recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VIASAT Samsung DSB-H670N og HDMI problem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVIASAT Samsung DSB-H670N og HDMI problem?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juli-2004
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 22:07

Dit forslag virker (det havde jeg allerede prøvet, som beskrevet ovenover). Jeg havde åbenbart ikke fået forklaret mig godt nok.

Der er bare den ulempe, at HDMI omskiftningen så skal ske forskellige steder. Ønske scenariet (og grunden til at jeg købte ny surroundreceiver) er at alle HDMI kabler går til surround reciver, og fjernsynet kun virker som monitor. Nu har jeg CD satellit boks vis HDMI til surround receiver og PS3 via HDMI til surround receiver.

Den anden løsning er brugbar, da jeg har 2 HDMI indgange på fjernsynet, men den er ikke køn. Hvis bare surround reveiveren (Pioneer SC-LX81) ville bruge den audio indgang, jeg giver den besked på og ikke per automatik slå over på HDMI stikket, så kunne jeg sagtens leve med et ekstra optisk kabel.)

Jeg har sendt email til Pioneer med spørgsmålet, så må vi jo se om de kan løse det.

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 22:16

 

 Det eneste senario, hvor HDMI via Reciveren er nødvendig, er til BD afspillere, da HD lyd kun kan fås via HDMI. (Eller Analog 5.1).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juli-2004
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 07:31

Rent teknisk har du selvfølgelig ret.

Men...

Løsningen med audio og video i eet kabel er en mere logisk og brugervenlig måde.

Desuden er der det irritationsmoment, at man skal skifte HDMI indgang på TV, hvis man skal rode med oopsætning af surround receiver. Desuden har jeg 3 stk HDMI signalkilder og kun 2 HDMI indgange på TV. Så 2 af HDMI kilderne skal gå gennem surround receiver.

Jeg sætter min lid til at Pioneer har en løsning ellers må jeg undvære DD lyd på Viasat. (eller HDMI til TV og optisk til surround receiver som fall-back løsning).

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu