. 20:43

B&O anvender i deres 22" LCD fra Samsung (jeg mener det er den eneste producent der producere 22" paneler). Til deres plasmaer anvendes panasonic paneler

Der er mange test som ikke medtager B&O pga prisen. Problemet med mange trykte blade er også at man mange gange favorisere de mærker som købe annonceplads, og de må vi jo nok erkende at det er nok ikke det B&O gør mest af i div HI-FI blade.

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2005 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af eskimoen eskimoen skrev:

Kære Forum,

Jeg er på udkig efter en fladskærm til soveværelset - størrelse ca. 20-22 tommer.

Vigtigste faktorer for valget er: Billed-kvalitet, design og at det skal sort kabinet.

Eftersom vi har B&O i stuen er B&Os 22" LCD oplagt. Og jeg antager at kvaliteten af billedet er noget af det bedste på markedet, pt.

Mit spørgsmål er så: Kan man få noget med lige så godt billede til det halve ift. B&O som pt. koster ca. 25.000 kr.

Evt. erfaringer med ovenstående B&O er velkomne.

Mvh, Ole Jeppesen

Smørum

Jeg kan varmt anbefale JVC's LT-23C50, ikke kun fordi jeg er hos JVC men fordi det er et kanont TV. Med sort ramme om billedet, JVC var faktisk de første med dette design.

Den er 1366 x 768 i opløsning, med komponent indgang og PC-indgang.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2005 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Der er mange test som ikke medtager B&O pga prisen. Problemet med mange trykte blade er også at man mange gange favorisere de mærker som købe annonceplads, og de må vi jo nok erkende at det er nok ikke det B&O gør mest af i div HI-FI blade

DEt blad jeg så havde nu ellers en del B&O. Faktisk var der test af et B&O surround anlæg til 150.000. Det så nu lækkert ud.



Redigeret af lahan
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu