recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken HD boks til Canal Digital?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken HD boks til Canal Digital?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
el-HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken HD boks til Canal Digital?
    Sendt: 21-Januar-2009 kl. 16:15

Hejsa.

Jeg har for tiden en Canal Digital Sagem Hd sat-boks uden harddisk, men nu vil jeg gerne have muligheden for at optage. Jeg kan købe modellen med harddisk for 1495 kr. hos Canal Digital incl. nyt LNB hoved og ekstra kabel.

Men der findes jo andre bokse på markedet som kan bruges til Canal Digital, men hvad skal jeg vælge, uden at skulle betale flere tusinde kroner?

Panasonic TX-P50VT50Y
Canal Digital HD Entertain Center
WD TV LIVE
PS3
Sony 32EX500
Sagem HD PVR 101-ST
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 18:15

 

 Der er andre boxe på markedet, men CD er vist også begyndt at parre kortet til modtageren, og det gør de til godkendte boxe. Derudover, så koster de mere end de boxe som er godkendt af udbyderen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
uffejuul Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2007
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 01:57

Ja jeg mangler også en anden boks end deres Sagem l....boks !!!

Jeg har modellen med harddisk og mage til lort skal man lede længe efter. Lyden forsvinder jævnligt, billedet hakker hvert 5. sekund og boksen lukker ned og genstarter helt af sig selv sådan et par gange eller 3 hver aften.

Da jeg brokkede mig til CD sendte de mig først en boks hvor der hverken var billede eller lyd på. Modtog derefter en anden boks der ikke er bedre end den jeg hele tiden har haft.

Så nu har jeg købt verdens bedste plasmaskærm som jeg ikke kan se HD opløsning på fordi CD boksen ikke virker.

Hvad gør en klog mand nu ? Og hvad skal jeg sige til konen som beberejder mig at jeg har brugt en formue på plasmaskærm og bokse og ikke kan komme ud med et bedre resultat end hakkende billeder og manglende lyd ?

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 07:18
Den sagem 101 hd pvr som CD sælger / lerjer ud er den mest stabile jeg har haft af typen.
Husk at den koster 1500,- hvis du tager den dyre pakke i 12 mgr.
SVP03
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 10:21
Jeg har haft min HD PVR 101-ST siden introduktionen og oplever en sjælden gang, at boksen lukker ned og billedet hakker, som må tilskrives børnesygdomme med boksen. Jf. Canal Digital er der en nært forestående OTA fimwareopdatering på vej, som forhåbentligt retter op på mange af skavankerne, men bortset fra det, synes jeg, det er en fantastisk god maskine med tre tunere, som giver udvidet adgang til samtidig optagelse og afspilning.
Til top
culrich Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 18:31

Oprindeligt skrevet af uffejuul uffejuul skrev:

Lyden forsvinder jævnligt, billedet hakker hvert 5. sekund og boksen lukker ned og genstarter helt af sig selv sådan et par gange eller 3 hver aften.

Lyder det ikke mere som om dit signal ikke er optimalt? F.eks. at din parabol ikke er justeret helt ind.

Jeg ville nok få det kontrolleret inden en ny investering.

/Christian

 

Til top
uffejuul Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2007
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 19:54

@culrich

Ja det var selvfølgelig også min første tanke men i følge supporten fra CD er mit signal helt OK da signalet ligger fra 168 - 180 når jeg ser det på boksen.

Måske skal jeg prøve at hidse mig ned indtil at der kommer en opdatering.

@okaare

Er det en pålidelig kilde du har det fra og ved du om det er inden for en måned eller ??

Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 21:08

Uheldigvis fik jeg ikke navnet på vedkommende hos Canal Digital, der oplyste mig om, at en OTA firmware opdatering var under vejs, men oplysningen har jeg efterfølgende fundet bekræftet på et Norsk website, hvor en opdatering forøvrigt allerede har funde sted på den tilsvarende box til kabel tv.

Læs også følgende spritnye test udført af "Satellit information Online", som i slutningen af beskrivelsen oplyser, at der er planlagte OTA rettelser på vej, men den præcise dato for en opdatering tror jeg end ikke Canal Digitals top i Danmark kender. Link til test: http://www.satinfo.dk/pdf/test050109.pdf

mvh 
Ole Kaare



Redigeret af okaare - 28-Januar-2009 kl. 22:17
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu