recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sonos ankommet, hva så?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsonos ankommet, hva så?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
knudsendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Emne: sonos ankommet, hva så?
    Sendt: 21-Januar-2009 kl. 20:38

Ja så skete det endelig. Jeg har modtaget min sonos zp90 + ipod touch. Ipod skal vel bare lige kobles til itunes så kører den.

Med hensyn til sonos hvad gør jeg med den? hvordan får jeg den til at køre? finder den selv musikken på min nas? skal der installeres noget software? hvis ja hvor henne? (nas/computer)

Håber nogen derude kan hjælpe?

Hilsen

Knudsendk

Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 08:43
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 08:57

Ja, man fristes lidt til at skrige: RTFM ... !

  

Se evt her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/traadloes_lyd/sonos_mult i-room_music_system__.htm

Der er en flash film, der forklar mange af de ting du spøger om - ret godt. Kan sikkert også findes på Sones eget hjemmeside.



Redigeret af RuneH - 22-Januar-2009 kl. 09:02
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
knudsendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 17:09
Ja jeg har kigget i manualen, men zp90 kan ikke finde min computer. øv
Til top
NielsC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 19:43

og du har sluttet den til dit netværk???

Jeg har 3 enheder og har aldrig oplevet noget nemmere end at tilslutte sonos - det kører bare.

Til top
knudsendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 06:55
Der var en fejl i min firewall. Fik online support fra sonos, super hjælp. Det tog dem en times tid at finde problemet. Da problemet var løst kørte det med det samme. Fantastisk system
Til top
Duffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 20:18

Mit er landet også - Det er for fedt!

Vedr ALBUM Art kan jeg ikke rigtigt få det til at virke! Er der nogen vil skære det ud i pap.

Har f.eks. en MAPPE som hedder "Depeche Mode - Music For The Masses"

Hvad skal JPEG filen hedde?

FRA SONOS:

Supported image file formats: .JPG, .GIF, .PNG or .BMP
Maximum size: 1024 x 1024

The album art file can be embedded in the digital music file, (if the file format supports embedded art), or placed in the same folder as your music.  If the image is placed in the same folder it must be named folder.xxx, (xxx being the supported extension).  Each album should be in its own folder and contain one image file.

 If the cover art does not display, please check the cover art image file and ensure it adheres the standards above.  Try opening the image in a imaging editing program such as MS Paint or Photoshop and then re-saving it.  Sometimes images might not conform to JPEG standards and re-saving the file might help clean up the formatting of the file.

If for some reason you are still unable to see the album art, please confirm that the file is named correctly.  To do so, when you are in that folder, open the Tools Menu -> Folder Options -> View Tab -> If "Hide extensions for known file types" is checked, rename your file from 'folder.xxx' to

Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Duffy Duffy skrev:

Vedr ALBUM Art kan jeg ikke rigtigt få det til at virke! Er der nogen vil skære det ud i pap.

Har f.eks. en MAPPE som hedder "Depeche Mode - Music For The Masses"

Hvad skal JPEG filen hedde?

Hvis du vælger metoden med kun at have billedet af coveret liggende, skal det lægges i "Depeche Mode - Music For The Masses" og navngives folder.jpg hvis det er en jpg fil osv.
Alternativt kan du bruge et program som MP3tag eller Mediamonkey til at embedde billedet (gemme det ind i slle musikfilerne i mappen)
Personligt, har jeg ikke sonos men squeezebox duet og vælger begge løsninger - lægger filen i mappen + embedder.

MVH
HPDahl
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

Hvis du vælger metoden med kun at have billedet af coveret liggende, skal det lægges i "Depeche Mode - Music For The Masses" og navngives folder.jpg hvis det er en jpg fil osv.
Alternativt kan du bruge et program som MP3tag eller Mediamonkey til at embedde billedet (gemme det ind i slle musikfilerne i mappen)
Personligt, har jeg ikke sonos men squeezebox duet og vælger begge løsninger - lægger filen i mappen + embedder.



Hejsa

Ved du også om det virker, hvis man har tilknyttet billed til sangen gennem itunes ?
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 11:02

Oprindeligt skrevet af CrazyA CrazyA skrev:



Ved du også om det virker, hvis man har tilknyttet billed til sangen gennem itunes ?

Nej. Har ikke brugt det. Mener dog at have læst om andre der har kunnet.

MVH
HPDahl
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu