recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat parabol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViasat parabol

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KristianMO Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: Viasat parabol
    Sendt: 30-Januar-2009 kl. 16:21

Godag allesammen

Står sammen med 2 gutter og ska ha investeret i nogle flere kanaler!

Går ud fra vi snupper Viasat danmark's pakken. Mit Tv er et sony 40w4000. Og har lige et par spørgsmål :)

1. Jeg behøves vel ingen seperat digatal boks til mit fjernsyn?

2. Hvad er det for et stik man får ude fra parabolen, som man sætter i fjernsynet? - nu hvor jeg kan undvære boksen??ik sandt??

3. Hvordan foregår det hvis vi ska se dr1 og tv2 når vi har fået viasat?kører vi os bare det over parabolen - eller ska ska vi der have et seperat stik fra vores gamle antenne?

Vi vil jo selvfølgelig helst have så meget i digital/bedst kvalitet som muligt - så er der måske andre måder det skal gøres på?

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak!

Mvh Kristian Mortensen

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 17:15

1. Jo du behøver en separat boks, nemlig en Viasat godkendt satelitmodtager.

2. Hvis satelitmodtager og TV har HDMI er det den bedste tilslutning, ellers RGB via et Scartkabel.

3. DR1, DR2 og TV2 kan du også tage via parabolen i digital kvalitet uden almindelig antenne. 

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 19:04
Med spørgsmål 2 gætter jeg på, Kristian mener, hvordan kablet der kommer fra parabolantennen ser ud

Det ser sådan her ud.


Det passer ikke ind i tv'et, vel?
Som Flemming siger, skal du have en Viasat godkendt satellitmodtager, som kan bestilles sammen med et abonnement.
Da Viasat også har DR og TV2 i deres udbud, behøver du ikke den gamle antenne, med mindre du har en dvd optager/video og ønsker at kunne optage et og se noget andet.
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 22:25

hej

ja hvad fltk og Ham_Der
 
svarer er rigtig , skal du se parabol uden boks men direkte i dit tv, skal tv have dvb-s tuner. og så er der stadig et problem, viasats hd kanaler virker kun i deres egen viasst modtager. for ellers til canal digital og viasat andre  kanaler, kan du købe andre modtagere, men du skal have en boks hvis dit tv ikke har dvb-s og det mener jeg ikke der er nogle sony tv der har ?????.

hilsen agger

Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 09:40
Ja, til Kristians forsvar, der findes tv med indbygget satellit tuner, som det her
http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/lcd_tv/nad_32a2_ 32_system_sort_hoejglans_mhtbeslag.htm

Jeg tvivler dog på pågældende model virker til Viasat.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 10:33

 

 Problemet er at Viasat bruger NDS, og sådanne moduler kan ikke fås, en løsning kan være et Dragon Cam. Det er også et yderligere problem, og det ar at Viasat parrer kortet til modtageren, vel at mærke en godkendt modtager, og det er et Cam jo ikke.

 Så hvis du ønsker at modtage Viasat, så undgår du ikke at bruge en af deres modtagere. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 13:41

hej igen

ja du har ikke helt ret radimanden. for der findes bokse der kan viasat dreambox , den kan båe viasat og canal digital der findes også andre vantage ipboks og kathrin. men stadig en boks.

hilsen agger



Redigeret af agger - 31-Januar-2009 kl. 13:43
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 13:43

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Ja, til Kristians forsvar, der findes tv med indbygget satellit tuner, som det her
http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/lcd_tv/nad_32a2_ 32_system_sort_hoejglans_mhtbeslag.htm

Jeg tvivler dog på pågældende model virker til Viasat.

hej ja der findes flere tv med dvb-s dekoder . men som radiomanden skriver ved jeg ikke om de kan tage viasat de er lidt meget specielle , men sony findes ikke med dvb-s og jeg mener det er sony tv kristian har ?????.

hilsen agger

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Problemet er at Viasat bruger NDS, og sådanne moduler kan ikke fås, en løsning kan være et Dragon Cam. Det er også et yderligere problem, og det ar at Viasat parrer kortet til modtageren, vel at mærke en godkendt modtager, og det er et Cam jo ikke.

 Så hvis du ønsker at modtage Viasat, så undgår du ikke at bruge en af deres modtagere. 

Langt de fleste  satelitmodtagere med CI slot virker til Viasat med et Dragon eller T-Rex CAM. Problemet ligger i, at de ikke kan opdatere abonnementskortet ved de regelmæssige kodeændringer. Til dette behøver man den godkendte boks som kortet er parret med.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KristianMO Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 04:53

Tusind tak for alle jeres inputs.. Men ved at mit TV ikke har DVB-S dekoder,desværre.. Så bliver vel nødt til at benytte mig af den medfølgende boks...som jo os er gratis :)

Så blev man det klogere.. - takker :)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu